2015-12-14, 22:48
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Hold your horses, vad är det du säger människa? På vilket sätt har PB större potential än Fpc? PB har väl enbart algoritmer som fing jobbar på stenhårt att få fram egna eller har jag fel?

Till alla som har högt gav, sitt lugnt i båten, skilj på aktien och bolaget, tänk på vad bolaget ska ta och prestera bara nästa år. Satsa aldrig mer pengar än vad du har råd att förlora och har alltid likvida medel så ni kan köpa mera vid rea. Ett tips också är att ha en rejäl fiskarorder för den kan ju dippa 10% en minut för att sedan gasa upp 8%. Sitt bara lugnt och mys för faen, snart blir det finger raketen!

Jävligt offtopic men vi pratar ju om biometri så jag hoppas moderatorn skonar mig.

FPC har en max potential att stiga 100-200% inom närmsta åren.
PB kan vi se 10kr redan före nyår i samband med första integration med Syna/Samsung.

När Syna, Silead,ELAN,qual etc kommer generear intäkter är en kurs om 500% från nuvarande fullt möjlig inom 1år.
2015-12-14, 23:27
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Utveckla gärna mer. Hur kan det endast vara lokalt lagrat om det matchar med avtryck i terminalen? Då ligger ju matchningen i terminalen. Terminalen = lokal lagrat? Fruktansvärt mycket mer osäkert. Eller så är det jag som inte fattar..

Jag tänker som så här:

Fingeravtrycket är lagrat lokalt i kortet (omvandlat till ettor och nollor). Detta blir då extremt förenklat exempelvis kombinationen 1010.

Man stoppar kortet i terminalen (eller kör typ NFC). Lägger fingret på terminalen. Terminalen omvandlar fingeravtrycket till ettor och nollor. Om terminalen spottar ur sig 1010 är köpet godkänt. Annars nekas det.
2015-12-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Hold your horses, vad är det du säger människa? På vilket sätt har PB större potential än Fpc? PB har väl enbart algoritmer som fing jobbar på stenhårt att få fram egna eller har jag fel?

Till alla som har högt gav, sitt lugnt i båten, skilj på aktien och bolaget, tänk på vad bolaget ska ta och prestera bara nästa år. Satsa aldrig mer pengar än vad du har råd att förlora och har alltid likvida medel så ni kan köpa mera vid rea. Ett tips också är att ha en rejäl fiskarorder för den kan ju dippa 10% en minut för att sedan gasa upp 8%. Sitt bara lugnt och mys för faen, snart blir det finger raketen!

Jävligt offtopic men vi pratar ju om biometri så jag hoppas moderatorn skonar mig.

Känns som att aktien håller på att gå åt helvete.. Satans kräftgång.. De har lyckats blanka sönder hela skiten.. Och pengarna bara rinner iväg.. Vänder det inte snart är det katastrof..
2015-12-15, 00:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
Känns som att aktien håller på att gå åt helvete.. Satans kräftgång.. De har lyckats blanka sönder hela skiten.. Och pengarna bara rinner iväg.. Vänder det inte snart är det katastrof..
Ta det lugnt nu och sitt still i båten! Det märks att du inte har varit med på de tidigare dipparna. FPC är som en segelbåtstur över Atlanten, ibland blir det stormigt och ibland lugnt väder tills vi når fram till det förlovade landet av mjölk och honung.
2015-12-15, 00:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven

Nu får du väl ändå ge dig? Finns ingen aktie på börsen som gjort samma resa som FPC. Utvecklingen har vart extremt bra trors den lilla nedgången från toppen.

Tror man på bolaget förstår jag inte varför man oroar sig överhuvudtaget.

Och är man orolig? Varför köpte man då aktien från första början?
2015-12-15, 01:10
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Jag tänker som så här:

Fingeravtrycket är lagrat lokalt i kortet (omvandlat till ettor och nollor). Detta blir då extremt förenklat exempelvis kombinationen 1010.

