Citat:
Ursprungligen postat av
Fov
Gjorde teoriprovet i tisdags och klarade det galant på första försöket. Har min uppkörning imorgon och jag ska köra i Gävle. Är det någon som kört upp i Gävle och kan förklara för mig vilka vägar ni körde och hur det gick till på ett ungefär?
Jag har hört att Gävles inspektörer och riktiga, ursäkta uttrycket, bitterfittor som inte riktigt gillar att godkänna ungdomar som mig på första körningen. Jag skulle verkligen behöva lappen snarast.
Tacksam för svar!
Äh, larv. Alla städer har storys om vilka nitiska jävla idioter som har hand om körproven och hur de hatar alla som sättersig bredvid.
Det finns flera fel med det påståendet. Dels så kör man oftast bara upp en gång i sitt liv och kan således inte av egen erfarenhet uttala sig om andra ställen, bara om det man har kuggat på
De är myndighetspersoner som utövar sitt jobb. Kör du som du ska och inte beter dig som en idiot klarat du det, punkt.
De som sprider att de är så nitiska kan bevisligen inte köra bil då det är det man kuggar på, inte för att man är ungdom. Den stora anledningen till att de som kuggar första och klarat andra är INTE uppkörningsförrättaren, det är för att man har övat mer och lärt sig av sina misstag