Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag var mer inriktad på att man skulle kunna diskutera religion vetenskapligt i lugn och ro.
Kritik i ett fack. Där man avhandlar allt man ej tycker om osv.
Som det ser ut nu så är det stagnerat. Blir inga diskussioner mer än kritik och mot skribenten istället för ämnet.
Om det då fanns ett religionskritik forum så kan man ta sina fighter där och låta dem som vill diskutera religion på en högre nivå få göra det utan störande inlägg .
Man kommer ingen vart annars.
Allt blir pajkastning i stället för diskussion.
Men kan det inte vara så att kritiken mot skribenten beror på en brist på exempelvis belägg, saklighet osv?
Jag måste dock erkänna att jag inte förstår vad du menar med, "diskutera religion på en högre nivå"? Man ska väl alltid försöka hålla en hög nivå i alla trådar om religion? Alltså vara saklig, hålla sig till ämnet, belägga påståenden osv?
Men vad menar du med högre nivå? Ska vissa människors åsikter förbjudas i just den delen? Eller är det helt enkelt så att du vill ha som någon slags bloggfunktion där de religiösa budskapet kan spridas och inte får ifrågasättas? Jag får den känslan? Flashback-evangeliet kanske? Är det intressant?