2015-12-15, 19:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Minns du inte vad du skrev heller?
När jag påpekade att även säljarna var färre skrev du att det inte spelar någon roll. Detta trots att du anser att det spelar roll att köparna är färre. Tramsig argumentation.

MEN HERREGUD! Nu är vi här IGEN! Läs mer än de tre första orden i inlägget!
2015-12-15, 19:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
MEN HERREGUD! Nu är vi här IGEN! Läs mer än de tre första orden i inlägget!

Ska vi alltid helt bortse från den första meningen i alla inlägg du skriver?
Exakt vad var det egentligen i mitt inlägg du ansåg inte spelade någon roll annars?
Vad i mitt inlägg ansåg du inte var korrekt?
2015-12-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du har gått på myten om den sverigedemokratiska lågutbildade losern som sitter i glesbygden (som dig) och är arbetslös från industrin, Låg iq, snusar och kör volvo 240.

Att du går till personangrepp och har inget att argumentera mot min verklighetssyn och erfarenheter av högerväljarna visar bara hur rätt jag har Du är ju själv höger bajsbosse och känner väl igen dig och får lite dåligt samvete därav detta lashout.
Det märks även du drivs av skadeglädje med din smiley som högern brukar göra Min fiiiina högersläkting som bor segregerat garvade även åt mig när jag hade problem med invandrare som gjorde brott i mitt hyresområde för länge sen.
Ingenstans står det heller att det går dåligt för mig, snarare har det gått väldigt bra för mig senaste åren speciellt men jag har fått kämpa mig dit. Har gjort 800 000 kr nettovinst på bostadsbubblan också. Jag har dock blivit motarbetad något enormt sen år 2006 av alliansen med deras reformer under min resa.
Dom som skriver att dom gått livets hårda skola på facebook är ofta underklassmänniskor, kriminella eller grovarbetare.
Vet inte va jag skall svara men jo jag har alltid röstat höger
2015-12-15, 21:59
Medlem
Avdelning dubbelmoral angående personangrepp:
Citat:
Nytagen plåt på kurt-sune: https://i.warosu.org/data/sci/img/0073/09/1433525282215.jpg
Fotograf: Gromph
Citat:
Att du går till personangrepp och har inget att argumentera mot min verklighetssyn och erfarenheter av högerväljarna visar bara hur rätt jag har

Ontopic:
400-600% kravet vet jag ingen i min umgängeskrets som skulle påverkas av.
Det är högt värderat nu men det lär vara en del uppgång kvar och jag har svårt att se något som skulle få det att krasha. Däremot lär det plana ut eller gå ner lite om ett tag.
2015-12-15, 23:11
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ska vi alltid helt bortse från den första meningen i alla inlägg du skriver?
Exakt vad var det egentligen i mitt inlägg du ansåg inte spelade någon roll annars?
Vad i mitt inlägg ansåg du inte var korrekt?

Jag slutar här, du kan inget annat än att vara utvecklingsstörd.
2015-12-16, 00:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag slutar här, du kan inget annat än att vara utvecklingsstörd.

Det är knappast jag som är utvecklingsstörd när du kommer med absurda påståenden som du inte klarar av att argumentera för.

När jag påpekade att även säljarna var färre skrev du att det inte spelar någon roll. Detta trots att du anser att det spelar roll att köparna är färre. Du får väl en aning konsekvent åtminstone.

Du klarar inte av att peka på ett enda sakfel i inlägget från mig du invände emot.
2015-12-16, 01:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Det är knappast jag som är utvecklingsstörd när du kommer med absurda påståenden som du inte klarar av att argumentera för.

När jag påpekade att även säljarna var färre skrev du att det inte spelar någon roll. Detta trots att du anser att det spelar roll att köparna är färre. Du får väl en aning konsekvent åtminstone.

Du klarar inte av att peka på ett enda sakfel i inlägget från mig du invände emot.

Okej, då tar vi exakt det jag skrev tidigare. Att köparna är färre drar ner priset. Att säljarna är färre drar upp priset. Men snittpriset är ändå längre trots att proportionen köpare/säljare är samma som både antalet köpare och säljare är högre, de det skapar konkurrens mellan dem.

Du försökte avfärda mitt påståenden om att priset fluktuerar under årstiderna med argumentet att säljarna också är färre. Du tittar på en liten liten den av det hela och pratar som om du kommer med omkullkastande slutsatser.

