2015-12-08, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Eftersom han erkänt den gärningen (alltså övergrepp efter hon redan var död) så lär det väl inte krävas så mycket teknisk bevisning. Just det brottet om nu avskyvärt bortom galet så innebär det brott mot griftesfriden inte så mycket extra på straffet heller förutsatt nu att han ändå får max för själva mordet.

Ursäkta mig men var har du läst det? Gå inte händelserna i förväg här nu, var har han erkänt att han gav sig på henne när hon redan var död?
Citera
2015-12-08, 02:14
Medlem
Läkare borde naturligtvis inte skriva ut antidepressiva till kreti och pleti på löpande band som det görs i dag medan läkemedelsbolagen gnuggar händerna. Som tur är finns det modiga själar som vågar varna för farorna med antidepressiva, tex. de som gjort dokumentärfilmerna "Who cares in Sweden": https://www.artimus.se/whocaresinswe...esinsweden.php

Mycket sevärda.
Citera
2015-12-08, 02:21
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeetsonChairs
Vad för bevis för våldtäkt finns det annat än att kläderna var av? Om den jäveln förde sig på hennes döda kropp är det riktigt jävla galet.

Sperma i vagina och anus.

Om jag inte misstar mig så tror jag han säger att han stoppa in sin penis i henne efter att han hade strypt henne. Vidare erkände han att han tog o sög henne på brösten.
Senast redigerad av Xfiles 2015-12-08 kl. 02:25.
Citera
2015-12-08, 02:22
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeetsonChairs
Vad för bevis för våldtäkt finns det annat än att kläderna var av? Om den jäveln förde sig på hennes döda kropp är det riktigt jävla galet.
Erkännande + teknisk bevisning i form av sperma i slida och anal.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Ursäkta mig men var har du läst det? Gå inte händelserna i förväg här nu, var har han erkänt att han gav sig på henne när hon redan var död?
I förhören, som ingår i förundersökningen.
Citera
2015-12-08, 02:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Står under förhöret som bl.a Expressen skriver om att han säger att efter han dumpat henne och såg henne naken fick han en ny impuls och hade samlag som han uttrycker det.
Citera
2015-12-08, 02:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det återstår väl att se? Dagispedofilen var också frisk enligt RPU men den överprövades och han fick vård. Fast killen är ju inte direkt ofarlig eftersom han har dryftat sina idéer tidigare om att döda och kan inte styra sina impulser. Nu är jag inte för flummiga diagnoser eller undersökningar som innefattar RPU. Det får överlåtas till dom som behärskar den delen.

Du låter som en riktig rättsivrare och du föreslår väl lite kontakt med en psykolog via socialtjänsten och han får vara hemma med stöd. Det gäller att skydda samhället också det ingår liksom i rättsstaten vare sig du vill det eller inte. Och ingen har sagt sluten vård på livstid det får stå för dig.

Nej, du har fel i flera frågor/påståenden där. Du låter korkad. Det är fullt möjligt att det överprövas huruvida han är allvarligt psykiskt sjuk. Befinns han vara så så ska han in på sluten rättspsykiatrisk vård. Är han inte det så ska han låsas in i fängelse. Hans funktionshinder (oavsett allvarlig art eller inte) är inget som påverkar bedäningen av gärningens allvarlighet i så mån att man skalar ner ett mord till dråp. Var i mina inlägg ser du något som ens med vildaste fantasi kan tolkas som att jag förespråkar några jävla stödsamtal hos socialtjänsten för detta?!? Du är antingen jävligt korkad eller tror dig framstå som smart genom att påstå folk hyser åsikter de inte har. Det jag gör i inläggen är att förklara hur verkligheten ser ut (eftersom folk verkar spåna kring huruvida han inte borde få rättspykiatrisk vård typ i alla fall). Nej, det finns ingen läkare som riskerar sin karriär genom att låsa in Nisse för att Kalle är rädd om inte Nisse verkligen är allvarligt psykiskt sjuk.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-12-08 kl. 02:37.
Citera
2015-12-08, 02:36
Medlem
torstenhingstens avatar
Jag tror då han ljuger på vissa punkter.
1. Motivet var sexuellt.
På frågan om han hade dödat om det var en kille som sprang förbi svarar han :- kanske. Bullshit säger jag.
2. Klär av henne för leta mobilen. Ljug.
3. Han var inne både analt och vaginalt. Oskuld som han var, hittade han kanske inte rätt, eller så var det medveten anal penetrering.

Har bara läst de första 400 + sidorna.
Citera
2015-12-08, 02:42
Medlem
Jaha , det var den nattsömnen, det. Kan man 'ose' bilden? Jag önskar jag inte klickat på länken. Fy fan.
Citera
2015-12-08, 02:42
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Första känslan var att det är fadern som tipsat polisen och följande rader ur förhöret med fadern från den 10 september gör att det känns som närmast säkert att så är fallet:

"Jonas och Kristoffer har i efterhand pratat om mordet i Upplands Väsby men Kristoffer har
sagt att det måste vara någon hon känner som mördat henne. Kristoffer har inte verkat oroligt
eller bekymrad över mordet. Jonas och Kristoffer åkte till Göteborg på torsdag morgon den 6 augusti och var där i några dagar. Jonas och Kristoffer var bland annat på Liseberg och umgicks med vänner. Kristoffer var positiv och glad. Det märktes ingenting på honom att han skulle var skyldig till mordet. Jonas har inte pratat med sin exfru om mordet. Jonas har vid något tillfälle frågat om
Kristoffer har topsat sig
eftersom så många andra som vistades i spåret den 5 augusti har gjort
det. Kristoffer har då sagt att han inte såg någon anledning att topsa sig eftersom han inte sett
något."

