2015-08-06, 12:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja vad kan man säga annat än att det var rätt klar Bayerndominans matchen igenom och vi borde väl med lite skärpa gjort minst ett par baljor till.
Costa var som han varit tidigare riktigt bra och Alonso var vår sämste spelare med många felpass.

Nu var det ju ett riktigt desarmerat Real så man ska inte dra några stora växlar över matchbilden

Men egentligen, var dom verkligen så mycket försvagade? Bayern hade Robben, Ribery, Martinez och Thiago borta. Fyra storspelare och väldigt viktiga. Tycker snarare det visar på Bayerns bredd eller Reals icke bredd i truppen.
Är det något annat lag i världen som värvar spelare för €30m som inte är säkra att de går in i en klassisk startelva? Chelsea möjligtvis, men dom brukar säljas kvickt.
Real hade Ronaldo och Benzema borta, och valde att inte byta in Bale. Men det visar bara vilken enorm vikt dessa spelare har på sina axlar när man direkt när Ronaldo är borta börjar prata om ett "B-lag" från Reals sida.

De flesta övriga startspelare spelade ju för Real. James, Isco, Modric, Kroos, Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal.

Visst att det är en halvplojjig cup, men att Bayern skulle vara såhär dominanta trodde jag inte.
2015-08-06, 12:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Men egentligen, var dom verkligen så mycket försvagade? Bayern hade Robben, Ribery, Martinez och Thiago borta. Fyra storspelare och väldigt viktiga. Tycker snarare det visar på Bayerns bredd eller Reals icke bredd i truppen.
Är det något annat lag i världen som värvar spelare för €30m som inte är säkra att de går in i en klassisk startelva? Chelsea möjligtvis, men dom brukar säljas kvickt.
Real hade Ronaldo och Benzema borta, och valde att inte byta in Bale. Men det visar bara vilken enorm vikt dessa spelare har på sina axlar när man direkt när Ronaldo är borta börjar prata om ett "B-lag" från Reals sida.

De flesta övriga startspelare spelade ju för Real. James, Isco, Modric, Kroos, Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal.

Visst att det är en halvplojjig cup, men att Bayern skulle vara såhär dominanta trodde jag inte.

Jag är oftast rätt ödmjuk av mig.
Vinner vi ligan och CL denna säsong så ska jag bli kaxig.

Lämnar Kevin De Bruyne Wolfsburg för City? Det vore tragiskt för den klubben och jag hade helst av allt sett honom stanna för att ge oss mer motstånd för utan honom så tappar dom enormt mycket kvalitet.
2015-08-06, 14:00
Medlem
Ewrus avatar
Bremen har till sist lyckats göra sig av med Elia, till Feyenoord, 0 kr va de beredda att betala... Elia va en rätt dyr felvärvning som man inte haft speciellt stor nytta av. Nu slipper man iaf hans lönekostnad.
2015-08-06, 21:36
Medlem
På eurosport 2 har det gått/går det 15min specialprogram om varje lag
inför bundesliga! tyvärr är det så att jag lyckats missa några avsnitt!

Men på tv-tablåerna heter dem bara "Special om FC Köln", det finns ingen
mer information!
Jag har ringt eurosport, men dem kunde inte heller hjälpa mig!

Jag undrar nu om det är någon som känner till detta program,
eller vart dessa avsnitt finns tillgängliga?

Tack!
2015-08-06, 23:20
Medlem
Grus-Kalles avatar
BVB vidare efter 5-0 hemma mot Wolfsberger AC (A), vilket låter mer övertygande än spelet såg ut mot lågt stående österrikare. Kul för Mkhitaryan med ett hattrick och kul för Tuchel med en klar seger, men inte på något vis en värdemätare inför BL-säsongen känns det som, spelmässigt.

Jo förresten, det känns inte som om BVB kommer att ligga på nedflyttningsplats efter halva säsongen i år...men jag har haft fel förr...
2015-08-07, 17:12
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Du verkar mycket insatt i tysk fotboll off topic hur ser det ut med hamburg detta år är lite dåligt påläst

Mycket hänger på svenske Ekdal för att Hamburg ska kunna ta ett steg framåt i utvecklingen i år. Jobbigt för dem att tappa lovande mittbacken Tah och i övrigt har det skett en stor förvandling av truppen, där de gjort sig av med högavlönade spelare, se: Van der Vaart, Westermann och Jansen.

