2015-12-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tycker att Halebops 3G-täckning är svinkass. Hade förväntat mig mer med tanke på att jag bor i en av Sveriges tre storstäder.

Frågan är: Till vilken operatör bör man byta?

För 3G gäller generellt sett 3. Testa, du kan alltid byta därifrån annars. Hallon är ett bra alternativ.
Citera
2015-12-01, 21:43
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tycker att Halebops 3G-täckning är svinkass. Hade förväntat mig mer med tanke på att jag bor i en av Sveriges tre storstäder.

Frågan är: Till vilken operatör bör man byta?
Jag har tele2 och jag fattar inte hur deras 4G kan vara så jävla bra? Både i stan och ute i bushen. När mina vänner har knappt mottagning så har jag 4G. Dom har lite olika operatörer.
Citera
2015-12-10, 19:21
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Måste ett abonnemang löpa ut innan man kan förnya det? Gäller Halebop
Citera
2015-12-10, 22:43
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X

Ett med bindningstid? Har fungerat för mig om den var någon månad innan bidningdstidens utgång.
Citera
2015-12-11, 10:13
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ett med bindningstid? Har fungerat för mig om den var någon månad innan bidningdstidens utgång.

Jo, precis.. Har 24 månder och skulle tippa på att bindnigstiden går ut april/maj
Citera
2015-12-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X

Tre månader innan bindningstiden går ut kan du förlänga abonnemanget.
Citera
2015-12-12, 13:49
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Tre månader innan bindningstiden går ut kan du förlänga abonnemanget.

Ahh, okej Då har jag några dagar kvar
Citera
2015-12-25, 00:59
Medlem
Ny kund hos Telia. Har köpt en iPhone 6s med abonnemang för någon dag sedan. Efter att jag har kommit hem och använt mobilen i kanske 30 min (fixat inställningar och surfat lite) så blir mobilen riktigt varm. Händer därefter att mobilen blir slumpvist varm när jag knappt gör något. Batteri tiden har inte heller varit någon höjdare. Jag misstänker hårdvarufel. Kan jag bara stiga in på valfri Telia butik och be om en ny telefon? Har för mig att Telia har 30-dagar test erbjudande. Vad borde jag göra?
Citera
2015-12-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeKing00
Ny kund hos Telia. Har köpt en iPhone 6s med abonnemang för någon dag sedan. Efter att jag har kommit hem och använt mobilen i kanske 30 min (fixat inställningar och surfat lite) så blir mobilen riktigt varm. Händer därefter att mobilen blir slumpvist varm när jag knappt gör något. Batteri tiden har inte heller varit någon höjdare. Jag misstänker hårdvarufel. Kan jag bara stiga in på valfri Telia butik och be om en ny telefon? Har för mig att Telia har 30-dagar test erbjudande. Vad borde jag göra?

Misstänker att det blir service på den. Apples dead-on-arrival regler kräver att man upptäcker felet i butik.
Du kan ju såklartförsöka ångra köpet utan att säga något om de har en sådan deal.
Citera
2015-12-26, 21:29
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeKing00

Telias 30-dagars test går nog inte att använda, då de lär kräva retur av fungerande telefon.

Men om du är konsument så har du reklamationsrätt för felet. Dock så kan du inte kräva att få en ny telefon, eller att köpet hävs. Telia kan välja att laga telefonen istället för att ge en ny.

Som jag förstår det, dock så har apple krav på att man använder deras service och inte lagar telefonerna, utan man får ut en annan renoverad telefon (ihopbyggd av delar ifrån andra trasiga telefoner).

Börja med att fråga Telia om de kan tänka sig att strunta i apples regler, och ge tillbaka pengarna för telefonen, annars så är du nog låst till "lagning".
Citera
2016-01-27, 16:10
Medlem
Kan man ta emot samtal & sms med Telia Refill: Ladda Surf?
Citera
2016-02-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Kan man ta emot samtal & sms med Telia Refill: Ladda Surf?

Svar: Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in