2016-05-18, 23:48
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Jag antar att du menar att jag ska kolla igenom instruktionsboken såhär i förhand så jag vet var den sitter för man kan väl inte göra det framför ögonen på inspektören när det är dags?

Det är väl klart du kan? De räknar inte med att man kan alla bilar utan och innan.
Citera
2016-05-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det är väl klart du kan? De räknar inte med att man kan alla bilar utan och innan.
Whatever, får sluta oroa mig. Jag kan inte tänka mig att de lägger sån stor vikt vid en liten säkerhetskontroll och jag är väldigt säker i min körning nu så det här bör gå vägen.
Citera
2016-05-18, 23:55
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Whatever, får sluta oroa mig. Jag kan inte tänka mig att de lägger sån stor vikt vid en liten säkerhetskontroll och jag är väldigt säker i min körning nu så det här bör gå vägen.

Den där attityden hjälper dig inte mycket!
Misslyckas du fatalt med säkerhetskontrollen och är medveten om det är risken stor att du även misslyckas med körningen. Så skärp till dig istället.
Citera
2016-05-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Den där attityden hjälper dig inte mycket!
Misslyckas du fatalt med säkerhetskontrollen och är medveten om det är risken stor att du även misslyckas med körningen. Så skärp till dig istället.

Nu tar du det jävligt piano. Jag är säker på hur man gör en inre kontroll då man bara behöver starta lysen och sätta igång blinkersen samtidigt som man ber inspektören bromsa åt en, även yttre kontroll där man får kolla så att lysen fungerar som man ska och kolla däcken. Har jag sån jävla oflyt att jag får lyfta på motorhuven så har jag det helt enkelt men även det bör lösa sig om man får använda instruktionsboken som du säger.
Citera
2016-05-19, 05:38
Medlem
Citat:
Nu tar du det jävligt piano. Jag är säker på hur man gör en inre kontroll då man bara behöver starta lysen och sätta igång blinkersen samtidigt som man ber inspektören bromsa åt en, även yttre kontroll där man får kolla så att lysen fungerar som man ska och kolla däcken. Har jag sån jävla oflyt att jag får lyfta på motorhuven så har jag det helt enkelt men även det bör lösa sig om man får använda instruktionsboken som du säger.

Allt det du beskrev är en del av den yttre säkerhetskontrollen. Inre säkerhetskontroll är något annat.
Citera
2016-05-19, 11:13
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nej, det är du uppenbarligen inte. Det där tillhör den yttre säkerhetskontrollen. Ta det piano själv istället och öppna dina jävla körkortsböcker, så kanske du lär dig nånting.

Den inre säkerhetskontrollen handlar om att ställa in stol, kolla backspeglar, kolla bälten och fan vet allt.
Citera
2016-05-19, 18:58
Medlem
Du borde boka uppkörningen tycker jag. Du kuggade på små misstag medans du förmodligen kunde allt annat. Så länge du vet att du ska visa vad du gör så tydligt du kan borde det gå bra.

Sen måste du vara ärlig med dig själv, var det verkligen BARA det som gjorde att du kuggade? Oftast skyller folk ifrån sig men kan du köra så borde du få kortet.
Citera
2016-05-19, 23:03
Bannlyst
Om man kör på huvudled med bara ett körfält och det är en jävla trafik, kan man vara snäll och låta stopp-plikt föraren till höger komma in när man är under uppkörning?

Har redan körkort sedan snart 2 år tillbaka men undrar bara.
Citera
2016-05-19, 23:06
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Om man kör på huvudled med bara ett körfält och det är en jävla trafik, kan man vara snäll och låta stopp-plikt föraren till höger komma in när man är under uppkörning?

Har redan körkort sedan snart 2 år tillbaka men undrar bara.

Ja, om det är i princip stillastående köer kan du gott och väl göra det, inte annars.
Men helst ska man nog undvika sånt beteende på en uppkörning.
Citera
2016-05-20, 13:40
Avstängd
Xemnass avatar
Ska köra upp i Gislaved på tisdag. Något att tänka på?
Citera
2016-05-20, 14:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Ska köra upp i Gislaved på tisdag. Något att tänka på?

Samma sak var du än kör upp nånstans. Var lugn, bestämd och visa att du vet vad du gör. Svårare än så är det inte.
Citera
2016-05-21, 15:55
Medlem
Mercinhos avatar
Hej,

Beträffande parkering på huvudled. Kan någon förklara varför i ena skylten man får parkera fritt i övrig tid medan i den andra är det parkeringsförbud?

http://m.imgur.com/sx9Ll?r

Jag ser inga stora skillnader på skyltarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in