Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Det måste vara så frustrerande att inte kunna läsa och förstå engelska texter, när den mesta av informationen som rör konflikterna i Mellanöstern är skriven på just engelska. I detta fall tror du att en fabrik som tillverkar materiel för infrastruktur som används i oljebranschen är samma sak som ett oljefält, eftersom du helt enkelt inte fattar enkel skriven engelska. Tror du inte själv det kan vara en delförklaring till varför du ideligen verkar ha problem att ta till dig information och hänga med os andra i tråden?
Gå tvätta munnen, det luktar. Påstår du att ISIS har en fabrik där man tillverkar "oljeinfrastruktur"? Så otroligt fånigt. Jag har inte läst artikeln då jag inte går in på den sortens skitsidor ni gör, du citerar inte utan fantiserar fritt som vanligt, det jag kommenterade var detta trams som berättades till lille-far Putin så han kunde flina lite för kamerorna:
Citat:
"We can say with complete confidence that fairly serious damage was done to weapons stores and a factory for preparing mines and, naturally, oil infrastructure."
Nu är det som sagt så att det inte finns någon olja i Raqqa, så då hittar ni på att det är "en fabrik för infrastruktur", utan att ni tänker vidare vad ISIS kan tänkas ha för nytta av rör och om de verkligen står och tillverkar saker från tomma luften... Nej, det är bara ännu ett exempel på damage control - ryssarna hittade i stunden på att de "skadat oljeinfrastruktur" för att det lät bra, att det inte är med sanningen överensstämmande hindrar aldrig en ryss.
Här har du lite kvällsläsning om Rysslands stora lögn om Syrien:
Citat:
Russia’s air campaign is focused on targeting Syrian armed opposition groups fighting against Syrian President Bashar al-Assad rather than ISIS. Russia has grounded the rhetoric surrounding its military intervention in Syria in the immediate domestic terror threat posed by ISIS. ISIS includes an estimated 7,000 foreign fighters from the former Soviet Union and declared its own governorate in Russia’s restive North Caucasus region. Moscow does view ISIS as a legitimate security concern, but the dissonance between Russia’s claimed objectives and its actual behavior reveals that Russia uses anti-ISIS rhetoric as a pretext to pursue its larger strategic objectives. Russia seeks to preserve the Syrian regime and diminish the influence wielded by the U.S. and its regional allies, which support the Syrian opposition. Regime preservation in Damascus is a core Russian objective that enables Russia to cement its foothold in the Middle East and the eastern Mediterranean Sea while simultaneously expanding its influence through partnerships with Iran and the Iranian network of regional proxies. Putin is leveraging disinformation in order to obfuscate his true objectives in Syria and thereby manipulate the U.S. and regional actors into inadvertently helping Russia achieve its goals.
http://www.stopfake.org/en/5-myths-russia-s-false-isis-narrative-in-syria/
Där kan du jämföra på kartor RYsslands lögner och hur verkligheten ser ut vad gäller bombningar.
Jag fick lära mig som liten att
inte ljuga, det är tydligen inget ni fått lära er, tvärtom.