2015-12-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Precis som med koden till kortet idag. Koden till ditt kort finns på chipet, inte i terminalen.

Likväl borde man kunna lagra den data som gör att just ditt finger identifieras. Så kollar läsaren i terminalen att ditt finger matchar kortet. Åter igen som med koden. Det är inga knappar på kortet.

Vad vore fördelarna med att ha det på kortet då? Du ser inga fördelar med att ha det på terminalen så då är det intressanta vad fördelarna i det andra är enligt dig.

Om vi bortser från att som FPC ägare vilja sälja så många sensorer som möjligt.
Om målet är att ha färre sensorer utgår du ifrån att det endast är i kortterminaler som man vill verifiera en betalning med kortet via fingeravtryck. Om du vill kunna verifiera även t.ex. betalningar över internet behövs ju sensorer även i kortläsare som man har hemma, är det verkligen en vinst i antalet sensorer som behövs då? (Om man anser att mobilen kan användas för att verifiera internetköp är väl frågan om korten behövs överhuvudtaget eller om telefonen kan användas till samtliga betalningar.)
2015-12-15, 12:54
Medlem
Jag tänkte göra en egen tråd men hittade inte vart man gör en min fråga är om någon vet exempel på aktier som gjort samma procentuella ökning på 1 år tex hur mycket ökade ericsson som mest under ett år
2015-12-15, 13:06
Medlem
Fingerprint är ett bra bolag. Men jag tror många letar andra bolag nu, för ärligt talat, fing har sin bästa tid bakom sig.
De kanske kan dubbla kursen inom ett år, men det finns det många andra bolag som också kan.

Priset per aktie avskräcker nog också en del småsparare, lite roligare att äga 10000st anoto än 20st fing.
2015-12-15, 13:14
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Fingerprint är ett bra bolag. Men jag tror många letar andra bolag nu, för ärligt talat, fing har sin bästa tid bakom sig.
De kanske kan dubbla kursen inom ett år, men det finns det många andra bolag som också kan.

Priset per aktie avskräcker nog också en del småsparare, lite roligare att äga 10000st anoto än 20st fing.

Rent praktiskt førutom dina spekulationer om vilket bolag som ev. skulle vara mer lønsamt, varfør ær det att føredra att æga 10K aktier vs 100aktier?
2015-12-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Rent praktiskt førutom dina spekulationer om vilket bolag som ev. skulle vara mer lønsamt, varfør ær det att føredra att æga 10K aktier vs 100aktier?
Det är naturligtvis bara en psykologisk skillnad, men en jag håller med om. Folk är generellt mer benägna att köpa något som är billigt, även om priset per aktie är lågt för att det finns väldigt många aktier.
2015-12-15, 14:46
Medlem
Mercinhos avatar
Vi får hoppas 420kr håller som stöd annars blir ett besök till 400kr.

Tur att jag sålde skiten.
2015-12-15, 15:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Vi får hoppas 420kr håller som stöd annars blir ett besök till 400kr.

Tur att jag sålde skiten.

Varför säljer du nu? FPC skulle ju både dubblas och tripplas?
2015-12-15, 15:18
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför säljer du nu? FPC skulle ju både dubblas och tripplas?

Strategisk beslut.

Mera aktier för mindre pris när det blir dags.
2015-12-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Av ren nyfikenhet, vad är ditt bear case? Det är något man inte ofta får se när det gäller fingerprint och andra raketer.

Ca 200 om det går åt helvete. Men det anser jag vara högst osannolikt. Min riktkurs är som sagt 603 och det tycker jag är ganska rimligt, men det är upp till var och en att avgöra vad de tycker är sannolikt.

De som har ett högt GAV just nu anser väl antagligen redan att detta är en mardröm.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-12-15 kl. 15:26.
2015-12-15, 15:30
Medlem
Nu åkte det uppåt igen. Jag är högst oerfaren på aktiemarknaden, men vill ändå tro att det som händer i FPC i det närmaste är unikt i det att det blev en folkrörelse. Forumaktiviteten är klart högre än i de flesta andra aktier på den svenska börsen, och resan har ju minst sagt varit bra. Med det sagt är jag lite förvånad över att så många blir tagna på sängen hela tiden. Har man inte skapat sig en egen bild av läget?

Jag gick in i mitten av sommaren och gick till stor del ur runt 670 eftersom det en rekyl kändes oundviklig. Jag har fortfarande ett antal aktier kvar, och trots att dom sjunkit i värde den senaste veckan så ligger jag kvar av den enkla anledningen att jag tror på företaget och jag tror på uppgång. Varför är det så många som bara tror på den uppgången när det går bra? Aktier är svårt. FPC har kanske varit för lätt och dragit med sig för många som bara sett det som en bombsäker ökning utan risker, för masspaniken bland annars så självsäkra går inte riktigt ihop.
2015-12-15, 16:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Strategisk beslut.

Mera aktier för mindre pris när det blir dags.

Aktiens pris har inget att göra med för om en aktie är köpvärd eller inte.

Gäller även FPC...

Nu är det ju rea, så då ska man väl inte sälja?
2015-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Aktiens pris har inget att göra med för om en aktie är köpvärd eller inte.

Gäller även FPC...

Nu är det ju rea, så då ska man väl inte sälja?
Vecka 51 - Positiva och Negativa Triggers

http://goo.gl/fVFSHU

Lite sent med veckans kurs denna vecka pga man blir lite sur att Negativ Trigger #8 har slagit till igen!

8. Att Timing är perfekta till att orsaka en stor dipp- att alla eller de flesta negativa faktorer inträffa samtidigt

Positiva Triggers: ÖVERSIKT

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in