2015-12-11, 16:09
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Du är naiv att tro att Jingblad inte skulle få för sig att göra det.
Och du är naiv om du tror Jingblad på egen hand bestämmer lönebudgeten. De som sitter i styrelsen nu var med och sanerade ekonomin och jag skulle bli förvånad om de går med på löner som skulle äventyra den.
2015-12-11, 16:35
Medlem
Cadenzas avatar
Får blåvitt 25 miljoner för Engvall så är det bara SÄLJ SÄLJ som gäller. Fint PL-överpris för någon som inte direkt har levererat i AS i år.

Det kommer ju dessutom rädda deras ekonomi som är ett år från KK med samma utveckling.
2015-12-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Dyr för HIF behöver inte betyda så mycket.

Även om det inte behöver betyda så mycket med dagens ekonomi så värvades han under helt andra omständigheter, där HIF inte var rädda att spä på lönen, trots detta så ifrågasattes om vi verkligen hade råd. DET säger en del om hur hög hans lön var.
Han har en likvärdig lön i bajen, tro inget annat.
2015-12-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Får blåvitt 25 miljoner för Engvall så är det bara SÄLJ SÄLJ som gäller. Fint PL-överpris för någon som inte direkt har levererat i AS i år.

Det kommer ju dessutom rädda deras ekonomi som är ett år från KK med samma utveckling.

Ett rimligt pris för en av Sveriges mest lovande anfallare. Minst 20 MSEK, annars är det för stor rabatt. Sedan får vi avvakta och se hur årsredovisningen ser ut innan domedagsprofetiorna kommer tycker jag.
2015-12-11, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ett rimligt pris för en av Sveriges mest lovande anfallare. Minst 20 MSEK, annars är det för stor rabatt. Sedan får vi avvakta och se hur årsredovisningen ser ut innan domedagsprofetiorna kommer tycker jag.
Jag instämmer, ser för övrigt hellre att vi säljer Engvall än Rieks faktiskt. Engvall har ju såklart mycket större potential än Rieks men sett över hela förra året så var Rieks vårt vassaste offensiva vapen.

Säljer vi Engvall och får in Gustaf Nilsson från Falkenberg och Tobbe från Shanghai så har jag stora hopp om offensiven nästa år.
2015-12-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej han var nog rätt billig med tanke på hur ivriga Helsingborg varit med att bli av med honom, tror inte han har samma tunga lön i bajen heller men det är bara antaganden.

Som HIF:are får jag verkligen hoppas att Henke inte släppte Smarason allt för billigt med tanke på hur dåligt vi hade på anfallsfronten redan innan Simovic stack. Som någon skrev så hade Smarason tidigare den tredje högsta lönen efter just Pär Hansson och Robin Simovic, och med tanke på att båda försvinner inför nästa säsong så fanns det ändå nästan utrymme för Smarason, även om han var oönskad i Henkes nya HIF.
2015-12-11, 22:13
Medlem
Har Simovic flytt nånting att göra med den här tjack-historien att göra? Jag tänker mig att det kan vara rätt soft att lämna landet när ens langare/polare hamnat i skiten.

Undrar hur priset på ladd står i Japan.
2015-12-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwebbee
Som HIF:are får jag verkligen hoppas att Henke inte släppte Smarason allt för billigt med tanke på hur dåligt vi hade på anfallsfronten redan innan Simovic stack. Som någon skrev så hade Smarason tidigare den tredje högsta lönen efter just Pär Hansson och Robin Simovic, och med tanke på att båda försvinner inför nästa säsong så fanns det ändå nästan utrymme för Smarason, även om han var oönskad i Henkes nya HIF.

Rasmus Jönsson kommer i vår. Sitt lugn i båten SIR
2015-12-12, 06:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vilket överpris! Luktar mer flopp än succé med Engvall till Stoke. Häcken fick väl bara 10-15 för Carlos Strandberg. Som är klasser bättre än Engvall enligt mig
2015-12-12, 10:15
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Vilket överpris! Luktar mer flopp än succé med Engvall till Stoke. Häcken fick väl bara 10-15 för Carlos Strandberg. Som är klasser bättre än Engvall enligt mig

Bitter för att han fick ert försvar att se ut som malmös mot Real Madrid?
2015-12-12, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Rasmus Jönsson kommer i vår. Sitt lugn i båten SIR

Troligtvis inte, han levererar denna säsong och håller sig ute i europa. Tror heller han spelar i mittenlag i danmark med god lön än mittenlag i as med 38k.
2015-12-12, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Bitter för att han fick ert försvar att se ut som malmös mot Real Madrid?
Inte bitter på det. Mer bitter på blåvitts alla filmare den matchen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in