2015-12-14, 13:26
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du måste vara en av de mest olyckliga människor jag läst om här.
Att du tydligen misslyckats med det mesta är tydligen alla andras fel, istället för att ta tag i din situation så har du istället "röstat rätt sedan 2002"
Ironin är att det alltid dessa som "röstar rätt", "gått i livets hårda skola" som det alltid går sämst för och de som röstat fel och gått på universitet som det går bra för.
Så om du vill ändra din avkommas förutbestämda öde, hjälp dem och uppmuntra dematt studera och bilda sig, men tyvärr (för dig då), så kommer bildning automatiskt göra så att de kommer att "rösta fel"

Du har gått på myten om den sverigedemokratiska lågutbildade losern som sitter i glesbygden (som dig) och är arbetslös från industrin, Låg iq, snusar och kör volvo 240.

Att du går till personangrepp och har inget att argumentera mot min verklighetssyn och erfarenheter av högerväljarna visar bara hur rätt jag har Du är ju själv höger bajsbosse och känner väl igen dig och får lite dåligt samvete därav detta lashout.
Det märks även du drivs av skadeglädje med din smiley som högern brukar göra Min fiiiina högersläkting som bor segregerat garvade även åt mig när jag hade problem med invandrare som gjorde brott i mitt hyresområde för länge sen.
Ingenstans står det heller att det går dåligt för mig, snarare har det gått väldigt bra för mig senaste åren speciellt men jag har fått kämpa mig dit. Har gjort 800 000 kr nettovinst på bostadsbubblan också. Jag har dock blivit motarbetad något enormt sen år 2006 av alliansen med deras reformer under min resa.
Dom som skriver att dom gått livets hårda skola på facebook är ofta underklassmänniskor, kriminella eller grovarbetare.
Senast redigerad av slemhog 2015-12-14 kl. 14:22.
2015-12-14, 14:28
Medlem
Japp nu händer det, kaos är att vänta.. otippat
Senast redigerad av Pompripossan 2015-12-14 kl. 14:32.
2015-12-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du har gått på myten om den sverigedemokratiska lågutbildade losern som sitter i glesbygden (som dig) och är arbetslös från industrin, Låg iq, snusar och kör volvo 240.

Att du går till personangrepp och har inget att argumentera mot min verklighetssyn och erfarenheter av högerväljarna visar bara hur rätt jag har Du är ju själv höger bajsbosse och känner väl igen dig och får lite dåligt samvete därav detta lashout.
Det märks även du drivs av skadeglädje med din smiley som högern brukar göra Min fiiiina högersläkting som bor segregerat garvade även åt mig när jag hade problem med invandrare som gjorde brott i mitt hyresområde för länge sen.
Ingenstans står det heller att det går dåligt för mig, snarare har det gått väldigt bra för mig senaste åren speciellt men jag har fått kämpa mig dit. Har gjort 800 000 kr nettovinst på bostadsbubblan också. Jag har dock blivit motarbetad något enormt sen år 2006 av alliansen med deras reformer under min resa.
Dom som skriver att dom gått livets hårda skola på facebook är ofta underklassmänniskor, kriminella eller grovarbetare.

Du har inte funderat på att hålla dig till ämnet?

Det händer mycket nu!
2015-12-14, 14:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Antaget budgivare har direkt påverkan på priset, och det är färre under juletider och semestertider.

Nej det behöver det inte alls ha. Allt handlar om slutpriset och inte om antal budgivare, även om budgivare kan trigga igång varandra ibland.

Just därför kan sommaren och jultider vara bra försäljningstider också.
2015-12-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det behöver det inte alls ha. Allt handlar om slutpriset och inte om antal budgivare, även om budgivare kan trigga igång varandra ibland.

Håller du i hatten Kurt?
2015-12-14, 14:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Haha, nej. Priset går upp om det är många intressenter. Är det få intressenter går priset inte upp, i vissa fall NER. Det är inte raketforskning precis.
2015-12-14, 14:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Haha, nej. Priset går upp om det är många intressenter. Är det få intressenter går priset inte upp, i vissa fall NER. Det är inte raketforskning precis.

Nej ett pris går upp för att en enskild köpare tycker att ett objekt är värd en viss summa.

Hur många budgivare det är på objektet behöver inte spela roll alls:
2015-12-14, 14:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Håller du i hatten Kurt?

Behöver jag göra det? Tänker fortsätta bo jag
2015-12-14, 14:57
Medlem
Citat:

I en engelsk auktion (vilket öppen budgivning på bostadsmarknaden är) vinner den med högst WTP, men eftersom att budgivningen sker etappvis så betalar vinnaren bara snäppet över det högsta priset någon annan är villig att betala. Med färre budgivare minskar risken att någon annan har högre WTP än du har. Så du har rätt, det behöver inte påverka - så länge två budgivare finns KAN det bli samma pris som om det är tusen budgivare. Men sannolikheten är lägre. Särskilt som färre budgivare innebär mindre konkurrens om andra objekt, vilket sänker det förväntade priset på dem och gör dem mer intressanta...

Hur var det nu, är du lika villig att låna 50 miljoner om den rörliga räntan ligger på 0,1 % som du är att låna fem miljoner om den rörliga räntan ligger på 1 %?
2015-12-14, 14:58
Medlem
Citat:
Nej ett pris går upp för att en enskild köpare tycker att ett objekt är värd en viss summa.

Hur många budgivare det är på objektet behöver inte spela roll alls:
Nej, ett pris går upp för att två budgivare avslöjar sina preferenser stegvis. Finns det bara en budgivare kan priset bli lägre än utropspriset. Det skulle faktiskt kunna bli lägre än utropspriset även om det finns mängder av budgivare.
2015-12-14, 15:01
Medlem
Citat:
Behöver jag göra det? Tänker fortsätta bo jag

2015-12-14, 15:36
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Du har inte funderat på att hålla dig till ämnet?

Det händer mycket nu!

Jajemen,

Såhär skrev jag 22 dec 2014 i denna tråd.
"Jag står fast vid att bubblan börjar spricka i sommar/höst. Jag gissade rätt tidigare i år att SD kommer få 12.8 procent och så fick dom det m m, profetisk gåva :-) "

Nu är det höst och priserna har tappat 2 mån i rad enligt dagens industri....
intressant, ser ut som man får rätt som vanligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in