Citat:
Det är svårt att förstå vad du vill få sagt trots en massa text, Tycker inte jag fick svar på frågan om du har problem med någon myndighet eller myndighets person ( om du läste mitt inlägg hur är det möjligt att missa den frågan, har du någon bra ide om hur man ställer frågor till dig så arr du svarar på det som frågas)
Sen vet jag inte vad du vill tillföra, jag fetade ovan ditt exempel med bankrånare, de kan utföra brottet på liknande sätt men deras MOTIV är olika.
Jag är ju inte bankrånare själv men jag kan tänka mig enbart ett motiv, jag vill komma åt pengarna, vet inte om det i världshistorien förekommit att bankrånare haft andra motiv än pengar och värde saker.
- De elaka bankrånarna kom över personalens kaffeservis vilket inga som arbetat 20 år på banken var sur över. Men då bankrånarnas enda motiv var att komma över kaffeservisen märkte kunderna inget. Polisen kommer snart gå ut med fotografier på kaffeservisen, allmänheten ska vara varsam då servisen är ömtålig.
Sen vet jag inte vad du vill tillföra, jag fetade ovan ditt exempel med bankrånare, de kan utföra brottet på liknande sätt men deras MOTIV är olika.
Jag är ju inte bankrånare själv men jag kan tänka mig enbart ett motiv, jag vill komma åt pengarna, vet inte om det i världshistorien förekommit att bankrånare haft andra motiv än pengar och värde saker.
- De elaka bankrånarna kom över personalens kaffeservis vilket inga som arbetat 20 år på banken var sur över. Men då bankrånarnas enda motiv var att komma över kaffeservisen märkte kunderna inget. Polisen kommer snart gå ut med fotografier på kaffeservisen, allmänheten ska vara varsam då servisen är ömtålig.
Du har ju lite otur när du läser och tänker: Olika bankrånare har olika motiv för att begå brottet , en kan ha spelat bort hyran, en annan behöver läkarvård i annat land , en har en släkting som svälter etc.
Ang myndigheter så har man ju gång på gång försökt förklara att dessa används som verktyg i vissa fall. Anta att du vill sätta käppar för mig och din grupp ordnar ett jobb hos AF åt dig och du bara djävlas genom att beordra fel saker anvisa ett jobb hos din grupps polare etc etc .
Ang Palmemordet så är det många som gräver guld där och vinner poster och allianser och skiter nog/kanske i Palme men det är ju ett "jobba". Jag visste inte om dessa vinklar som fanns kring mig så det förklarar mycket men efter lite mer läsnings så inser jag att det kan var LK som är boven eller så är denne en nyttig idiot som skyddar andra medvetet eller omedvetet. Måste agera nu , det använder sina bekanta och släktingar för att dessa ska få som sagt poster och det nog gärna i 20 år till .
Där har du motiv och finansieringen.
Sedan så har de nog en trollfabrik även här så man får skriva in absurdum , men jag vill ju nå ut så det blir lite jag som använder vissa som nyttiga idioter jag också. http://www.svd.se/trollfabriker-forsoker-frata-sonder-demokratin/om/debatt