Citat:
Ursprungligen postat av
Axell
Jag instämmer, ser för övrigt hellre att vi säljer Engvall än Rieks faktiskt. Engvall har ju såklart mycket större potential än Rieks men sett över hela förra året så var Rieks vårt vassaste offensiva vapen.
Säljer vi Engvall och får in Gustaf Nilsson från Falkenberg och Tobbe från Shanghai så har jag stora hopp om offensiven nästa år.
Ja Rieks var lysande denna säsongen, tror nästa år kan bli riktigt kul. Skall bli intressant att se hur PAKA fixar konkurrensen i A-laget med, kan han blomma ut så finns det massivt med potential i den killen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ville91
Vilket överpris! Luktar mer flopp än succé med Engvall till Stoke. Häcken fick väl bara 10-15 för Carlos Strandberg. Som är klasser bättre än Engvall enligt mig
Det är din högst personliga åsikt, jag skulle säga att det är högst rimligt, varför skall man rea ut lovande spelare.
Engvall har otroligt mycket fotboll i sig, det han behöver bli är mer jämn över tid, en högre lägstanivå, han har förvisso haft lite skadebekymmer, men han är för ojämn, när han är som bäst är han en av Allsvenskans bästa anfallare och bara 19 år gammal.
Personligen, hade jag väl gärna sett att han stannar något år till, men om priset är rätt så har jag inga problem med att han ger sig ut på nya äventyr.