2015-12-12, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Har Simovic flytt nånting att göra med den här tjack-historien att göra? Jag tänker mig att det kan vara rätt soft att lämna landet när ens langare/polare hamnat i skiten.

Undrar hur priset på ladd står i Japan.
Vilken historia?
2015-12-12, 14:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Har Simovic flytt nånting att göra med den här tjack-historien att göra? Jag tänker mig att det kan vara rätt soft att lämna landet när ens langare/polare hamnat i skiten.

Undrar hur priset på ladd står i Japan.

Inte nödvändigtvis, han var ju aktuell för försäljning redan i somras. Det kanske har skyndat på processen lite, men han hade nog blivit såld i vinter oavsett.
2015-12-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Vilken historia?

(FB) Allsvensk stjärna planerade knarkresa
2015-12-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Bitter för att han fick ert försvar att se ut som malmös mot Real Madrid?

Bitter på Sundsvall och Kalmar?
2015-12-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jag instämmer, ser för övrigt hellre att vi säljer Engvall än Rieks faktiskt. Engvall har ju såklart mycket större potential än Rieks men sett över hela förra året så var Rieks vårt vassaste offensiva vapen.

Säljer vi Engvall och får in Gustaf Nilsson från Falkenberg och Tobbe från Shanghai så har jag stora hopp om offensiven nästa år.

Ja Rieks var lysande denna säsongen, tror nästa år kan bli riktigt kul. Skall bli intressant att se hur PAKA fixar konkurrensen i A-laget med, kan han blomma ut så finns det massivt med potential i den killen.

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Vilket överpris! Luktar mer flopp än succé med Engvall till Stoke. Häcken fick väl bara 10-15 för Carlos Strandberg. Som är klasser bättre än Engvall enligt mig

Det är din högst personliga åsikt, jag skulle säga att det är högst rimligt, varför skall man rea ut lovande spelare.

Engvall har otroligt mycket fotboll i sig, det han behöver bli är mer jämn över tid, en högre lägstanivå, han har förvisso haft lite skadebekymmer, men han är för ojämn, när han är som bäst är han en av Allsvenskans bästa anfallare och bara 19 år gammal.

Personligen, hade jag väl gärna sett att han stannar något år till, men om priset är rätt så har jag inga problem med att han ger sig ut på nya äventyr.
2015-12-12, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja Rieks var lysande denna säsongen, tror nästa år kan bli riktigt kul. Skall bli intressant att se hur PAKA fixar konkurrensen i A-laget med, kan han blomma ut så finns det massivt med potential i den killen.

Det är din högst personliga åsikt, jag skulle säga att det är högst rimligt, varför skall man rea ut lovande spelare.

Engvall har otroligt mycket fotboll i sig, det han behöver bli är mer jämn över tid, en högre lägstanivå, han har förvisso haft lite skadebekymmer, men han är för ojämn, när han är som bäst är han en av Allsvenskans bästa anfallare och bara 19 år gammal.

Personligen, hade jag väl gärna sett att han stannar något år till, men om priset är rätt så har jag inga problem med att han ger sig ut på nya äventyr.
då borde AIK få minst 35-50 miljoner för ofori
2015-12-12, 16:58
Medlem
Citat:

Bara att sälja då, det hade ju varit en riktigt trevlig affär för AIK. Du får väl börja ragga köpare.
2015-12-12, 17:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Men herregud, det är fler saker som spelar in än "Jaha får ni så mycket för er? Då borde vi få så mycket för vår"..
2015-12-12, 19:18
Medlem
bagarn29s avatar
Enligt Eurosport2 så går Hrgotas kontrakt ut 2016. Kan det vara något för MFF, först lån sen köp?
2015-12-12, 19:21
Medlem
csts avatar
Citat:
Nej. Lovande anfallare som gör mål kostar alltid mycket pengar. Mittfältare som är bra i allsvenskan eller lite bättre är betydligt billigare eftersom att det finns hur många sådana spelare som helst i världen. Jag säger inte att Ofori är dålig, han är en lovande spelare men hans roll och uppgifter på plan kan många andra spelare utföra, framförallt om klubben har lite pengar att spendera. En pålitlig målskytt i ung ålder kan man däremot ta betalt för.
2015-12-12, 19:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt Eurosport2 så går Hrgotas kontrakt ut 2016. Kan det vara något för MFF, först lån sen köp?
Han tjänar för tillfället runt halvmiljonen i månaden (lön+bonus), även om MFF har gott om pengar har jag svårt att se att de skulle dra på sig en sån lön.
2015-12-12, 19:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Han tjänar för tillfället runt halvmiljonen i månaden (lön+bonus), även om MFF har gott om pengar har jag svårt att se att de skulle dra på sig en sån lön.

Jag trodde inte han hade en sådan hög lön. Som det är nu sitter han fast på bänken, hittills har han 32 minuter på 4 inhopp i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in