2015-12-09, 09:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja helt underbart! Fantastisk match. Offensivt spel från båda lagen och en välförtjänt 3-2-seger för Wolfsburg. Fast matchens höjdpunkt bjöd nog ändå de Gea på när han var långt ute och förlorade duellen mot Schürrle. Schürrle försökte då lobba in bollen men de Gea var snabbt som fan tillbaka i kassen och lyckades med ett spektakulärt språng rädda bollen (med ryggen?) ut till hörna.

Vill även ge en eloge till vargarnas ultrasgruppering som höll igång bra och sjöng matchen igenom.

Kul, matchen var verkligen underhållande, måste ha varit roligt att vara på plats. De Gea tog lobben med handen, men fick hoppa högt och sträcka på sig samt undvika att gå rakt in i stolpen i full fart. Schürrle börjar spela in sig i WOB, synd att han inte gjorde mål igår.
2015-12-10, 09:35
Medlem
cyberkalles avatar
Jahapp Bayer och Wolfsburg vidare i CL, Bayern Leverkusen till EL och Borussia Münchengladbach har spelat färdigt trots helt okej spel.

Bayern Leverkusen gjorde tydligen en bra match mot Barcelona och som jag förstod så sumpade Bellarabi något.

Bayer Mönchen vann utan att förta sig borta och därifrån så var det kul att se att Lewandowski åter gjorde mål.
2015-12-11, 05:59
Medlem
cyberkalles avatar
Helt underbart gjort av Augsburg dom fixade avancemang trots den svaga inledningen av säsongen.

Augsburg var tvungna att vinna med 3-1 eller mer.
Detta i den sista minuten genom mål av kungen Bobadilla.
Augsburg som tidigt fick en av sina nyckelspelare Callsen-Bracker skadad genom en riktigt brutal kapning av Belgrads Ninkovic.

http://www.skysportaustria.at/uefa-el/europa-league-saison2015-16-spieltag-06-partizan-belgrad-augsburg/

Herzlichen Glückwunsch zu euch.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-12-11 kl. 06:15.
2015-12-11, 06:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Helt underbart gjort av Augsburg dom fixade avancemang trots den svaga inledningen av säsongen.

Augsburg var tvungna att vinna med 3-1 eller mer.
Detta i den sista minuten genom mål av kungen Bobadilla.
Augsburg som tidigt fick en av sina nyckelspelare Callsen-Bracker skadad genom en riktigt brutal kapning av Belgrads Ninkovic.

http://www.skysportaustria.at/uefa-el/europa-league-saison2015-16-spieltag-06-partizan-belgrad-augsburg/

Herzlichen Glückwunsch zu euch.
Starkt gjort av Augsburg! I CL är Tyskland lite magert representerade med endast två klubbar men i EL är det nu hela fyra stycken som går in i sextondelsfinalen. Ska vi få se en tysk EL-segrare i år?
2015-12-11, 10:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Starkt gjort av Augsburg! I CL är Tyskland lite magert representerade med endast två klubbar men i EL är det nu hela fyra stycken som går in i sextondelsfinalen. Ska vi få se en tysk EL-segrare i år?

Det kommer bli svårt men chansen finns helt klart.

Min toppranking av dom lagen som är kvar.

Napoli
Sevilla
Porto
Dortmund
Leverkusen
Liverpool
Marseille

Helvete vad många bra lag det finns kvar och Portugiserna brukar leverera i EL och Spanjorerna är alltid farliga.

Outsiders: Krasnodar och Basel

United har van Gaal så dom kommer inte leverera då hans ego är så mycket större än hela EL.
2015-12-11, 10:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Det kommer bli svårt men chansen finns helt klart.

Min toppranking av dom lagen som är kvar.

Napoli
Sevilla
Porto
Dortmund
Leverkusen
Liverpool
Marseille

Helvete vad många bra lag det finns kvar och Portugiserna brukar leverera i EL och Spanjorerna är alltid farliga.

