Citat:
Ursprungligen postat av
schlafhund
Stör mig något inåt helvete, detta. De tre senaste deltagarna har använt livlinorna på ett uselt sätt. Fråga publiken bör man göra sig av med i ett tidigt läge (om man behöver någon typ av hjälp) då publiken allt som oftast är pinsamt dålig. Dock kan det ibland komma frågor som man märker av är publikfrågor, möjligtvis kan de vara knepiga stundtals - använd då publiken för helvete, inte 50/50.
Det är nästan som en parodi med de tre senaste, ärligt talat. Där dessa deltagare valt 50/50 kunde de likväl använt publiken istället. Och fy fa-an när 50/50 och publiken används på samma fråga med 50/50 först. Kan man göra ett värre misstag?
Haha! Jag håller med om en parodi. Det är dock du som är parodin, inte deltagarna (inte alla i alla fall). Om vi tar dem i tur och ordning:
Först var det en tjej som använde 50/50 på en relativt låg nivå. Hon svarade rätt efter det och sedan använde hon Fråga publiken någonstans mellan 10.000 och 50.000 (minns inte exakt). Publiken svarade rätt, hon gick på deras svar och svarade alltså rätt.
Vad är det som är parodiskt med att hon klarade sig på en taktik som uppenbarligen var bättre än din?
Efter henne var det någon snubbe som tog 50/50 på en låg nivå han också. Jag kan hålla med om att han gjorde en tabbe eftersom han sedan frågade publiken på samma fråga. Otroligt korkat.
Och nu senast en kvinna som frågade publiken och tog 50/50 på samma fråga (Mälaren, va?). Också det korkat.
Så, ja. Okej. De två senaste spelade inte så smart. Det kan jag ge dig. Men den första spelade helt rätt. Vem är du förresten att döma hur de spelar? Den första av de tre gick hem med 100.000. Mannen 75.000 och kvinnan får minst 100.000. Det är inte dåligt. Men det är lätt för dig att sitta här och vara kaxig, eller hur? Sök själv och visa hur långt du går. Tveksamt ens om du kommer med. Dessutom vet du inte själv vilken taktik deltagarna har eller vilken information och vilka tips de fått innan de satt sig.