Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-11-30, 13:42
Medlem
radiozetas avatar
Gör material folk vill se. Få mycket tittare och på så sett kommer du att bli kontaktad av youtube där de frågar dig om du vill ha reklam i dina klipp.

Ju mer tittare ju med pengar tjänar man.
Citera
2015-11-30, 14:20
Avslutad
Vilka summor är det vi pratar om och är det reklamen som man tjänar på?

Exempelvis blogerskor tjänar ju på att lyfta olika produkter och kan få en summa eller av den produkten.
Citera
2015-12-10, 01:09
Bannlyst
Varför är det en liten neger brevid YT-loggan i dag?
Citera
2015-12-15, 23:36
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Fuck me vad nice grabbar. Nu är mitt liv fulländat.
Youtube har aldrig varit så bra sedan jag upptäckte denna funktion.

Men på sista tiden har den börjat spela upp nästa videoklipp när jag sett klart det jag vill, hittar inte vars jag kan ställa in så den inte ska göra det.
Någon som vet?

Mvh
Citera
2015-12-16, 02:23
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Youtube har aldrig varit så bra sedan jag upptäckte denna funktion.

Men på sista tiden har den börjat spela upp nästa videoklipp när jag sett klart det jag vill, hittar inte vars jag kan ställa in så den inte ska göra det.
Någon som vet?

Mvh

I listan "Up Next" bredvid videon så finns en knapp för autoplay.
Citera
2015-12-16, 02:24
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
I listan "Up Next" bredvid videon så finns en knapp för autoplay.
Haha att det var så enkelt att lösa! Tackar och bockar!
Citera
2015-12-16, 22:32
Medlem
Hejsan alla flashback användare!

Har länge funderat på att starta en Youtube Kanal,
och är i väldigt stort behov av att få eran hjälp

Jag ramla över en kille som heter SimplyUnlucky på Youtube.
Kolla gärna denna länken: https://www.youtube.com/watch?v=-Mp3kBDZp5I

Det är 2 saker jag behöver hjälp med:

1. Vilket redigeringsprogram är det han eventuellt använder för att byta 2 kameror under tiden han först pratar lite allmänt till själva varan när han ska börja öppna sina produkter som ligger längst upp till höger på skärmen?

2. När det gäller de första 7-8 sekunderna av "logo reklamen" så undrar jag,
Är det bara genom adobe after effect man kan göra detta med?
eller finns det någon enklare väg runt detta?
Har ingen erfarenhet ifrån detta program sen tidigare.

Tack så mycket på förhand!

Obs! Jag använder Windows 8.1.
Citera
2015-12-17, 21:14
Medlem
Vilken är den bästa downloadern?
Citera
2015-12-18, 07:31
Medlem
Star Wars ljuden är störande som fan.
Citera
2015-12-19, 18:30
Medlem
Varför blir texten på mina YouTube-kommentarer helt plötsligt så jäkla konstig varenda gång jag försöker redigera en kommentar?
I typ 95% av fallen så förvandlas exempelvis citattecken till &quote; eller nåt sånt istället, och även bokstäverna å, ä och ö blir bara en enda röra med bokstäver och siffror.
Det började göra så här för bara någon månad sen.
Vad är det här för skit?
Citera
2015-12-21, 16:21
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag håller på att bli fullständigt vansinnig. Det är såhär att vissa sidor har en tendens att poppa upp nån jävla overlay som tvingar en att klicka någonstans, alternativt logga in. Som till exempel Pinterest.

Nu har skiten börjat hända på Youtube, senast fick jag upp en ruta om nåt jävla cookies och blablabla jag skulle acceptera blablabla. Naturligtvis tänkte jag inte göra det så jag adblockade hela popupen.

Dock hjälpte inte det, var jag en klickar så poppar den där jävla skiten upp, en kritvit ruta och så blir bakgrunden grå så det inte går att klicka någonstans. Så nu försöker jag undersökta i Firefox inspectorn, någonting som blockerar hela jävla scriptet så att man får väck skiten, men problemet är, JAG KAN INTE HITTA SCRIPTET JAG SKA BLOCKERA!!!

Jag håller på att bli fullständigt skogstokig, jag fattar inte hur de kan ha sån jävla skit 2015, som ska tvinga en till massa satans jävla runkerier, jag vill tamejfan slå in pannbenet på kukjäveln som kodat den där skiten!!

Hjälp mig någon. Få väck spammet innan jag kastar skärmen genom fönstret.
Citera
2015-12-24, 02:10
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Oj det låter lågt om det är totalsumman för just det klippet. Är du med i ett "network" eller inte? Ett par tusenlappar borde det ha varit iallafall, beroende på avtal etc. om man har ett partnerskap.

Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Aktiverade "intäktsgenerering" vid ca 200k views, men tror att den låga ersättningen beror på nå copyright grunkemojjs med låten. Drygt ><

Dock lär det väll inte vara något bekymmer med låten och copyright stuffs nu då jukin skall distrubera videon??

Dom själva sa att dom får säga till sina kunder att inga rättigheter för låten finns. Visst kan jag ej ställas till svars ifall dom trotts allt visar videon med låten?..

Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Tycker inte att jukin verkar vara särskilt duktiga på att marknadsföra, "catapult", youtubeklipp överhuvudtaget. Jag tror att du skulle tjäna på att behålla rättigheterna och potentiella adsenseintäkter för dig själv.

EDIT: såg att du hade copyrightproblem... Nu osäker.

Citat:
Ursprungligen postat av Boroshlawa
Man tjänar väl pengar efter hur många som kollar på reklamen och inte efter hur många visningar man har på klippet. Tycker snarare att 300$ låter rätt generöst. Tror inte att mandelbiskvier kommer tjäna mkt mer än så på sitt 70/30 avtal, men blir intressant att följa.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyash
fan va fett! lycka till

För att återkoppla.

Kom ett brev från google i brevlådan förra veckan. En pinkod jag matade in på Adsense och vipps så hade jag 4065kr att inkassera! Detta + dom 1200kr jukin betalade i förskott för klippet.

Så nästan 5300kr (so far) utan att lyft arslet från datastolen.
Senast redigerad av mandelbiskvier 2015-12-24 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in