2015-12-12, 19:39
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOpiat
Okej jag bytte för att slippa naloxonet och huvudvärken som jag fick av suboxonen och det slipper jag på buprenorfin men tänkte mer om nån vet något om effekt skillnad på olika märken har nämligen hört lite olika versioner men aldrig fått något konkret. Misstänker nästan att det folk upplever olika från olika märken är psykiskt.

Ja det mesta är garanterat psykiskt, visst kanske något fabrikat ger effekt lite fortare eller så men det beror isåfall på oliks bindemedel eller att vi alla är olika helt enkelt.. För när det gäller medicinens verkan över tiden den är aktiv ska och bör det inte vsrs nån skillnsd då mängden buprenorfin är.den samms..
Man om någon upplever stor positiv inverkan på ett visst fabrikat -placebo eller ej- så grattis såklart!
Citera
2015-12-13, 08:59
Medlem
KringExs avatar
Jag vet av en del i min stad som inte filtrerar utan bara stopper ner båten i pumpen och skakar om.
Katastrof!

Visst är ni noga med filtrering ni som tar intravenöst?
Citera
2015-12-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnan12
Angående de franska suben. Jag har kört på de franska subben varje dag i tre veckor nu och jag blir så jävla täppt i näsan av att snorta skiten. Det är så jobbigt kan inte sova på kvällarna. Är det nån annan här inne som har upplevt samma sak?
Finns det nåt slags medel i de som gör att det inte går att snorta? Jag brukar dra in linorna väldigt försiktigt men det hjälper inte. Vad kan man göra för att inte bli täppt i näsan?
Ska försöka fixa svenska sub nästa gång

Du kommer bli lika täppt av dom svenska tyvärr
Citera
2015-12-14, 11:01
Medlem
roppermans avatar
Hur lång tid tar det för er från att ni intar det nasalt till effekt och peak?
Vet inte hur det ska vara men för mig tar det 20-30 min för effekt och minst 2 timmar innan jag når peaken. Drar in en lina varje näsborre långsamt och trycker sen ihop näsvingarna och gnuggar lite.
Citera
2015-12-14, 11:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Hur lång tid tar det för er från att ni intar det nasalt till effekt och peak?
Vet inte hur det ska vara men för mig tar det 20-30 min för effekt och minst 2 timmar innan jag når peaken. Drar in en lina varje näsborre långsamt och trycker sen ihop näsvingarna och gnuggar lite.

20 min innan det börjar kännas. 60-90 min till peak
Citera
2015-12-14, 12:51
Medlem
tja,
tagit ca 1 mg subutex och 1 mg ksalol (alprazolam), har ett par deciliter rödgrapefrukt juice. kommer den rödagrapefrukten boosta subben och xanoren? ska jag fylla på med 1 mg ksalol till innan jag tar grapen, tips?

Knarka lugnt!
Citera
2015-12-14, 12:54
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
tja,
tagit ca 1 mg subutex och 1 mg ksalol (alprazolam), har ett par deciliter rödgrapefrukt juice. kommer den rödagrapefrukten boosta subben och xanoren? ska jag fylla på med 1 mg ksalol till innan jag tar grapen, tips?

Knarka lugnt!

Det kommer att förlänga ruset men inte göra det starkare. Iaf inte Subutexen kommer upplevas som starkare. Ksalol vet jag inget om, om det förstärker ruset eller bara också förlänger det.

Dessutom ska det vara vit grapefrukt utan koncentrat, med fruktkött
Citera
2015-12-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det kommer att förlänga ruset men inte göra det starkare. Iaf inte Subutexen kommer upplevas som starkare. Ksalol vet jag inget om, om det förstärker ruset eller bara också förlänger det.

Dessutom ska det vara vit grapefrukt utan koncentrat, med fruktkött

Okej, tack för snabbt svar!

Trodde att grapen främst "boostade" benso, men som jag tolka ditt svar så förlänger det ruset av bara subben?
Läste nu också precis här på fb att det inte spelar så stor roll om det är vit eller röd, ska kolla om min har fruktkött dessutom.
Hur mycket bör man dricka, har stor tolerans på subb, men ändå tolerans, men mindre på ksalolen?

Må väl.

edit; Står att det är koncentrerat med bitar.
Citera
2015-12-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Du kommer bli lika täppt av dom svenska tyvärr

Ah fan va jobbigt. Jag har tagit svenska sub förut och då har jag inte blivit täppt i näsan. Men jag har aldrig tagit det varje dag i flera veckor. Jag brukar få problem med nästäppa efter 4-5 dagar när jag tar de franska suben. Ska kanske börja ta det under tungan men det känns som att det ger sämre effekt och att jag måste ta mer.
Citera
2015-12-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ah fan va jobbigt. Jag har tagit svenska sub förut och då har jag inte blivit täppt i näsan. Men jag har aldrig tagit det varje dag i flera veckor. Jag brukar få problem med nästäppa efter 4-5 dagar när jag tar de franska suben. Ska kanske börja ta det under tungan men det känns som att det ger sämre effekt och att jag måste ta mer.

Lägger ej mindre bitar än ca 1 mg under tungan, dels för att jag upplever ruset sämre med så små bitar under tungan, men också för att jag har fått det sagt från folk i programmet att man ska snorta om det inte är mindre än 1-2 mg.
Citera
2015-12-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Lägger ej mindre bitar än ca 1 mg under tungan, dels för att jag upplever ruset sämre med så små bitar under tungan, men också för att jag har fått det sagt från folk i programmet att man ska snorta om det inte är mindre än 1-2 mg.

Aa jag tycker också att det ger sämre rus. Det känns som man måste nästan ta dubbelt så mycket under tungan. Jag ligger på typ 2mg om dagen just nu. Det känns som att jag måste nästan ta 4mg under tungan för att få samma effekt som 2 mg nasalt. Ha det bra
Citera
2015-12-14, 14:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Aa jag tycker också att det ger sämre rus. Det känns som man måste nästan ta dubbelt så mycket under tungan. Jag ligger på typ 2mg om dagen just nu. Det känns som att jag måste nästan ta 4mg under tungan för att få samma effekt som 2 mg nasalt. Ha det bra

Beror på att under tungan ligger biotillgängligheten på ca 30%. I Näsan strax under 60% biotillgänglighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in