Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-10, 17:42
Bannlyst
tror trump ökar nu när han gjort uttalandet. ett slag i ansiktet på etablissemanget. och ju mer dom gråte desto mer ökar trump. sen en massa folk som hotar att knivdöda trump och gör upprop om lönnmord på internet är riktigt osmakligt men typiskt liberal/vänster...det är fel att göra så..mer vinst till trump!
Senast redigerad av Infohunter 2015-12-10 kl. 17:47.
2015-12-10, 17:45
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
tror trump ökar nu när han gjort uttalandet. ett slag i ansiktet på etablissemanget. och ju mer dom gråte desto mer ökar trump.

Inte för att jag har något större förtroende för den amerikanska massan, men hur fan kan dem inte se skenheligheten i det som sker?
2015-12-10, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll från CBS News/New York Times:

Donald Trump 35%

Ted Cruz 16%

Ben Carson 13%

Marco Rubio 9%

http://www.cbsnews.com/news/poll-donald-trump-top-ted-cruz-second-hillary-clinton-over-bernie-sanders/

Donald Trump upp +13% sedan deras senaste mätning, Ted Cruz +12%.

Citat:
"According to a 1999 Gallup poll analysis, in almost every election since 1952, the leader in the Republican polls in the fall ended up being the party´s nominee."

Så, ska man gå på vad historien visar är det mycket sannolikt att Trumpeten blir republikanernas kandidat 2016. Det gör mig orolig att en man som är så fruktansvärt onyanserad och okunnig i sakfrågor kan komma så långt. En man som tror att man kan gå till Bill Gates och diskutera om man kan "stänga ner internet lite grann". Man borde inte vara förvånad med tanke på republikanernas senaste uberkatastrof Bush, men herregud vilka stolpskott dom lyckas skaka fram på höga positioner i staterna. Brrr
2015-12-10, 18:06
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Så, ska man gå på vad historien visar är det mycket sannolikt att Trumpeten blir republikanernas kandidat 2016. Det gör mig orolig att en man som är så fruktansvärt onyanserad och okunnig i sakfrågor kan komma så långt. En man som tror att man kan gå till Bill Gates och diskutera om man kan "stänga ner internet lite grann". Man borde inte vara förvånad med tanke på republikanernas senaste uberkatastrof Bush, men herregud vilka stolpskott dom lyckas skaka fram på höga positioner i staterna. Brrr

Är lite som att man på en högre nivå, "testar" vad som är möjligt. "Haha, går de på den här skiten så kan vi sannerligen få igenom nästa lagförslag utan att någon lyfter ett finger." typ.

Welcome to the new world.
2015-12-10, 18:08
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är intressanta gamla klipp för den som vill förstå personen Trump.

Först ett klipp med "Ali G":

https://www.youtube.com/watch?v=8SaHW6Y7_Yg

Han är smart, han är inte intresserad av larv, han gillar inte att "spela med", han har självrespekt.

Haha, det är bara skurkjudar som intervjuas på Wall Street

Citat:
Bara att han gör en så stor grej av en grej som är så stor, men som för 99% av alla människor verkar vara så liten. Storartat. Man anar att han förstår ganska mycket av vad som pågår.

Det verkar som att han medvetet framställer sig som judeälskare och lite naiv, fast han förstår vilka krafter det är som har den ultimata makten.
2015-12-10, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jepp.
Barack Syltrygg Obama till exempel utan vars svagsinne IS inte hade haft en suck.

