Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-10, 15:46
Medlem
baggebo1s avatar
Det här är intressanta gamla klipp för den som vill förstå personen Trump.

Först ett klipp med "Ali G":

https://www.youtube.com/watch?v=8SaHW6Y7_Yg

Han är smart, han är inte intresserad av larv, han gillar inte att "spela med", han har självrespekt.

Ett klipp där han pratar om begreppet "white trash". Väldigt intressant tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=Gb9OdVxqIaA

Bara att han gör en så stor grej av en grej som är så stor, men som för 99% av alla människor verkar vara så liten. Storartat. Man anar att han förstår ganska mycket av vad som pågår.
2015-12-10, 15:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
The Don kan nog vinna det republikanska racet och har även möjlighet att bli USAs nästa president.

Vem hade kunnat tro det?

Nu sluts cirkeln och blir Trump president så kanske den civiliserade världen äntligen och fullt ut kan konfrontera barbarerna i muslimsk skrud.
Det är sannerligen hög tid att sätta ned foten och visa vad skåpet SKALL stå gentemot Islam i sin helhet.

Let´s go rock and roll on their shitty asses!
Ju förr desto bättre för detta är en konfrontation som inte kan undvikas och som till varje pris(nukleära inkluderade) MÅSTE vinnas.

Till varje tänkbart pris.

GO TRUMP!

Dröm på du bara...

Trump har blivit en stor huvudvärk för republikanerna som står inför ett dilemma - antingen att välja Trump och orsaka splittring och anseende och ett troligt nederlag mot Clinton. Eller, att välja någon mer respektabel och erfaren såsom Rubio eller Cruz som troligen har bättre chanser. Om Trump då väljer att bli oberoende kandidat så lär republikanernas kandidat förlora en hel del väljare och Clinton tar enkelt hem spelet. Krävs att Trump lägger ner sin politiska karriär eller att han förlorar all trovärdighet och blir marginaliserad.
2015-12-10, 16:05
Medlem
VelvetReds avatar
Senaste utspelet gav mig lite Hitler vibbar faktiskt, he he.

Jag förstår att man vill göra vad man kan för att förhindra terrorism, men att helt neka muslimer inträde i landet kommer bara att leda till att de som redan befinner sig där, och varit på gränsen tippar över och "radikaliseras" (älskar hur media i sann 1984 anda försöker pracka på oss den termen ha ha ).

Dock inte ett dugg förvånande att Trump säger detta. Dock förvånande att amerikanerna inte kan se igenom fasaden. Det spelar inte så stor roll vilken docka som poserar framför folket. Agendan för landet är redan huggen i sten.
2015-12-10, 16:15
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Senaste utspelet gav mig lite Hitler vibbar faktiskt, he he.

Jag förstår att man vill göra vad man kan för att förhindra terrorism, men att helt neka muslimer inträde i landet kommer bara att leda till att de som redan befinner sig där, och varit på gränsen tippar över och "radikaliseras" (älskar hur media i sann 1984 anda försöker pracka på oss den termen ha ha ).

Dock inte ett dugg förvånande att Trump säger detta. Dock förvånande att amerikanerna inte kan se igenom fasaden. Det spelar inte så stor roll vilken docka som poserar framför folket. Agendan för landet är redan huggen i sten.

Hitler? Fo shizzle?

Hur nyttigt är det att behöva gå runt orolig för att kamelryttare som tror på en förvirrad krigsherres ord ska radikaliseras? Var står det man ska "helt neka muslimer inträde i landet"? Onödigt att fara med osanning.
2015-12-10, 16:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här Charles Krauthammer, Kirsten Powers, Shannon Bream och Tucker Carlson diskuterar Trump på FOX news
Sverige nämns i sammanhanget som ett land där muslimsk invandring ej fungerat och där de ej assimilerats. Börjar 6.07 in i videon.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-10 kl. 16:24.
2015-12-10, 16:26
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Hitler? Fo shizzle?

