2015-12-11, 17:49
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det någon som vet hur gammal Hanna är?

24... 25 i januari.
Citera
2015-12-11, 18:15
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Läste om några av bönderna och Ann-Katrin verkar inte vara alltför missnöjd med att vara singel. Hon kanske inte vill ha något förhållande överhuvudtaget? Fredrik är i alla fall gift och har nyligen fått barn. Vissa av bönderna har ju fått en töntstämpel medan andra blir stämplade som utseendefixerade och ytliga. Jag förstår att tv4 vill ha en bred målgrupp men en del verkar inte alls redo för ett seriöst förhållande. I år är det Pontus, förra året var det Erik.

TV4 verkar köra med konceptet att kvotera in olika typer av bönder dvs.

-Skämtarbonde: Stefan 2015
-Machobonde: Sebastian 2014
-Snyggbonde: Daniel 2015 Per-Ola 2011
-Pojkbonde: Erik 2014, Pontus 2015 Johan 2010 Marcus 2006
-Byfåne-bonde: Roger 2009, Fredrik 2007 Ann-Katrin 2010
-Gaybonde: Peter 2008
Citera
2015-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Läste att Roggan äntligen har flyttat hemifrån (vid 48 års ålder) tyvärr kvalade han inte in som brandman, föräldragården är såld och han är anställd som dräng på en annan gård nu.

Har aldrig riktigt blivit klok över det där med bönder och om dessa flyttar hemifrån. Brukar dem inte bara ta över ett hus och sedan gården och så går allt i arv? Bönder är ju väldigt platsbundna och det är väl därför dessa brukar behöva lite extra hjälp att hitta kärleken som vill flytta dit och arbeta...

Aj då vilket öde för Roger men kan nog vara rätt så knapert för en del bönder.
Citera
2015-12-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
TV4 verkar köra med konceptet att kvotera in olika typer av bönder dvs.

-Skämtarbonde: Stefan 2015
-Machobonde: Sebastian 2014
-Snyggbonde: Daniel 2015 Per-Ola 2011
-Pojkbonde: Erik 2014, Pontus 2015 Johan 2010 Marcus 2006
-Byfåne-bonde: Roger 2009, Fredrik 2007 Ann-Katrin 2010
-Gaybonde: Peter 2008

Det har ju gjort parodier på Bonde söker fru och där märks det tydligt att bönderna får olika roller. 2008 när Magnus var med fick han rollen som snyggbonde som bara pratade om tjejernas utseende, likadant var det förra året med Jonathan. Hanna som också var med 2008 framstod som väldigt blyg och tafatt. Thomas från 2010 blev också lite stämplad som "Byfånebonde" då flera av hans tjejer valde att lämna gården. Marlene från 2012 verkade mer vara ute efter en dräng som kunde jobba på gården. Hennes killar blev ju mer eller mindre förlöjligade.
Citera
2015-12-11, 18:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
24... 25 i januari.
Det har ju inte varit någon hemlighet precis. Det står väl alltid typ "Hanna, 24 år" när hon presenteras.
Citera
2015-12-11, 19:40
Medlem
tempeZZts avatar
Det där om att Daniel och Alexandra har små barn:

Citat:
Så ingen av dem kommer ju att kunna flytta på många år.

Att Daniel inte flyttar från gården är ju ganska självklart och lite av konceptet för programmet. De har sitt företag och sin försörjning "hemma".

Men varför skulle inte Alexandra kunna flytta till Daniel? Det är väl typ 30 mil det handlar om? Jag vet flera brutna förhållanden som har de avstånden.
Citera
2015-12-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där om att Daniel och Alexandra har små barn:

Att Daniel inte flyttar från gården är ju ganska självklart och lite av konceptet för programmet. De har sitt företag och sin försörjning "hemma".

Men varför skulle inte Alexandra kunna flytta till Daniel? Det är väl typ 30 mil det handlar om? Jag vet flera brutna förhållanden som har de avstånden.

Om nu Alexandra har delad vårdnad om sina barn kan hon ju inte bara ta med sig barnen och flytta iväg 30 mil. Det funkar ju inte riktigt att ha varann vecka när det är så långa avstånd och hennes barn behöver ju sin pappa också. Har man barn får man sätta sina egna behov åt sidan.
Citera
2015-12-11, 19:56
Medlem
Citat:
Det har ju inte varit någon hemlighet precis. Det står väl alltid typ "Hanna, 24 år" när hon presenteras.

Jag har aldrig sett att det har stått det. Det var en enkel fråga bara och ingen "hemlighet".
Citera
2015-12-12, 22:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har aldrig sett att det har stått det. Det var en enkel fråga bara och ingen "hemlighet".
Brukar det inte alltid stå "Hanna, 24 år". Typ.
Citera
2015-12-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Iscensätter du ditt eget ex-trauma på Alexandra ...kan man ju börja undra vid det här laget?

Det säger mer om dig än mig är jag rädd, ä anti-alkohol förövrigt

Vilket ex-trauma? Jag har aldrig haft något distansförhållande eftersom det är dömt att misslyckas från början.
Citera
2015-12-13, 08:16
Medlem
Citat:
Brukar det inte alltid stå "Hanna, 24 år". Typ.

Har du inte redan frågat det en gång? Och jag har svarat att jag inte sett det, därför jag frågade om hennes ålder. Så kan vi släppa det nu kanske?
Citera
2015-12-13, 18:33
Medlem
Trist att man lägger ner jag tror inte den nya kommer att funka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här