Please. Bara för att man använder hjärnan och inte trycker på "invadera skiten" knappen så fort det blir jobbigt betyder inte att man är en syltrygg. Snubbar som Bush och Trump kliver in med smutsiga skor överallt och skapar mer kaos än nytta. Tycker du "strongman" Bush gjorde ett bra jobb i Irak?
2015-12-10, 18:35
Medlem
Xeliouss avatar
GOP gråter blod över Trump. Det republikanska partiet lär inte ha annat val än att kicka honom. Han har inte varit republikan särskilt länge heller. Problemet är att alla av de republikanska kandidaterna är dåliga. Väljarna tror i grunden inte på T rump:

Citat:
Men hela två av tre totalt och en tredjedel av de republikanska väljarna är oroliga eller rädda för vad Trump skulle göra om han valdes till USA:s president, enligt en mätning som gjorts på uppdrag av tidningen The New York Times och tv-kanalen CBS.

Mätningen gjordes till stora delar innan hans uttalande om att tillfälligt stoppa muslimer från att resa in i USA i måndags. Trump har sedan dess kritiserats världen över, också av många partikamrater.
http://www.di.se/artiklar/2015/12/10/tva-av-tre-blir-nervosa-av-trump/
Senast redigerad av Xelious 2015-12-10 kl. 18:38.
2015-12-10, 18:41
Medlem
baggebo1s avatar
Här är en intressant intervju. Trump säger att USA har allierade som finansierar ISIS. Han går med på Saudiarabien, men säger att det är fler. "Vilka menar du?", frågar de. Han säger att han inte kan svara eftersom han har så många "relationer med folk". Vad menar han?

http://www.dailystormer.com/oh-yes-glorious-leader-just-canceled-his-trip-to-jew-israel/#comment-2403367189
2015-12-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En Trump är en Putin för mycket helt enkelt.

Det hade kanske kunnat skapa lite mer spänning i världen så jag får användning för mina popcorn igen. Trumpler och Putler...det hade ju varit något.
Skämt o sido, som någon nämnde har Trump troligen inte en chans, öven om stödet är stort hos republikanerna.

Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Förstå mig rätt nu.

Med Hitler vibbar menar jag hur han motsätter sig en grupp människor på det sättet, men precis som jag skrev om du hade läst hela mitt inlägg så förstår jag att man gör vad man kan för att förhindra terrorismen.

Hört talas om begreppet "tounge in cheek"?

Nu har jag tyvärr otroligt dålig koll på Trump, men tydligen besökte en viss GW Bush iaf en moské och underströk att det är terrorismen han startade ett krig emot, inte muslimer. Det är ju tråkigt om Trump drar alla över en kam. Vad var det föresten för mätning någon refererade till bakåt i tråden? Den ang muslimer och sharia.
2015-12-10, 18:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här är en intressant intervju. Trump säger att USA har allierade som finansierar ISIS. Han går med på Saudiarabien, men säger att det är fler. "Vilka menar du?", frågar de. Han säger att han inte kan svara eftersom han har så många "relationer med folk". Vad menar han?

http://www.dailystormer.com/oh-yes-glorious-leader-just-canceled-his-trip-to-jew-israel/#comment-2403367189

Jag skulle gissa på att han menar Turkiet (kan inte komma på något annat land som det har tjafsat om)
2015-12-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
GOP gråter blod över Trump. Det republikanska partiet lär inte ha annat val än att kicka honom. Han har inte varit republikan särskilt länge heller. Problemet är att alla av de republikanska kandidaterna är dåliga. Väljarna tror i grunden inte på T rump:

http://www.di.se/artiklar/2015/12/10/tva-av-tre-blir-nervosa-av-trump/

Ska bli kul att se dem försöka, och ifall de lyckas så kommer han bara få ännu mer stöd.
2015-12-10, 19:06
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nu har jag tyvärr otroligt dålig koll på Trump, men tydligen besökte en viss GW Bush iaf en moské och underströk att det är terrorismen han startade ett krig emot, inte muslimer. Det är ju tråkigt om Trump drar alla över en kam. Vad var det föresten för mätning någon refererade till bakåt i tråden? Den ang muslimer och sharia.

Hur kan en sån som han inte dra alla över en kam i dagar som dessa? När tom redan integrerade muslimer väljer att begå terrorbrott i IS namn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in