Dessutom har både pappan och mamman uppgett att Kristoffer i princip bara haft 2 kompisar och dessa har han inte umgåtts med den aktuella kvällen. Inget av löparvittnena har känt igen GM med namn. Pappan (och i någon mån mamman) är alltså den enda som vetat om att GM varit i löparspåret vid tiden för brottet.

Det fetade.
En av hans vänner visste att han var "i skogen"
FUP s. 311:
"Bfhl: Jag tror att vi är hyfsat. Du har inte berättat för nån i förtrolighet eller så, nån nära vän
eller så?
KA: Nej. Jag har bara sagt att jag har varit där vid den tidpunkten.
Bfhl: Vem har du sagt det till?
KA: Min pappa och sen en kompis. Jag sa inte att jag var precis här. Jag sa att jag va i skogen
när hon hade kommit där vid halv sju.
Fhl: Och vad är det för kompis du har berättat det här för då? Vad heter han eller hon?
KA: Markus.
Fhl: Markus. Vad heter Markus i efternamn?
KA: Ska ni prata med honom?
Bfhl: Det får vi se, det är åklagaren som beslutar vilka vi ska prata med så vi får väl se.
KA: Markus Säterlund."

Kommer det anonyma tipset från MS?

Mycket obehaglig FUP, särskilt i förhören med KA.
Citera
2015-12-08, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Hette han säterlund?
För mig han sa fel namn.

Andersson har efter att ha berövat Ida hennes liv, obehörigen flyttat, skadat och
skymfligen behandlat hennes kropp enligt följande. Andersson har dragit,
släpat hennes kropp ett femtontal meter från motionsspåret genom vegetationen
till ett närliggande stenröse, där han sedan sexuellt förgripit sig på henne,
genom att först klä av henne, smeka och kyssa henne över brösten samt även
utföra, dels ett vaginalt, dels ett analt, samlag med hennes döda kropp.
Andersson har i slutskedet ytterligare skadat och skymfligen behandlat Idas
kropp genom att bryta av tre trädpinnar och pressa in dessa i hennes svalg,
varefter han kvarlämnat den nakna kroppen efter att delvis ha täckt över denna
med trädgrenar/pinnar och mossa

Är det här riktigt eller? Man tror nästan att någon suttit och ändrat om texten, det låter helt sjukt.
Senast redigerad av Landsaho9 2015-12-08 kl. 03:03.
Citera
2015-12-08, 03:15
Medlem
Citat:
Andersson har efter att ha berövat Ida hennes liv, obehörigen flyttat, skadat och
skymfligen behandlat hennes kropp enligt följande. Andersson har dragit,
släpat hennes kropp ett femtontal meter från motionsspåret genom vegetationen
till ett närliggande stenröse, där han sedan sexuellt förgripit sig på henne,
genom att först klä av henne, smeka och kyssa henne över brösten samt även
utföra, dels ett vaginalt, dels ett analt, samlag med hennes döda kropp.
Andersson har i slutskedet ytterligare skadat och skymfligen behandlat Idas
kropp genom att bryta av tre trädpinnar och pressa in dessa i hennes svalg,
varefter han kvarlämnat den nakna kroppen efter att delvis ha täckt över denna
med trädgrenar/pinnar och mossa

Är det här riktigt eller? Man tror nästan att någon suttit och ändrat om texten, det låter helt sjukt.
Ja det är riktigt förutom att jag fattade hans svar i förhöret som att han bröt av pinnarna efter att han kört ner dom i svalget sen kan jag tycka att ordet pinnar känns lite fel om det är som han säger då borde det vara fråga om käppar de grövsta var också ganska grova i diameter när man tänker pinne så får man lätt för sig att det handlar om något som är smalare kanske högst 1 cm i diameter, och att han förnekar analt samlag.
Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara som någon i tråden spekulerade i att sekretet hade runnit dit av sig själv pga att kroppen var livlös, fast åandra sidan så faller den teorin på att dels så lär inte en sådan pojkspoling ha så många droppar sperma om det nu är det som menas med sekret att det räcker till rinningar och även om han skulle ha det så är rättsläkarna inte så dumma att de inte kan se om analen penetrerats eller inte.
Senast redigerad av lokalen 2015-12-08 kl. 03:25.
Citera
2015-12-08, 03:21
Medlem
BewilderedHulders avatar
Tror att han fabricerat historien. Te.x den upprullade toppen låter märkligt också ibland de redan nämnda här. Utfrågningen om pinnarna i munnen kan kanske belägga det? Verkade som att polisen vill ha det som att hon kan ha levat när det hände, och det hoppas jag verkligen inte!
Inlåsning på livstid är vad han förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in