2015-12-11, 07:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Med tanke på att han tidigare lånats ut och inte får vara kvar i klubben på grund av för hög lön skulle jag tro att den åtminstone ligger en bit över 100 000 i månaden. Kanske till och med uppåt 150.
Då passar han in fint i Bajen, vi är ju kända för våra generösa löner.
2015-12-11, 07:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Dyr för HIF behöver inte betyda så mycket.
Fast han köptes väl innan de ekonomiska problemen flöt upp till ytan ordentligt. Jag tror han har suttit på en rätt fet allsvensk lön, speciellt eftersom att han var villig att sänka lönen för att stanna i Helsingborg. Det gör knappast en spelare med en medelmåttig lön.
2015-12-11, 09:22
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Fast han köptes väl innan de ekonomiska problemen flöt upp till ytan ordentligt. Jag tror han har suttit på en rätt fet allsvensk lön, speciellt eftersom att han var villig att sänka lönen för att stanna i Helsingborg. Det gör knappast en spelare med en medelmåttig lön.

Han satt på en rätt saftig lön ja. Tror han var tredje bäst betald i Helsingborg efter Pär Hansson och Simovic, vilket är en lön på mellan 100 000-140 000 i månaden.
2015-12-11, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hmm, var är Smarason och Hallberg tänkta att spela i Bajen...? Båda på mittfältet? Eller den förre på topp? Eller både och? Börjar bli rätt fullt på mittfältet annars. Känns lite som att truppen bara består av mittfältare snart...
Skulle gärna ha in en riktigt vass toppforward, man får väl hoppas på det brasilianska spåret.

Samrason har nog ingen fast tilltänkt position än, utan är värvad just för att han kan spela på flera positioner. Om inte Kahlili tar chansen under för säsongen så gissar jag att Samrason får den som släpande anfallare, annars blir det på kanten. Försäsongen har svar på den frågan.

Hallberg är ju en tvåvägs spelare, inte helt olik en viss Eguren. Jag hoppas han hamnar som sittande mittfältare tillsammans med Israelsson. Haglund måste bort därifrån då passningsspelet varit bedrövligt från honom.
2015-12-11, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Då passar han in fint i Bajen, vi är ju kända för våra generösa löner.
Antar att du är ironisk?

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Han satt på en rätt saftig lön ja. Tror han var tredje bäst betald i Helsingborg efter Pär Hansson och Simovic, vilket är en lön på mellan 100 000-140 000 i månaden.
Även om han lär va en av de bättre betalda i Bajen så säger ovan ganska lite om vad han har för lön nu.
2015-12-11, 10:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Även om han lär va en av de bättre betalda i Bajen så säger ovan ganska lite om vad han har för lön nu.
Fotbollsspelare mitt i karriären är inte direkt kända för att gå ner i lön. Du kan nog räkna med att han har ungefär motsvarande lön hos er som han hade i HIF.
2015-12-11, 11:52
Avslutad
Citat:
Fotbollsspelare mitt i karriären är inte direkt kända för att gå ner i lön. Du kan nog räkna med att han har ungefär motsvarande lön hos er som han hade i HIF.

Jag tänker inte räkna med det om det är så att han hade närmare 140k (som påstods ovan) i Heif.

Det är naivt att tro att Bajen på nytt sätter igång att betala ut monsterlöner efter 4-5 år av av ekonomisk sanering.
2015-12-11, 12:20
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Jag tänker inte räkna med det om det är så att han hade närmare 140k (som påstods ovan) i Heif.

Det är naivt att tro att Bajen på nytt sätter igång att betala ut monsterlöner efter 4-5 år av av ekonomisk sanering.

Enligt uppgift så kommer han tjäna mer i Bajen än vad han gjorde i Helsingborg. Så räkna med minst 140k.
2015-12-11, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Enligt uppgift så kommer han tjäna mer i Bajen än vad han gjorde i Helsingborg. Så räkna med minst 140k.

Jag tvivlar på att du sitter på trovärdiga uppgifter i denna fråga, men låt oss enas om att vi är oeniga.
2015-12-11, 13:04
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Jo, det är precis så jag minns Jingblad från tiden i Peking, hans ekonomiska sinne och fingerspetzgefuhl för smarta värvningar
2015-12-11, 14:24
Medlem
Citat:
Du är naiv att tro att Jingblad inte skulle få för sig att göra det.
2015-12-11, 14:52
Medlem
Nu skall tydligen Stoke och Blåvitt vara överens om Engvall... igen, detta enligt fotbolldirekt.se
25 MSEK.

Men detta är ju silly season

Citat:
För GP Mats Gren att klubbarna har diskuterat prissumman men nekar till att de ska vara överens.
– Absolut inte, det är inget nytt egentligen. Deras chefsscout var här hösten 2014 och blev frälst. Det kommer inte att hända något innan Mark Hughes träffat Gustav och han har bekantat sig med klubben, säger Gren och fortsätter.
– Jag skulle inte släppa över honom om vi inte får det vi vill ha.
http://blogg.gp.se/sillyseason/2015/12/11/uppgifter-stoke-overens-med-blavitt-om-engvall/

Och Rieks...

Citat:
Intresset för Sören Rieks är fortsatt stort men den danske poängspelaren sitter lugnt i båten. Han ska bli pappa för andra gången.
– Jag trivs väldigt bra i Blåvitt, det är inte så att jag söker mig bort direkt, säger han till GP.

– Han trivs väldigt bra i Blåvitt så det ska till ett väldigt bra ekonomiskt villkor för att han ska lämna.
Huvudpersonen själv har ingen stress över att komma iväg utan trivs i klubben där han nästan blivit en av veteranerna efter blott en och en halv säsong.
– Förra året var det ju nästan ett nytt lag, även om jag kände mig ny så hade jag ju ett halvår mer än hälften av de andra spelarna. Det ska vi inte behöva i år vilket jag tror kommer hjälpa oss väldigt mycket. Sen trivs jag fantastiskt bra i Göteborg.
- See more at: http://www.gp.se/sport/fotboll/ifkgoteborg/1.2924756-stort-intresse-for-rieks-kommer-forsoka-varva-honom#sthash.KtkaMthF.dpuf
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-12-11 kl. 15:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in