2015-12-18, 20:37
Medlem
Steff83s avatar
Härligt med dom nya kontrakten i Bayern!

Ja...Vad man kan läsa i källorna i Tyskland så verkar man göra klart med Ancelotti. Om det blir han så känns det naturligt och värdigt. Bayern kan bara leta på översta hyllan numera.

Förresten..Vart har Motvall tagit vägen?
2015-12-18, 21:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja så fixar man tillbaka Pizzan så dom får bilda anfallspar

Utan att försöka vara dum på något vis men jag har lätt att bli nostalgisk och kärleksfull i gamla spelare som visat mig seine hertz och Toni och Pizarro ....ich bin verliebt.
2015-12-18, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Tänk vad mycket skit alla Bayernfans har fått av andra experter här på Flashback när vi sagt att den eller den inte kommer lämna för Bayern är ingen säljande klubb och dom som vi vill behålla brukar till nästan hundra procent bli kvar.

Om vi tar dom senaste fem åren är det någon som lämnat mot klubbledningens vilja?

Kom för helvete inte med Kroos för han ville ingen ha kvar efter hans fittiga tilltag.

Jag hoppas verkligen att ni som känner er träffade kommenterar här, det vore jättekul jag ska erkänna att jag gillar många av er trots att ni sällan har ett enda rätt från EUs folkrikaste land.

En kul anekdot är att tyskan är det språk som talas mest i EU.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-12-18 kl. 21:24.
2015-12-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

En kul anekdot är att tyskan är det språk som talas mest i EU.

Och svenskar blir upprörda då de kommer till Tyskland och folk inte förstår engelska. Reagerar med att upprepa samma fras på engelska fast lite högre och himla med ögonen...

De har noll koll på var de är. Mitt i Europa, i ett viktigt kulturland med gigantisk ekonomi. Du kan leva ett bra liv utan att kunna engelska. Oförståeligt för svenskar.

Tyskland är oändligt avlägset från Sverige, medan England och USA är supernära. Fransoser äter grodlår och är fega, Italienare är löjliga och tyskar är förlorande nazister. Och dumjävlarna kan inte ens prata perfekt engelska!

Självklart är deras fotboll svårförståelig. Franska ligan är meningslös, spaggarna filmar och tyskarna är maskiner.
Senast redigerad av Brille68 2015-12-18 kl. 23:24.
2015-12-19, 01:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och svenskar blir upprörda då de kommer till Tyskland och folk inte förstår engelska. Reagerar med att upprepa samma fras på engelska fast lite högre och himla med ögonen...

De har noll koll på var de är. Mitt i Europa, i ett viktigt kulturland med gigantisk ekonomi. Du kan leva ett bra liv utan att kunna engelska. Oförståeligt för svenskar.

Tyskland är oändligt avlägset från Sverige, medan England och USA är supernära. Fransoser äter grodlår och är fega, Italienare är löjliga och tyskar är förlorande nazister. Och dumjävlarna kan inte ens prata perfekt engelska!

Självklart är deras fotboll svårförståelig. Franska ligan är meningslös, spaggarna filmar och tyskarna är maskiner.
Exakt så är det.
2015-12-19, 02:58
Medlem
csts avatar
Citat:
Tänk vad mycket skit alla Bayernfans har fått av andra experter här på Flashback när vi sagt att den eller den inte kommer lämna för Bayern är ingen säljande klubb och dom som vi vill behålla brukar till nästan hundra procent bli kvar.

Om vi tar dom senaste fem åren är det någon som lämnat mot klubbledningens vilja?
Tycker fortfarande att det var idioti att släppa en klubbikon som Schweinsteiger.

Bra med förlängningarna, två säsonger till på Xabi Alonso känns dock sådär, kommer han vara tillräckligt bra som 36-åring?
2015-12-19, 08:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker fortfarande att det var idioti att släppa en klubbikon som Schweinsteiger.

Bra med förlängningarna, två säsonger till på Xabi Alonso känns dock sådär, kommer han vara tillräckligt bra som 36-åring?
Jag håller inte med dig riktigt.
Bastian hade under lång tid redan efter den förra gången kontraktet med Bayern förlängdes öppet berättat att han har en dröm om att få spela utomlands medan han fortfarande är någorlunda bra.
Jag tycker att efter allt han gjort för klubben så var det helt okej.
2015-12-19, 08:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag håller inte med dig riktigt.
Bastian hade under lång tid redan efter den förra gången kontraktet med Bayern förlängdes öppet berättat att han har en dröm om att få spela utomlands medan han fortfarande är någorlunda bra.
Jag tycker att efter allt han gjort för klubben så var det helt okej.
Men att gå till Utd....
2015-12-19, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Men att gå till Utd....

Det var faktiskt hans favoritklubb som ung utöver Bayern.
Hursomhelst jag är nöjd med truppen bara vi blir av Benatia.
2015-12-19, 13:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Ligger mycket i detta. Folk är trångsynta men det är deras förlust när de går miste om så mycket fin fotboll och europeisk kultur. För många svenskar är det helt oförståeligt att man kan hålla sin inhemska liga högre än PL.
2015-12-19, 17:43
Medlem
cyberkalles avatar
Grymt bra helg.
Augsburg vinner återigen och är ett av dom formstarkaste lagen.
Bayern spelade skjortan av Hannover i första och slog av på takten i andra men det var aldrig tal om att vi skulle tappa poäng.
Dortmund.... Vafan håller dom på med.
Spelar stundtals den bästa fotbollen i hela ligan för att kombinera det med drittespel på sin höjd.
2015-12-19, 19:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Bayern spelade skjortan av Hannover i första och slog av på takten i andra men det var aldrig tal om att vi skulle tappa poäng.
Håller inte med. Bayern totaldominerade från 25:e till 45:e minuten. Under denna period fick de en gratisstrafff av H96 som avgjorde matchen. I övrigt imponerade Bayern inte alls. Hade Hannover haft en bättre anfallare hade de tagit poäng idag. Erdinc raus!

Bra stämning på arenan och kul att Bayernfans från Italien (Südtirol) tagit sig hela vägen till Hannover. Åtminstone om man ska tro banderrollerna på arenan. Snackade inte med någon därifrån. Pratade däremot med två andra Bayernfans och blev lite förvånad över att den ena kom från Köln och den andra från Bremen-området. Tråkigt att de inte håller på sina lokala lag tycker jag personligen. Jag respekterar alla Bayernfans från delstaten eller de som har anknytning dit. Men det finns även en hel del "gloryhunters" Bayerns led. Enligt mig lika trist som när gemene svensson håller på Manchester City.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in