Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Här är mitt förslag på indelning i religionforumet.
1.Hur gör vi forumet bättre ?
2.Tråden för er som behöver hjälp med läxor/skoluppgifter.
3.Religionskritik.
4.Religionsvetenskap.
5. Religionsutövning.
6. Länkar om religion.
7. FAQ. Starta en ny tråd. Läs här först.
Här finns allt man diskuterar om här inne.
Men det skulle bli mer överkomligt och mer intressantare att ta del av områdena och jag tror att diskussioner skulle leda framåt mer.
1, 2 och 7 kan jag hålla med om. Nr 6 går bort per automatik då FB inte är ett länkforum men låt gå med en länktråd.
Men 3, 4 och 5 tycker jag låter som en dum idé. Vetenskap och kritik hänger ihop och det skulle bara innebära att man för att göra det intressant i princip speglar trådarna med varandra i 3 och 4. Det blir snabbt jobbigt och svårt att få något sammanhang i det.
Därför bör man göra såhär:
1. FAQ, ny tråd? Läs här först (här ingår "Hur gör vi forumet bättre").
2. Tråden för er som behöver hjälp med läxor/skoluppgifter.
3. Religion (historia, filosofi, samhälle, nutid/framtid).
På det här sättet skulle det bli enklare att överblicka. Men det är ju typ så det ser ut så det är väl bra då? Jag vet att många (med rätt) frågar sig hur religions-delen motiveras att ligga under fliken vetenskap? Men jag godtar Flashbacks svar på den frågan då det inte är så viktigt (för mig). Jag måste dock erkänna att det är värt att skratta åt dock, för det är ju helt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Som jag sagt så skriver jag här pga jag önskar klargörande från moderatorer...
Det har jag sagt 3 gånger.
En moderator skulle kunna citera mitt svar (eller ditt egna svar) där det så enkelt förklaras att OT är OT?
Om du har en specifik fråga till en moderator angående specifika inlägg så borde du väl pm:a en moderator istället?
Angående länken tror jag bara du tramsar? Du har inte sagt varför det skulle vara off-topic. Du har bara sagt att det är det och då ska det vara så bara för att du säger det?