2015-12-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Detta årets Fire Power är samma som Bonfire med 82 skott.

Förra årets Fire Power hade 50 skott.

Ahaa, då förstår jag. Fan va nice
Citera
2015-12-13, 02:16
Medlem
Vill bara röra runt i grytan lite . I Fyrverkerimästarnas katalog 2015-2016 står det så här ang. Art 466 Bonfire : 69 Krevader , 20-30 mm Diameter , 60 sek. Brinntid . Tittar du sen på bilden på samma tårta så kan du utläsa följande :82 Krevader , 32 mm Max kaliber, 120 sek. Brinntid , detta är inte heller den enda produkten i katalogen som inte överensstämmer med vartannat. Så om möjlighet finns så kolla extra noga .
Citera
2015-12-13, 04:08
Medlem
pyro860s avatar
Oh yes! Byggt en ställning till en av mina mörsare nu. Märkte att jag mätt fel först, men så hade jag lite marginal men tänkte: "nä, den stora går aldrig i här, får ha den till den lilla". Men så testade jag den stora och den passade!

Nu ska jag bara slipa lite, sätta bottenskiva och stabilisera sidorna ner till den med stöttor. Sen är det bara att lägga lite tegelstenar runt om bottenskivan vid skjutning så blir stabiliteten sjukt bra

Snart nyår boys!!
Citera
2015-12-13, 10:36
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrold
Vill bara röra runt i grytan lite . I Fyrverkerimästarnas katalog 2015-2016 står det så här ang. Art 466 Bonfire : 69 Krevader , 20-30 mm Diameter , 60 sek. Brinntid . Tittar du sen på bilden på samma tårta så kan du utläsa följande :82 Krevader , 32 mm Max kaliber, 120 sek. Brinntid , detta är inte heller den enda produkten i katalogen som inte överensstämmer med vartannat. Så om möjlighet finns så kolla extra noga .
Hänger inte med riktigt nu ....
Så om du vill ha bonfire som du ser på videon ska man vara noga att köpa den som är 82skott.

Jag hittar inga andra tårtor som heter bonfire.
Aja får vara väldigt noga när jag köper den.
Citera
2015-12-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Hänger inte med riktigt nu ....
Så om du vill ha bonfire som du ser på videon ska man vara noga att köpa den som är 82skott.

Jag hittar inga andra tårtor som heter bonfire.
Aja får vara väldigt noga när jag köper den.

Du skulle säkert kunna köpa Pandora från fyrverkerimästarna eller Happy ending XL trälåda som också verkar vara Bonfire.
Synd att inte Fyrverkerimästarna och Hanssons går ihop helt under ETT namn och
allt skulle vara 1000 gånger enklare!!!
Citera
2015-12-13, 11:50
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Du skulle säkert kunna köpa Pandora från fyrverkerimästarna eller Happy ending XL trälåda som också verkar vara Bonfire.
Synd att inte Fyrverkerimästarna och Hanssons går ihop helt under ETT namn och
allt skulle vara 1000 gånger enklare!!!
Hhhaha fan va sjukt. ..
Undrar vad det kommer vara för pris på det.
Helt sjukt att de luras så.
Citera
2015-12-13, 12:11
Medlem
Ja det är väl först när man har tårtan i handen (Bonfire)som man kan avgöra hur många skott resp.rördiameter den har. sen varar den säkert inte i 120 sek.heller som det står på etiketten.
Citera
2015-12-13, 12:49
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrold
Nya Kick Off har också 69 krevader.

Borde vara så här.

82 Krevader , 32 mm Max kaliber, 120 sek.
---------------------------------------------------
Bonfire - FM
Trälåda Nya Pandora - FM
Nya Fire Power Pro Line 6.1 - Hanssons
Trälåda Happy Ending XL - Hanssons

Men skeptisk till Happy Ending XL. Varför lägga en billig tårta sist i listan. Hade varit mer logiskt om det vore 81 skottaren Wild Thunder i trälåda istället som är dyrare.
Citera
2015-12-13, 13:29
Medlem
Var har ni sett att nya Fire Power Pro Line 6.1 innehåller 82 skott? Inte på Hanssons och inte på länken till Hornbach.
Citera
2015-12-13, 15:43
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Var har ni sett att nya Fire Power Pro Line 6.1 innehåller 82 skott? Inte på Hanssons och inte på länken till Hornbach.
VemSaDet upptäckte det i Hanssons reklamblad.
Även i deras film står det 82 skott : https://www.youtube.com/watch?v=kV9jThnqXrw

Får det till nedanstående men som nämnts tidigare kanske bäst att räkna rören när man handlar.

82 skottare
-----------------
Fire Power Pro Line 6.1(v2015) 499kr - Hanssons
Happy Ending XL trälåda 599kr - Hanssons
Fox Box Bolist - Hanssons

Bonfire 499kr - FM
Pandora(v2015) trälåda 599kr - FM
Citera
2015-12-13, 15:49
Medlem
Bazecoons avatar
Vad exakt är "monster tricky" från svea för nått? Har haft alla möjliga smällare och fyrverkerier i mitt liv men dessa har jag ingen aning om vad det ska föreställe för nått.Klassisk marksmällare? hur menar dem?
Citera
2015-12-13, 15:52
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Vad exakt är "monster tricky" från svea för nått? Har haft alla möjliga smällare och fyrverkerier i mitt liv men dessa har jag ingen aning om vad det ska föreställe för nått.Klassisk marksmällare? hur menar dem?
Påse med stenar och krut typ. Du slänger de på marken så det skapar friktion så det smäller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in