Citat:
Ursprungligen postat av
lokalen
Att inget armband finns med behöver ju nödvändigtvis inte betyda att hon inte hade det, det kanske bara inte är återfunnet om vi nu antar att han är i början på sin seriemördarkarriär så är det ju så att seriemördare ofta vill ha med sig en sovenir tex, jag tycker ivartfall det är lite märkligt att hon inte hade det med tanke på vad pappan berättat.
Men visst det kan finnas en massa orsaker till att hon inte hade det med sig också så att spekulera i det är ganska onödigt.
Det känns som att du nystar i något som inte riktigt finns. Som sagt, sidan 24 i bilagan. En ficka perfekt för en mobil. Hennes pappa spekulerar bara i vad hon kan ha haft på sig, han såg aldrig själv hur hon var klädd:
Citat:
Östen uppgav att Ida hade mobiltelefonen med sig när hon sprang och hon hade troligen spänt fast den på armen.
Utöver det nämner pappan inte något mer om ett armband. Notera också att pappan inte har någon större koll på hur hon brukar klä sig i löparspåret då han aldrig sprungit tillsammans med henne:
Citat:
Brukar du och Östen springa tillsammans med henne?
Mamman: Jag och Ida har sprungit vid något tillfälle men då ville inte Ida springa bredvid mig eftersom hon tyckte att jag sprang fortare än henne. Jag tror inte att alla tre har sprungit tillsammans någon gång.
Sen har du, förutom beslagna tillbehör från Ida, även en beskrivning om hur hon var klädd när hon lämnade huset:
Citat:
Hur var Ida klädd när hon lämnade hemmet för att åka till motionsspåret den 5/8?
Mamman: Jag såg aldrig henne. Frans såg henne och sa att hon hade en grön funktionströja, svarta
löpartights och vita skor med blå detaljer.
Från det kriminaltekniska protokollet:
Citat:
Mitt bak, strax under byxlinningen fanns en ficka med dragkedja. Dragkedjan var ca 12 cm bred.
Även Kristoffer nämner fickan:
Citat:
Hennes mobil började låta, så jag stängde av den… Sedan när jag försökte stänga av den innan så tog jag bort, jag visste inte riktigt. Jag fick panik och jag började leta, jag visste inte riktigt vart jag skulle leta i byxorna. Jag tog av allt, fick med trosorna också…
Sedan hittade jag mobilen i en ficka med blixtlås.
Här har du bild på fickan om du inte orkar leta:
http://i.imgur.com/7ushj6S.jpg
Så, vad är troligast i det här fallet. Att blivande seriemördaren Kristoffer tagit ett mobilarmband som souvenir, eller det mest uppenbara att hon haft mobilen i bakfickan?