Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Men kan det inte vara så att kritiken mot skribenten beror på en brist på exempelvis belägg, saklighet osv?
Jag måste dock erkänna att jag inte förstår vad du menar med, "diskutera religion på en högre nivå"? Man ska väl alltid försöka hålla en hög nivå i alla trådar om religion? Alltså vara saklig, hålla sig till ämnet, belägga påståenden osv?
Men vad menar du med högre nivå? Ska vissa människors åsikter förbjudas i just den delen? Eller är det helt enkelt så att du vill ha som någon slags bloggfunktion där de religiösa budskapet kan spridas och inte får ifrågasättas? Jag får den känslan? Flashback-evangeliet kanske? Är det intressant?
Med högre nivå menar jag självklart att idiotförklaringar i var och varannan kommentar är låg dagisnivå.
Kritik kan man ge och bör man ge men på ett konstruktivt sätt.
Personligen gillar jag att ta del av allas tankar och sätt att se på religion.
Oavsett om det är rätt eller fel ur olika perspektiv samt skrifter.
Självklart skall religion få ifrågasättas. Därför tycker jag att det skulle få en egen avdelning så att säga.
Som det ser ut nu blir varenda diskussionsfråga inom religion sönderspammade av dreglade och barnsliga ateister och galningar samt troll.
Går ej att föra intressanta och tänkvärda diskussioner.
Blir ungefär som kalle ankas julfirande där den störande hackspetten dyker upp med arabaraarabarahadia.
Tycker att just religionforumet är stagnerat.
Samma tugg. Du är idiot, du hamnar i helvetet osv.
Tröttnat på forumsdelen. Fast jag är intresserad av just religion och ur allas perspektiv.
Tycker inte det kommer fram genom idiotförklaringar.
I religion finns inte mer belägg än just skrifterna.
Det är väl ändå det som skall belysas.
Diskuteras och vändas ut och in på.
Själv avskyr jag när man pratar med bibel citat men en del vill det.
Blogg? Nej men diskussioner .