Labbadias nya bygge blir intressant att se. Speciellt nya unga yttern Gregoritsch och den från Leverkusen bannlyste Spahic kan komma att leda laget tillsammans med Ekdal. Man ska inte lura sig, det är inte ett bygge för Europa det här, men jag har en känsla av att HSV kan klara sig undan bottenstrid i år. Helt rätt väg att gå, flera unga lovande spelare, bort med de högavlönade.

På Transfermarkt tippade en användare på följande elva:
Adler
Diekmaier - Djourou - Spahic - Ostro
Ekdal - Diaz - Holtby
N. Müller - Lasogga - Ilicevic

Lite frågetecken kring backlinjen, men helt klart en tekniskt stark och snabb offensiv. Som sagt, inget för Europa troligtvis, men bör klara en mittenplacering att sedan bygga vidare på. Optimistisk för HSV för första gången på länge. Annars kan vår resident HSV-fan Dippsi korrigera/komplettera mig.
2015-08-08, 07:43
Medlem
Germanofils avatar
Liksom HSV är mitt Hannover ett lag som förra året med nöd och näppe klarade sig kvar. Denna säsong är många fans skeptiska och de flesta experter tippar H96 som ett av de sista 5 lagen i tabellen. Orsaken till detta är nog främst den förmodat svaga offensiven där Stindl, Briand och Bitterncourt lämnat. Den tänkte målgöraren Erdinc imponerar inte och alternativet Benschop är nog inte bra nog för att vara startspelare i BL. Å andra sidan var nog folk minst lika skeptiska när Ya Konan och Abdellaoue hämtades från "ingenstans" (Tippeligan står inte högt i kurs hos tyskarna) och det slutade ju med Europa League två år i rad. Man måste våga vara positiv innan säsongen har börjat!

Positivt är i alla fall att mittfältsankaret Salif Sané förlängt sitt kontrakt till 2018. Samtidigt är nyförvärven Bech och Sorg på väg tillbaka från sina lättare skador och kan nog bli spelklara till matchen mot Darmstadt nästa lördag. Men först ska vi slakta Hessen Kassel i cupen!
2015-08-09, 14:49
Medlem
gudadottirs avatar
Någon som vet något alternativ till eurosport player?
Går även bra med utländsk stream/betaltjänst, för jag har HMA som gör att jag har vilken ip som helst i världen.
Pallar inte en säsong till med eurosport playern.
2015-08-09, 21:53
Medlem
Germanofils avatar
Tycker att detta passar bättre här än i matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://twitter.com/HerthaBSC

Detta är ju sjukt.
Verkligen helt vrickat! Den buss som skulle köra Hertha-spelarna från tågstationen i Bielefeld till hotellet blev för någon timme sedan beskjuten av en okänd man på motorcykel. Som tur vad blev ingen skadad.

Man undrar ju vad motivet är. Att få spelarna i obalans inför morgondagens möte?
2015-08-09, 22:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tycker att detta passar bättre här än i matchtråden:

Verkligen helt vrickat! Den buss som skulle köra Hertha-spelarna från tågstationen i Bielefeld till hotellet blev för någon timme sedan beskjuten av en okänd man på motorcykel. Som tur vad blev ingen skadad.

Man undrar ju vad motivet är. Att få spelarna i obalans inför morgondagens möte?

Helt okej. Är Bielefelds supportrar normalt av den våldsamma sorten?
2015-08-09, 22:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Helt okej. Är Bielefelds supportrar normalt av den våldsamma sorten?
Inte vad jag vet. Men jag kan ha fel.
2015-08-10, 06:33
Medlem
cyberkalles avatar
Missade denna fotbollshelg och det var väl som vanligt dom senaste åren HSV presterar sämre än väntat.

Att 1869 skulle slå ut Hoffenheim det var jävligt oväntat.

Bayern och Dortmund gjorde väl inte mer än dom behövde vad jag kan förstå.

Nu börjar abstinensen för BL vara högt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in