Hur nyttigt är det att behöva gå runt orolig för att kamelryttare som tror på en förvirrad krigsherres ord ska radikaliseras? Var står det man ska "helt neka muslimer inträde i landet"? Onödigt att fara med osanning.

Förstå mig rätt nu.

Med Hitler vibbar menar jag hur han motsätter sig en grupp människor på det sättet, men precis som jag skrev om du hade läst hela mitt inlägg så förstår jag att man gör vad man kan för att förhindra terrorismen.

Hört talas om begreppet "tounge in cheek"?
2015-12-10, 16:44
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Förstå mig rätt nu.

Med Hitler vibbar menar jag hur han motsätter sig en grupp människor på det sättet, men precis som jag skrev om du hade läst hela mitt inlägg så förstår jag att man gör vad man kan för att förhindra terrorismen.

Hört talas om begreppet "tounge in cheek"?

Ok, ja din ironi inte gick igenom. "Helt" tolkar jag som "alla". Där slog logiken fel för det är ett felaktigt påstående. Nåväl, det är inget unikt det Trump föreslår. Slovakien som tar emot flyktingar från Syrien tar inte emot muslimer. Känner du av Hitlervibbarna även där?
2015-12-10, 16:54
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Ok, ja din ironi inte gick igenom. "Helt" tolkar jag som "alla". Där slog logiken fel för det är ett felaktigt påstående. Nåväl, det är inget unikt det Trump föreslår. Slovakien som tar emot flyktingar från Syrien tar inte emot muslimer. Känner du av Hitlervibbarna även där?

Nej, det är nog avgränsat till Trump. Förövrigt så är jag orolig inför framtiden, oavsett huruvida Trump blir president eller inte så landet är så trängt just nu att det kan komma att bli utrotning i mellanöstern och kanske kärnvapenkrig.
2015-12-10, 17:15
Medlem
mrtowlies avatar
SÅ jävla irriterande hur de i alla intervjuer aldrig ställer honom mot väggen. De lixom vill att han ska komma undan med sina absurda uttalanden. Det vore ju så enkelt att sänka honom, allt han säger saknar ju substans!
2015-12-10, 17:18
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
SÅ jävla irriterande hur de i alla intervjuer aldrig ställer honom mot väggen. De lixom vill att han ska komma undan med sina absurda uttalanden. Det vore ju så enkelt att sänka honom, allt han säger saknar ju substans!

Det finns en agenda bakom detta, tror du inte det själv? Man vill att Trump skall nå denna positionen.
2015-12-10, 17:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
fitz-hume skrev

Dröm på du bara...

Trump har blivit en stor huvudvärk för republikanerna som står inför ett dilemma - antingen att välja Trump och orsaka splittring och anseende och ett troligt nederlag mot Clinton. Eller, att välja någon mer respektabel och erfaren såsom Rubio eller Cruz som troligen har bättre chanser. Om Trump då väljer att bli oberoende kandidat så lär republikanernas kandidat förlora en hel del väljare och Clinton tar enkelt hem spelet. Krävs att Trump lägger ner sin politiska karriär eller att han förlorar all trovärdighet och blir marginaliserad.

GOP-etablissemanget hatar nog Ted Cruz mer än dom hatar Donald Trump, dagens poll från CBS News/New York Times gjorde nog att dom nästan fick en hjärtattack.
2015-12-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
De där siffrorna är fabricerade och baseras på en undersökning av Frank Gaffrey som hade 600 respondenter. Knappast representabelt för amerikanska muslimers åsikter alltså. De flesta muslimer är som du och jag. De är mostrar och farbrödrar och vill ta hand som sina barnbarn, lönearbeta och göra rätt för sig.

På vilket vis är siffrorna fabricerade menar du? Att det bara är 600 respondenter spelar ingen roll, det är ju så alla undersökningar går till, att man frågar en mindre grupp människor. Man kan ju inte direkt fråga alla muslimer i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in