2015-12-05, 19:26
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Hittade Hjärtan i Atlantis på en second hand idag, tänker ta mig an den när jag läst klart Det. Minns att jag såg filmen med Anthony Hopkins för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Var filmen 6 h lång?

Vart hittar jag den?

Mvh

Miniserien finns upplagd på Youtube. Sök på ''Stephen King'' + ''The Stand''.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2015-12-05 kl. 19:30.
Citera
2015-12-05, 20:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Bra skrivet där!

Mina favoriter var "Bad Little Kid", "Afterlife", "Mister Yummy", "The Little Green God of Agony" och "Obits".

Spoiler!

Berättelsen du letar efter heter "The New York Times at Special Bargain Rates" och finns i samlingen Just After Sunset.
Citera
2015-12-06, 03:51
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Var filmen 6 h lång?

Vart hittar jag den?

Mvh

Miniserie på 3 avsnitt om jag inte minns fel, Gary Sinise är jävligt bra i den.
Skulle rekommendera Tpb men vet inte om debatt finns kvar där, hittade den själv där för en herrans massa år sen.
Citera
2015-12-06, 09:21
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe^
Miniserie på 3 avsnitt om jag inte minns fel, Gary Sinise är jävligt bra i den.
Skulle rekommendera Tpb men vet inte om debatt finns kvar där, hittade den själv där för en herrans massa år sen.

4 avsnitt som är uppdelade i 2 delar. Tyckte att serien var riktigt dålig jämfört med boken. Min favoritdel i boken som sträckte sig över 100s fick ungefär bara 5 min i serien.
Citera
2015-12-07, 16:02
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Berättelsen du letar efter heter "The New York Times at Special Bargain Rates" och finns i samlingen Just After Sunset.

Japp den var det jag sökte.

Tusen tack för hjälpen.
Citera
2015-12-10, 02:44
Medlem
Rembrandths avatar
Jag fattar inte varför inte nåt förlag kan ge ut Nattmaror & drömlandskap på nytt, de böckerna är ju hur dyra som helst... Det verkar dessutom vara den enda boken av Stephen King som blivit utgiven av ett så litet förlag i Sverige?
Citera
2015-12-11, 14:18
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag fattar inte varför inte nåt förlag kan ge ut Nattmaror & drömlandskap på nytt, de böckerna är ju hur dyra som helst... Det verkar dessutom vara den enda boken av Stephen King som blivit utgiven av ett så litet förlag i Sverige?

Fy fan, kollade på Bokbörsen och Nattmaror&Drömlandskap kostar mellan 900 kr och 1250 kr! Helt galet ju. Ska hålla hårt i mina exemplar, den saken är säker.
Citera
2015-12-11, 23:08
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Fy fan, kollade på Bokbörsen och Nattmaror&Drömlandskap kostar mellan 900 kr och 1250 kr! Helt galet ju. Ska hålla hårt i mina exemplar, den saken är säker.

Får man fråga var du har fått tag i dina exemplar? Eller du kanske köpte dem under den korta tid då de fortfarande såldes i butik i slutet av 90-talet? Hur som helst är det löjligt dyrt tycker jag, upplagan var antagligen väldigt minimal.
Citera
2015-12-11, 23:31
Medlem
Ålens avatar
Har precis läst om Talismannen. Var helt annorlunda från när jag läste den för typ 20 år sedan. Riktigt rivigt berättad, inga jävla onödiga utläggningar som jag annars förknippar inte minst medförfattaren Peter Straub med.

Har också påbörjat Salems Lot som jag läste för typ 15 år sedan. Inledningen är fan riktigt tung och suggestiv. Kanske är det ett av hans mest underskattade verk.

Vet i fan vad det är med King som får en att återvända till hans böcker. Förmodligen har det att göra med att hans böcker var något av det första man började läsa när man intresserade sig för litteratur. Skulle inte förvåna mig om jag dör med Pestens tid, hans bästa enligt mig, i famnen
Citera
2015-12-12, 16:33
Medlem
st3fan91s avatar
När jag var tretton eller fjorton år lånade jag Christine av farsan. Det var den första boken av King som jag läste. Tätt därpå slukade jag Varsel, Lida och jurkyrkogården. Sedan var jag fast. Jag avundades hans samling på drygt femton böcker och tänkte att jag ska ha alla Kings böcker i framtiden. Nu närmar jag mig en komplett samling av alla romaner och novellsamlingar, knappt tjugo kvar. Den dag jag ser dem alla i hyllan ska jag skåla för mig själv och tänka på all glädje den mannen skänkt mig genom åren.

Någon som har en komplett samling?
Citera
2015-12-12, 22:12
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Får man fråga var du har fått tag i dina exemplar? Eller du kanske köpte dem under den korta tid då de fortfarande såldes i butik i slutet av 90-talet? Hur som helst är det löjligt dyrt tycker jag, upplagan var antagligen väldigt minimal.

jag tror att jag köpte dom i butik, minns inte riktigt. Hursomhelst är värdet på boken inte alls kopplat till innehållet, Dolans Cadillac är en bra novell, och kanske nattflygaren också. Resten är snabbt bortglömt, tycker jag.
Citera
2015-12-12, 22:18
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Har precis läst om Talismannen. Var helt annorlunda från när jag läste den för typ 20 år sedan. Riktigt rivigt berättad, inga jävla onödiga utläggningar som jag annars förknippar inte minst medförfattaren Peter Straub med.

Har också påbörjat Salems Lot som jag läste för typ 15 år sedan. Inledningen är fan riktigt tung och suggestiv. Kanske är det ett av hans mest underskattade verk.

Vet i fan vad det är med King som får en att återvända till hans böcker. Förmodligen har det att göra med att hans böcker var något av det första man började läsa när man intresserade sig för litteratur. Skulle inte förvåna mig om jag dör med Pestens tid, hans bästa enligt mig, i famnen

Word på den!

Växte upp med King, läste Det som 13-åring och nu nästan 30 år senare läser jag om den och den är fortfarande fantastisk. Den mannen kan som få andra sätta närvaron i sina karraktärer och skildra miljöer som om man vore där själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in