Såklart antalet köpare och säljare alltid är lika många i långa loppet, och proportionen är säkert ungefär samma året om men priserna går ändå NER under sommaren/julen, ty längre volymer. Om du går tillbaka så ser du att detta är exakt det jag redan skrivit, fast med andra ord.
2015-12-16, 02:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Okej, då tar vi exakt det jag skrev tidigare. Att köparna är färre drar ner priset. Att säljarna är färre drar upp priset. Men snittpriset är ändå längre trots att proportionen köpare/säljare är samma som både antalet köpare och säljare är högre, de det skapar konkurrens mellan dem.

Du försökte avfärda mitt påståenden om att priset fluktuerar under årstiderna med argumentet att säljarna också är färre. Du tittar på en liten liten den av det hela och pratar som om du kommer med omkullkastande slutsatser.

Såklart antalet köpare och säljare alltid är lika många i långa loppet, och proportionen är säkert ungefär samma året om men priserna går ändå NER under sommaren/julen, ty längre volymer. Om du går tillbaka så ser du att detta är exakt det jag redan skrivit, fast med andra ord.

Bra att du åtminstone backar från ditt absurda påstående tidigare där du skrev "Spelar ingen roll" när jag skrev att även säljarna var färre. Nu inser du tydligen äntligen att det spelar någon roll ändå.

Citat:
Spelar ingen roll. Det är inte precis som att köparna distribuerar ut sig jämnt över objekten. Om det är fler köpare och säljare så blir ändå mer konkurrens då köpare generellt är intresserade av mer än ett objekt. Konkurrens skapar budkrig. Att långsamt höja ribban får folk att höja sin budget.
2015-12-16, 10:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Bra att du åtminstone backar från ditt absurda påstående tidigare där du skrev "Spelar ingen roll" när jag skrev att även säljarna var färre. Nu inser du tydligen äntligen att det spelar någon roll ändå.

Tror alla förstod utom du redan från början, eftersom jag drog ett par exempel också som motiverade. Kände du att du tillförde mycket till diskussionen genom att märka ord?
2015-12-16, 12:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tror alla förstod utom du redan från början, eftersom jag drog ett par exempel också som motiverade. Kände du att du tillförde mycket till diskussionen genom att märka ord?

Utbudet under semestertider är så pass smalt att priserna hålls uppe i allafall. Man kan som köpare inte räkna med någon rea när antal objekt till försäljning lyser med sin frånvaro.

Kolla själv på bostäder som är tillsalu just nu. Det är inte många objekt som ligger ute, men folk behöver lik förbannat någonstans att bo och är intresserade av att köpa. Varför skulle det då vara "rea"? Knappast hörrö!
2015-12-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Utbudet under semestertider är så pass smalt att priserna hålls uppe i allafall. Man kan som köpare inte räkna med någon rea när antal objekt till försäljning lyser med sin frånvaro.

Kolla själv på bostäder som är tillsalu just nu. Det är inte många objekt som ligger ute, men folk behöver lik förbannat någonstans att bo och är intresserade av att köpa. Varför skulle det då vara "rea"? Knappast hörrö!

Undrar alltid vart dom där som "måste ha någonstans att bo" bor innan dom köper den där lägenheten dom är "tvingade" att köpa.

Är det så att dom sover under klarabergsviadukten med en säck pengar till kontantinsatsen?
2015-12-16, 12:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Grejen är ju att objekten idag och under sommaren ofta går för utropspris medans i princip alla objekt (i storstäderna framförallt) går upp 10-20% i budkrig på övriga årstider. Jag gjorde själv en vinst på +35% i en bostad som jag bodde i två år.

Utropspriset betyder i många fall ingenting. Vissa mäklare lägger till och med utropspriset löjligt lågt för att locka fler spekulanter, priser går mot högre summor när köparna långsamt höjer sin ribba vad som är rimligt. Och det görs genom flera stegökningar. Flera köpare på samma objekt = högre priser. Färre köpare och färre objekt = Lägre priser.

Vi kan stå och tjata om det här i hundra år om det är så, för du verkar inte vika dig till hur det fungerar i verkligheten. Du skrev själv för ett tag sedan att du köpte in dig på marknaden på 90-talet och sedan bara bott och inte brytt dig om marknaden. Varför tror du att du kan något då? Jag har kollat lägenhetspriserna varje dag av rent intresse under flera år, och avslutat ett flertal affärer.
Senast redigerad av Fenjal888 2015-12-16 kl. 12:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in