2017-03-09, 23:30
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ingen har än så länge gett ett exempel på varför man inte skulle kunna ha eller varför man inte får ha Bank-id. ALLA som kan teckna ett avtal får ha bank-id

Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan tog nyligen bort möjligheten att logga in med lösenord och accepterar numera endast Bank-id men det kanske också är fel då man utesluter människor som inte kan logga in !? Dom kan dessutom inte välja någon annan som man kan i Telias fall om man inte är nöjd med dom...

Du fortsätter att försvara uteslutning av människor. Då kommer vi nog ingen vart i med just denna del av tråden. Intollerans brukar vara svår att bota.

Naturligtvis har de flesta utkastade och blockerade kunder bytt operatör. Du sparkar in öppna dörrar i din iver. Det är jubara Telia som beter sig så här klantigt. Jag porterade till Fello, som ju hyr in sig i Telias nät. Fungerar utmärkt, med intelligent kundtjänstpersonal, som man dessutom kan prata med.
Citera
2017-03-10, 00:39
Medlem
UncaScroogies avatar
Med tanke på hur väldigt illa Halebop skötts de senaste åren, ska man nog hålla sig långt borta från dem.

Nu finns det ju ett betydligt bättre alternativ, om man vill vara kvar i Telias nät, nämligen den virtuella operatören Fello som hyr kapacitet av Telia. Fello är ett seriöst företag med mycket nöjda kunder. De har dessutom lägre priser än Telia/Halebop.
Citera
2017-03-10, 09:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Du fortsätter att försvara uteslutning av människor. Då kommer vi nog ingen vart i med just denna del av tråden. Intollerans brukar vara svår att bota.

Naturligtvis har de flesta utkastade och blockerade kunder bytt operatör. Du sparkar in öppna dörrar i din iver. Det är jubara Telia som beter sig så här klantigt. Jag porterade till Fello, som ju hyr in sig i Telias nät. Fungerar utmärkt, med intelligent kundtjänstpersonal, som man dessutom kan prata med.
Nej jag utesluter inga människor jag ifrågasätter bara vilka som du anser vara utkastade/blockerade då jag hävdar att ALLA får ha bank-id och du påstår motsatsen. Det är ju allvarligt ifall man utesluter folk från samhällsfunktioner som arbetsförmedlingen, skatteverket och försäkringskassan t.ex.
Citera
2017-03-10, 09:02
Medlem
Varnsens avatar
Halebop hade de nöjdaste kunderna av mobiloperatörerna under 2016, så det känns som att det här med övergång till Bank-ID för inloggning knappast är något som de flesta har något problem med.

http://www.kvalitetsindex.se/report/mobiloperatorer-2016/
Citera
2017-03-10, 11:56
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnsen
Halebop hade de nöjdaste kunderna av mobiloperatörerna under 2016, så det känns som att det här med övergång till Bank-ID för inloggning knappast är något som de flesta har något problem med.

Och de har det absolut lägsta betyget på Trustpilot!

Det kanske inte drabbar majoriteten av Telia/Halebops kunder, men skit brukar sprida sig. Tror ju inte denna totala arrogans och inkompetens hjälper Telia i marnadsföringen av deras Halebop.
Citera
2017-03-10, 12:04
Medlem
Varnsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Och de har det absolut lägsta betyget på Trustpilot!

Det kanske inte drabbar majoriteten av Telia/Halebops kunder, men skit brukar sprida sig. Tror ju inte denna totala arrogans och inkompetens hjälper Telia i marnadsföringen av deras Halebop.

Nja, även om de har ett lågt betyg där så har de ändå högre betyg än del flesta andra mobiloperatörer. Verkar bara vara Vimla och Fello av de operatörer jag sökte på som har bra betyg där.
Citera
2017-03-10, 14:04
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Nja, även om de har ett lågt betyg där så har de ändå högre betyg än del flesta andra mobiloperatörer. Verkar bara vara Vimla och Fello av de operatörer jag sökte på som har bra betyg där.

På Trustpilot ligger Halebop absolut sist, dvs värderas som sämsta operatör. Hur menar du att de kan ha högre betyg än andra då?
Citera
2017-03-10, 14:09
Medlem
Varnsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
På Trustpilot ligger Halebop absolut sist, dvs värderas som sämsta operatör. Hur menar du att de kan ha högre betyg än andra då?

Jag vet inte var du kollar men här ligger de inte sist i alla fall.

https://se.trustpilot.com/categories/mobile_providers
Citera
2017-03-10, 16:13
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Jag vet inte var du kollar men här ligger de inte sist i alla fall.

https://se.trustpilot.com/categories/mobile_providers

Ja du har helt rätt. Så ser det ut nu.

Jag tittade för 2½ vecka sen. Det svänger rätt rejält när det är så pass få omdömen. SKI har säkert bättre undersökningar.
Citera
2017-03-10, 16:25
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Ja, jag såg det där. Helt obegripligt! Jag var kund i riktigt många år tidigare, till de körde i diket för nåt år sen. Jag har under alla dessa år ALDRIG fått ett användbart svar från kundservicen.
Citera
2017-03-10, 16:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Folk överdriver det här med utestängda kunder och hur "vanligt" det är att inte ha mobilt BankID. Extremt ovanligt att vara under 30 utan att ha det. Har man inte det så bör man skaffa och ärligt talat så får man skylla sig själv lite när man inte har det. Är det komplicerat? Kostar det pengar?

Förstår att vissa här verkar helt rasande över denna historian med halebop, men jag har jobbat i teliabutik i över ett halvår och inte hört talas om detta en enda gång från någon av våra halebopkunder.

Ja, det är taskigt att bara erbjuda mobilt BankID för vilken tjänst som helst, men ärligt talat så är det dags att hoppa in i 2010-talet och göra sig själv tjänsten.
Citera
2017-03-10, 17:06
Medlem
Ja, Halebop pröjsar som sagt inte Telia för att ta del av service varken via butik eller kundtjänst så att du fått få förfrågningar är inte alls konstigt. På totalen spelar det mindre roll för Telia som helägare om samma service skulle erbjudas Halebop men alla avdelningar har eget resultatansvar och för mig och många andra är det viktigt.
Absolut kan kunder använda bank-id men eftersom vi erbjuder tjänsten så ska den också fungera annars är det bättre att radera den. Det stora problemet här är att det tagit många månader innan någon överhuvudtaget börjat fundera kring att man kanske skulle ta och fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in