Citat:
Ursprungligen postat av
Hubbe11
Själv håller jag på att köra privat med mina barn. Har haft körkort i 25år och D kort i 6år. Jag ser dagligen i trafiken privata övningskörare som gör alla möjliga fel som många gånger beror på läraren och inte eleven. Själv försöker jag hålla mig till någon typ av plan när jag kör med mina barn men samtidigt är det så att när man kör med sina barn kan man inte tjata allt för mycket för då är risken att det blir tråkigt att kör, det ska vara roligt att köra.
Så hur man än gör det så blir det aldrig lika bra som på körskola men å andra sidan kan man få många fler timmar i bilen.
Men lite tips på hur man lägger upp körningen skadar inte. Åsikter från både lärare,förälder och elever kan vara nyttigt

Kör metodiskt och enligt moment, då är det betydligt enklare att lära sig. Gör en egen form av utbildningsplan där ni har momenten som skall gås igenom samt en vettig ordning på dem. Det är ju liksom dumt att börja med motorväg innan ni har gått igenom filbyte i lite långsammare trafik, t.ex.
Ta det i ordning så får de betydligt mer kött på benen när de kommer till ett mer avancert moment
Och ja, kritiken måste förstås varvas med uppmuntran också, annars lär det nog bara bli motvals