Man stoppar kortet i terminalen (eller kör typ NFC). Lägger fingret på terminalen. Terminalen omvandlar fingeravtrycket till ettor och nollor. Om terminalen spottar ur sig 1010 är köpet godkänt. Annars nekas det.
Okej tack. Spontant ser jag inga fördelar med den designen, skulle lita mycket mer på match-on-card tekniken. Säkrare på många sätt. Dessutom mindre omständligt och snabbare.
2015-12-15, 04:54
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Okej tack. Spontant ser jag inga fördelar med den designen, skulle lita mycket mer på match-on-card tekniken. Säkrare på många sätt. Dessutom mindre omständligt och snabbare.

Precis som med koden till kortet idag. Koden till ditt kort finns på chipet, inte i terminalen.

Likväl borde man kunna lagra den data som gör att just ditt finger identifieras. Så kollar läsaren i terminalen att ditt finger matchar kortet. Åter igen som med koden. Det är inga knappar på kortet.

Vad vore fördelarna med att ha det på kortet då? Du ser inga fördelar med att ha det på terminalen så då är det intressanta vad fördelarna i det andra är enligt dig.

Om vi bortser från att som FPC ägare vilja sälja så många sensorer som möjligt.
Senast redigerad av Bbobi 2015-12-15 kl. 04:57.
2015-12-15, 08:25
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Du kan ju ha fingeravtrycket lagrat i kortet ändå. Så kör du fingeravtrycket på terminalen. Matchar avtrycket i terminalen med det lagrade i kortet godkänns köpet. Fingeravtrycket är då endast lagrat lokalt.

Så långt tänkte jag inte...
2015-12-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ta det lugnt nu och sitt still i båten! Det märks att du inte har varit med på de tidigare dipparna. FPC är som en segelbåtstur över Atlanten, ibland blir det stormigt och ibland lugnt väder tills vi når fram till det förlovade landet av mjölk och honung.

v.51 Tisdag Triggers http://goo.gl/fVFSHU

Fed/ TA
2015-12-15, 08:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Som Bbobi skriver, vilka fördelar ser du med att ha läsaren på kortet? Du slipper mängder av läsare med "min" teknik.

PRECs "match-on-card" funkar som jag beskriver det. Avtrycket är lagrat på kortet och matchningen sker på kortet, men läsaren är extern. Se exempelvis

https://www.youtube.com/watch?v=JCofpi-quew

http://precisebiometrics.com/wp-content/uploads/2014/11/case-study-match-on-card-thailand.pdf
2015-12-15, 10:03
Medlem
framtands avatar
Citat:
Som Bbobi skriver, vilka fördelar ser du med att ha läsaren på kortet? Du slipper mängder av läsare med "min" teknik.

PRECs "match-on-card" funkar som jag beskriver det. Avtrycket är lagrat på kortet och matchningen sker på kortet, men läsaren är extern. Se exempelvis

https://www.youtube.com/watch?v=JCofpi-quew

http://precisebiometrics.com/wp-content/uploads/2014/11/case-study-match-on-card-thailand.pdf

De enda fördelarna jag kan komma på är väl möjligen ett (på många sätt) inbillat hygien-perspektiv och att det kanske på alla läsare inte passar sig med en scanner rent smidighetsmässigt, i de fallen man lämnar ifrån sig kortet eller läsaren på annat sätt är svåråtkomlig.

Men visst väger det inte upp fördelarna med att ha chipet i läsaren och inte i korten.

Andra ideér med för/nackdelar?
2015-12-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
De enda fördelarna jag kan komma på är väl möjligen ett (på många sätt) inbillat hygien-perspektiv och att det kanske på alla läsare inte passar sig med en scanner rent smidighetsmässigt, i de fallen man lämnar ifrån sig kortet eller läsaren på annat sätt är svåråtkomlig.

Men visst väger det inte upp fördelarna med att ha chipet i läsaren och inte i korten.

Andra ideér med för/nackdelar?
St;rsta nackdelen blir att det finns inga betalkort i V'rlden om nagra ar.Alla betalningar sk;ts med Apple Pay och Droid Pay

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in