2015-12-15, 08:43
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analdestructor
Jag fick på 4 dagar runt 15 match varav 3 spamkonton...tycker jag inte är så överdrivte illa för att vara en stad på mindre än 100k invånaree. Och då har jag sorterat bort en del tjejer också....

Det låter inte alls illa faktiskt.

Jag har väl tänkt ta ett uppehåll från Tinder på ett tag. Möjligtvis tar jag upp det igen efter långresan jag har planerad i vår.
Citera
2015-12-15, 09:05
Medlem
Morot91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Ligger en trevlig dam bredvid mig nu medan jag skriver detta. Insåg nyss en grej. Kanske träffar en av tio utanför Tinder och då på krogen. Någon mer som använder sig uteslutande av Tinder i sitt dejtande? Om jag ser en snygg tjej på ett café eller liknande går jag in på Tinder och ser om vi matchar, inte fan går jag fram och bjuder på en kopp kaffe.

Thoughts?

Det som är synd, för det är så mycket mer attraktivt med en kille som vågar prata med en utan att gömma sig bakom telefonen.
Citera
2015-12-15, 09:34
Medlem
telepatis avatar
Var på tinderdejt igår. På hennes initiativ.
Det var soft, men inte så mycket mer än så. Ingen fysisk attraktion.

Ny tinderdejt imorn, denna gången med en som, åtminstone rent fysiskt, är spännande
Citera
2015-12-15, 13:46
Medlem
linnros24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Det som är synd, för det är så mycket mer attraktivt med en kille som vågar prata med en utan att gömma sig bakom telefonen.

Alltså jag vågar ju såklart det med. Har raggat upp ett tiotal under året face to face men jag föredrar Tinder eftersom det är bekvämare.
Citera
2015-12-15, 15:18
Bannlyst
Jag testade med att like:a tre kvinnliga bekaanta som hängeer är (lät de veta dt innan) eenbart för att testa. Visade sig att jag aldrig visades för de när de bläddrade. Detta får mig att tro att algoritmen på tinder är mkt meer komplicerat än man kan tro.

Många tjejer kanske intee ens seeer killen som har like:at de på grund aav algoritmen. Kanskee också förklara killars mindre benägeenhet till att få matchningar.
Citera
2015-12-15, 15:30
Medlem
Vincelizers avatar
BAM - fick precis min 1000e matchning!
Citera
2015-12-15, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vincelizer
BAM - fick precis min 1000e matchning!

nice, vart bor du, etnicitet, ansikteets snyggheet osv?
Citera
2015-12-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Ligger en trevlig dam bredvid mig nu medan jag skriver detta. Insåg nyss en grej. Kanske träffar en av tio utanför Tinder och då på krogen. Någon mer som använder sig uteslutande av Tinder i sitt dejtande? Om jag ser en snygg tjej på ett café eller liknande går jag in på Tinder och ser om vi matchar, inte fan går jag fram och bjuder på en kopp kaffe.

Thoughts?

Du är bekväm och har hittat något som fungerar för dig, och det är ingen som har någon rätt att kritisera det. Tinder är särskilt bra när man inte har några direkt sociala kretsar som innefattar kvinnor av intresse, men har man det tycker jag Tinder borde gå i andra hand. Att enbart förlita sig på en dejting app gör att man missar så pass många intressanta, intelligenta och attraktiva människor som av olika anledningar inte använder appen.

Att för dig flirta med tjejer utanför Tinder verkar till synes främmande. Som person växer man alltid utanför trygghetszonen. Prova i tunnelbanan, på ett café eller på gatan. Det är faktiskt väldigt underhållande att se hur chockade och även smickrade många blir. Hur ser ditt raggande ut utanför Tnder rent allmänt? På nattklubbar t: ex, har du liknande framgångar där som på Tinder?

Citera
2015-12-15, 15:45
Medlem
Vincelizers avatar
Citat:
nice, vart bor du, etnicitet, ansikteets snyggheet osv?

Stockholm, vit, skulle nog säga en 8a.
Citera
2015-12-15, 15:49
Bannlyst
Är det bara jag som inte ser nån mening med att matcha med folk som bor liksom 50-60 mil ifrån en? Jag menar det finns inte en chans att jag kommer åka så långt för att träffa nån från Tinder. Alla mina matchningar bor typ 0-3 mil ifrån mig. Detta leder naturligtvis till att jag får mindre matchningar än vad jag skulle kunna ha, men och andra sidan vet jag då om att jag kan ta mig till dem på två röda om jag så vill. Jag använder inte Tinder för att kallprata i månader utan matchar jag med en tjej så vill jag kunna ha möjligheten att ta mig till henne snabbt och smidigt.

Funderar bara kring hur ni som bor i typ Skåne och sveper på folk i typ Dalarna tänker? Typ att det kan va bra att ha matchningar i hela Sverige ifall man skulle råka befinna sig på genomresa eller liknande?
Citera
2015-12-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vincelizer
Stockholm, vit, skulle nog säga en 8a.

Hur många av matchningaarna är heta? Har du premiumkonto och like:ar en massa? Hur många % av de du har like:at är det som du har matchat med? 1000 matchningar bara i sthlm?
Citera
2015-12-15, 16:01
Medlem
Vincelizers avatar
Citat:
Hur många av matchningaarna är heta? Har du premiumkonto och like:ar en massa? Hur många % av de du har like:at är det som du har matchat med? 1000 matchningar bara i sthlm?

Jag ser ingen anledning till att swipa ja pá tjejer jag inte tycker är heta. Sá enligt mig är alla heta. Grovt uppskattat kanske var 5e blir match. Nja inte riktigt, har varit ute och rest en del ocksá. Sá skulle väl uppskatta att omkring 800 är i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in