2015-12-15, 09:44
Medlem
allegragellers avatar
aftonbladet rapporterar att KA:s advokat begärt lyckta dörrar vid förhöret av KA, pga GM:s låga ålder.

Rätten överlägger nu.

Undrar huruvida hans föräldrar är där?

Edit: det blir alltså stängda dörrar...

Vilka får då vara där? respektive familjer?
Senast redigerad av allegrageller 2015-12-15 kl. 10:04.
Citera
2015-12-15, 10:07
Bannlyst
Detta är en stor skandal.
Citera
2015-12-15, 10:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Detta är en stor skandal.

Ja och extremt orättvist gentemot Ida och hennes familj. Själv skulle jag nog betrakta själva rättegången som en viktig del i bearbetningen om jag hade varit om ngt liknande.

Vetskapen om att det finns "vittnen" s.a.s. till den juridiska ordningen. En symbolisk grej.

Nu får den bestialiske mördaren sin vilja igenom. Tycker det är skamligt.
Citera
2015-12-15, 10:22
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja och extremt orättvist gentemot Ida och hennes familj. Själv skulle jag nog betrakta själva rättegången som en viktig del i bearbetningen om jag hade varit om ngt liknande.

Vetskapen om att det finns "vittnen" s.a.s. till den juridiska ordningen. En symbolisk grej.

Alla parter får vara på plats när det är stängda dörrar, även målsägare.
Citera
2015-12-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Men målsäganden får väl vara med trots lyckta dörrar?
Citera
2015-12-15, 10:31
Medlem
Vad jag förstår det som har rätten tagit detta beslut baserat på GM:s ålder samt att hans advokat uppgett att han kommer berätta allt, om dörrarna är stängda.
Citera
2015-12-15, 10:52
Medlem
Maulcas avatar
Det är debilt att hålla förhandlingar med stängda dörrar. Ännu mera debilt är det att Aftonbladet valt att inte publicera namn på GM.

http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2015/12/utgivarnotering-darfor-namnger-vi-inte-19-aringen/
Citera
2015-12-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Det är debilt att hålla förhandlingar med stängda dörrar. Ännu mera debilt är det att Aftonbladet valt att inte publicera namn på GM.

http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2015/12/utgivarnotering-darfor-namnger-vi-inte-19-aringen/

Verkligen Debilt.

Någon som i verkligheten tror att vi har rättssäkerhet???
Det här är ytterligare ett bevis på subjektivitet i rättssamhället.
Citera
2015-12-15, 11:31
Medlem
Eftersom många verkar intresserade här kommer bilden. Avmaskad från det tekniska protokollet. https://minfil.org/B2Jck1b0b3/image.jpeg
Citera
2015-12-15, 12:14
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Länken genererar enbart en startsida till hemsidan, ej någon bild.
Aha. Dock fungerade länken fortfarande när hen skrivit sitt inlägg, så jag blev bara jätteförvirrad.
Citera
2015-12-15, 12:22
Medlem
mjohan84s avatar
vad hade Ida för mobil? enligt Kristoffer ska lurarna ha åkt ur , alltså kontakten och då ska mobilen ha fortsatt spela musik via högtalaren. en iPhone gör inte så här , den pausar musiken så vad använde hon?
Citera
2015-12-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
vad hade Ida för mobil? enligt Kristoffer ska lurarna ha åkt ur , alltså kontakten och då ska mobilen ha fortsatt spela musik via högtalaren. en iPhone gör inte så här , den pausar musiken så vad använde hon?

Hon hade en iphone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in