Citat:
Ursprungligen postat av
FakeKing00
Ny kund hos Telia. Har köpt en iPhone 6s med abonnemang för någon dag sedan. Efter att jag har kommit hem och använt mobilen i kanske 30 min (fixat inställningar och surfat lite) så blir mobilen riktigt varm. Händer därefter att mobilen blir slumpvist varm när jag knappt gör något. Batteri tiden har inte heller varit någon höjdare. Jag misstänker hårdvarufel. Kan jag bara stiga in på valfri Telia butik och be om en ny telefon? Har för mig att Telia har 30-dagar test erbjudande. Vad borde jag göra?
Telias 30-dagars test går nog inte att använda, då de lär kräva retur av fungerande telefon.
Men om du är konsument så har du reklamationsrätt för felet. Dock så kan du inte kräva att få en ny telefon, eller att köpet hävs. Telia kan välja att laga telefonen istället för att ge en ny.
Som jag förstår det, dock så har apple krav på att man använder deras service och inte lagar telefonerna, utan man får ut en annan renoverad telefon (ihopbyggd av delar ifrån andra trasiga telefoner).
Börja med att fråga Telia om de kan tänka sig att strunta i apples regler, och ge tillbaka pengarna för telefonen, annars så är du nog låst till "lagning".