Outsiders: Krasnodar och Basel

United har van Gaal så dom kommer inte leverera då hans ego är så mycket större än hela EL.
Athletic blir nog farliga de med. Brukar vara ännu bättre mot bättre lag.

Villarreal tror jag dock inte på i denna säsong. Men trevligt EL framöver.
2015-12-11, 10:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Athletic blir nog farliga de med. Brukar vara ännu bättre mot bättre lag.

Villarreal tror jag dock inte på i denna säsong. Men trevligt EL framöver.

Jo som sagt alla Spanska lag är att räkna med jag hade kunnat sätt Athletic i topp också.

Hög klass hur som helst på EL.
2015-12-11, 10:38
Medlem
cyberkalles avatar
Bayerns skadebekymmer fortsätter Benatia blir borta till dess BL dra igång igen i slutet av Januari.(fast jag bryr mig inte ett skit om honom då det är Bayerns största felköp på länge)

Ribéry .............ja då man går ut med att han troligtvis missar helgens match då lär han göra det samt några till, synd då han såg jäkligt pigg ut i den halvlek som han startade i veckan.

Robben är borta men jag hoppas att han är tillbaka före uppehållet.

Alaba tillbaka tidigast i Januari

Bernat tillbaka i Januari

Costa tillbaka förhoppningsvis till nästa helg

Götze tillbaka i Januari

Thiago hoppas jag få se i morgon.
2015-12-11, 14:25
Medlem
Germanofils avatar
Inte mycket positivt i Hannover-lägret just nu. Sobiech och Bech missar morgondagens viktiga bottenmöte mot Hoffenheim. Därtill har Andreasen och Klaus haft magsjuka i veckan och är osäkra till om de hinner bli 100 % fit till matchen. Kiyotake saknas sedan tidigare. De offensiva alternativen är alltså väldigt begränsade.

Samtidigt meddelar tidigare U21-landslagsmannen André Hoffmann att han vill lämna klubben. Efter nästan ett helt års reha-träning pga avslitet korsband är han nu tillbaka men tvingas hålla till i Hannovers regionalligalag. Frotzek vill inte ge honom en plats i proffstruppen i nuläget. Synd om han försvinner från klubben tycker jag. Han var Hannovers bäste mittback innan han skadade sig. I och för sig kan en spelare tappa oerhört mycket efter en sådan långtidsskada.
2015-12-12, 04:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Inte mycket positivt i Hannover-lägret just nu. Sobiech och Bech missar morgondagens viktiga bottenmöte mot Hoffenheim. Därtill har Andreasen och Klaus haft magsjuka i veckan och är osäkra till om de hinner bli 100 % fit till matchen. Kiyotake saknas sedan tidigare. De offensiva alternativen är alltså väldigt begränsade.

Samtidigt meddelar tidigare U21-landslagsmannen André Hoffmann att han vill lämna klubben. Efter nästan ett helt års reha-träning pga avslitet korsband är han nu tillbaka men tvingas hålla till i Hannovers regionalligalag. Frotzek vill inte ge honom en plats i proffstruppen i nuläget. Synd om han försvinner från klubben tycker jag. Han var Hannovers bäste mittback innan han skadade sig. I och för sig kan en spelare tappa oerhört mycket efter en sådan långtidsskada.

Ni hra då jäävla otur trist med en såntunn tru pp
2015-12-12, 09:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ni hra då jäävla otur trist med en såntunn tru pp
Jo tyvärr.

Ganska trist match mellan Mainz och Stuttgart igår. Idag blir det förhoppningsvis roligare med bl.a. ett helt nytt Bayern-derby (FCB - Ingolstadt) och toppmatch 18:30 mellan Leverkusen och Mönchengladbach.

I Zweite är det fortsatt tätt i toppen efter vinster för Bochum och Braunschweig igår. Tror inte att Freiburg och Red Bull kan slappna av riktigt ännu, även om det såklart ser bra ut för de båda.
2015-12-12, 12:08
Avslutad
Återvänder gross till ligan eller blir det Liverpool? Han vantrivs i Galatasaray utan att ha spelat en match och "saknar familjen"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in