Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Det är knappast jag som är utvecklingsstörd när du kommer med absurda påståenden som du inte klarar av att argumentera för.
När jag påpekade att även säljarna var färre skrev du att det inte spelar någon roll. Detta trots att du anser att det spelar roll att köparna är färre. Du får väl en aning konsekvent åtminstone.
Du klarar inte av att peka på ett enda sakfel i inlägget från mig du invände emot.
Okej, då tar vi exakt det jag skrev tidigare. Att köparna är färre drar ner priset. Att säljarna är färre drar upp priset. Men snittpriset är
ändå längre trots att proportionen köpare/säljare är samma som både antalet köpare och säljare är högre, de det skapar konkurrens mellan dem.
Du försökte avfärda mitt påståenden om att priset fluktuerar under årstiderna med argumentet att säljarna också är färre. Du tittar på en liten liten den av det hela och pratar som om du kommer med omkullkastande slutsatser.
Såklart antalet köpare och säljare alltid är lika många i långa loppet, och proportionen är säkert ungefär samma året om men priserna går ändå NER under sommaren/julen, ty längre volymer. Om du går tillbaka så ser du att detta är exakt det jag redan skrivit, fast med andra ord.