2015-12-17, 08:36
Medlem
core_s avatar
I fallet Daniel och Alexandra blir jag ärligt talat mest irriterad på Daniel själv. Han gick in så överjävligt pragmatik och tjatade om flytten redan vid slottsdejten men skiter sedan fullständigt i sina principer och jagar just en trebarnsmamma som bor åt helvete för långt bort.
Hade han varit så principfast som han målar upp sig som så hade han inte ens tänkt på att välja henne då hon även var den enda som tycktes komma undan med "det löser sig"-mentaliteten. '

Pontus resultat var väl ingen direkt chock. Och varför skulle det det? Varför skulle en ung och papparik hästförare som han vilja gifta sig från första början? Det är liksom inte det minsta rimligt, hans agenda var troligtvis något helt annat. Egenreklam och kändisskap, möjligtvis. Kungen av Kungsbacka är väl hans mycket bekväma status nuförtiden!
Citera
2015-12-17, 09:10
Medlem
paggans avatar
Bra imitationer på årets bönder.

https://www.youtube.com/watch?v=nif4WVtTLcw
Citera
2015-12-17, 09:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan

Ja, det var faktiskt riktigt bra! Speciellt Daniel och Stefan.
Citera
2015-12-17, 10:05
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ja, det var faktiskt riktigt bra! Speciellt Daniel och Stefan.

Håller med. Särskilt bra var imitationen av den flabbande Stefan. Kul!
Citera
2015-12-17, 11:19
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Klockrent!!

För att sammanfatta årets säsong:

- Pontus: slog rekord genom att få över tusen brev, men han visade sig vara ganska ointresserad och pratade bara om sig själv hela tiden. Fortfarande singel, som väntat.

- Marcus: efter att ha blivit nobbad av den enda kvinna han var intresserad av på slottet valde han att inte bjuda in någon av de övriga till gården. TV4-teamet fick krupp och tvingades fixa fram nya kvinnor till honom för att göra honom nöjd. Han valde ut en av dem, men det blev ingenting.

- Daniel: trebarnspappan med sina älgar sågs som en mogen man som visste hur han skulle sålla ut, men visade sig vara naiv när han valde ut den snyggaste tjejen som var en trebarnsmamma bosatt 30 mil bort. Han litade på hennes ord om att "bara man vill så kan man lösa allt", men som väntat valde hon att göra slut medan Daniel blev frustrerad, arg och singel.

- Stefan: en typisk urbonde med hysteriska skrattanfall som man fnyste lite åt i början, men visade sig vara både trevlig och mogen som visste vad han ville ha till slut, det stod mellan två tjejer i början och det utmynnade i en som han förälskade sig i. Lyckligt slut.

Jag ser fram emot nästa avsnitt, där vi tydligen får träffa alla bönderna från alla tio säsongerna.
Citera
2015-12-17, 11:31
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Klockrent!!

- Pontus: slog rekord genom att få över tusen brev, men han visade sig vara ganska ointresserad och pratade bara om sig själv hela tiden. Fortfarande singel, som väntat.

- Marcus: efter att ha blivit nobbad av den enda kvinna han var intresserad av på slottet valde han att inte bjuda in någon av de övriga till gården. TV4-teamet fick krupp och tvingades fixa fram nya kvinnor till honom för att göra honom nöjd. Han valde ut en av dem, men det blev ingenting.

- Daniel: trebarnspappan med sina älgar sågs som en mogen man som visste hur han skulle sålla ut, men visade sig vara naiv när han valde ut den snyggaste tjejen som var en trebarnsmamma bosatt 30 mil bort. Han litade på hennes ord om att "bara man vill så kan man lösa allt", men som väntat valde hon att göra slut medan Daniel blev frustrerad, arg och singel.

- Stefan: en typisk urbonde med hysteriska skrattanfall som man fnyste lite åt i början, men visade sig vara både trevlig och mogen som visste vad han ville ha till slut, det stod mellan två tjejer i början och det utmynnade i en som han förälskade sig i. Lyckligt slut.

Jag ser fram emot nästa avsnitt, där vi tydligen får träffa alla bönderna från alla tio säsongerna.

ALLA bönder lär vi inte få träffa, mer ett axplock. Långt ifrån alla lär vara intresserade av att delta, vissa kröp ju under en sten redan under produktionen, nästintill
Citera
2015-12-17, 15:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
ALLA bönder lär vi inte få träffa, mer ett axplock. Långt ifrån alla lär vara intresserade av att delta, vissa kröp ju under en sten redan under produktionen, nästintill

Linda nämnde att ALLA bönder var inbjudna på återföreningen som hon nämnde om i slutet av programmet, men jag har precis som du svårt att tro att alla de facto kom dit. Vi får se!
Citera
2015-12-17, 16:08
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Klockrent!!

...så går det när man bara tänker med kuken. Vilket stämmer på alla "bönder" i årets skitsäsong.
Citera
2015-12-17, 19:53
Medlem
core_s avatar
Citat:
Linda nämnde att ALLA bönder var inbjudna på återföreningen som hon nämnde om i slutet av programmet, men jag har precis som du svårt att tro att alla de facto kom dit. Vi får se!

Inbjudna är de nog, men de lär inte komma
Citera
2015-12-19, 17:13
Medlem
Knasibass avatar
Citat:

Riktigt bra, Markus var nästan obehagligt likt.
Citera
2015-12-20, 11:57
Medlem
Citat:

Han har verkligen inte kunnat smälta henne.
Han blev typ kränkt. Tv 4 skulle skippat att ha med honom i serien. Han kunde inte släppa henne helt enkelt.
Citera
2015-12-20, 23:22
Medlem
Isnatts avatar
Notera att bonde söker frus tioårsprogram del 1 sänds imorgon måndag kl 20 och del 2 på tisdag klockan 20.
Det står på tv.nu att det är live men det är det väl inte antar jag.

Jag hoppas få reda på hur Fredrik, Roger och Ann-Katrin lever sina liv. Susanne som dejtade han portvakten Fadde skulle jag också vilja veta vad hon gör. Men jag gissar att det bara kommer vara såna som faktiskt träffade nån som deltar i programmet. Kanske nån liten bonn-unge som töltar runt och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in