2015-12-09, 01:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Haft OKQ8 Visa i över tre år nu, men nu blir det ett byte. Gillade cashbacken eftersom att jag har en spend på ca 100k/år. Vad tror ni om re:member More? 300kr/året (fast gratis första året) och 1% cashback samt lite fina försäkringar. Tankar?

Kommer ej upp i de bränslenivåerna som statiol och preem kräver, så de går bort.

Vart står det att Preem kräver bränslenivå?
Citera
2015-12-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Haft OKQ8 Visa i över tre år nu, men nu blir det ett byte. Gillade cashbacken eftersom att jag har en spend på ca 100k/år. Vad tror ni om re:member More? 300kr/året (fast gratis första året) och 1% cashback samt lite fina försäkringar. Tankar?

Kommer ej upp i de bränslenivåerna som statiol och preem kräver, så de går bort.

Är väl bara hos Statoil som du måste tanka 1000l för att få 1% tillbaks.
Citera
2015-12-09, 07:35
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Jävla fittluder-EU! Visste att det skulle bli såhär Och inte fan kommer affärerna sänk sina priser tack vare detta.
Jävla horor!
++
Men det här görs ju för att skydda konsumenterna, visste du inte det
Citera
2015-12-09, 09:27
Medlem
rakarnas avatar
även Jag är en trogen okq8 visa kund. Men känner att det är 1% kickbacken är anledningen till att ja använder det.

jag har bara läst i denna tråd å prem låter ju som ett bra alternativ. synd att man bara får ligga 15k tillgodo på det. eller är det bara dem första 15k som man får 1.5% ränta på sedan får man ha mer för en sämre ränta?
Citera
2015-12-09, 09:37
Medlem
EUregulationen som avses har inget med drivmedel att göra, utan handlar om en cap av de sk interchange fees som tas ut som ett påslag när konsumenterna drar ett kort i en affär. Kortbolagen har tidigare kunnat lägga på ca en procent i form av en avgift - detta har nu via eu begränsats till max 0.3%. Norge omfattas också

Tror att eu hoppas detta kommer konsumenterna till godo, men bedömer att det snarare kommer stanna hos handlarna (som lobbyade hårt för detta), och snarare drabba slutkonsument i form av ökade avgifter/minskad cashback eller borttagna kortförsäkringar när kortföretagen behöver anpassa sina kostnader.

Även företagskort med privat betalningsansvar omfattas - även fast dessa främst enbart används här i norden och inte ute på kontinenten.
Citera
2015-12-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
även Jag är en trogen okq8 visa kund. Men känner att det är 1% kickbacken är anledningen till att ja använder det.

jag har bara läst i denna tråd å prem låter ju som ett bra alternativ. synd att man bara får ligga 15k tillgodo på det. eller är det bara dem första 15k som man får 1.5% ränta på sedan får man ha mer för en sämre ränta?
Samma här, lär gå över till Preem nu, tror att okq8 kommer tappa massa kunder nu.
Citera
2015-12-09, 11:07
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Samma här, lär gå över till Preem nu, tror att okq8 kommer tappa massa kunder nu.

mm låter lite granna som självmord för mig. men dem kanske resonerar att dem har en sådan stor del av marknaden å att dem ändå kommer göra vinst fast ett stort bortfall kommer hända.
Citera
2015-12-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
mm låter lite granna som självmord för mig. men dem kanske resonerar att dem har en sådan stor del av marknaden å att dem ändå kommer göra vinst fast ett stort bortfall kommer hända.
Har ansökt nu, får se om man blir godkänd, alltid massa trubbel eftersom jag får min lön från Norge.
Citera
2015-12-09, 18:35
Medlem
daviies avatar
Suck, jag som skaffade kortet för cirka en månad sen.

Men hur var det nu med bonusen man redan tjänat ihop, fick man den utbetald oavsett vilken summa man köpt för hittills, eller var det över en viss summa?

Man vill ju få ut pengarna man tjänat ihop, innan man bytar känns det som.
Citera
2015-12-09, 19:30
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har ansökt nu, får se om man blir godkänd, alltid massa trubbel eftersom jag får min lön från Norge.

Jag blev automatnekad på alla Ikano-baserade kort. De ger inte ens 1kr i kredit.
Det är inte pga anmärkningar eller brist på inkomst. Iofs var hemsidan buggig och gav felmeddelanden samtidigt så man kanske ska försöka igen. Kul att få 10 UC-slagningar (eller vad det kan bli) för att de inte kan göra en hemsida som fungerar.
Citera
2015-12-09, 19:30
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daviie

Men hur var det nu med bonusen man redan tjänat ihop, fick man den utbetald oavsett vilken summa man köpt för hittills, eller var det över en viss summa?

Fast, du behöver ju inte säga upp kortet, bara sluta använda det. Jag gjorde precis som du, skaffade kortet för nån månad sen.
Citera
2015-12-09, 19:54
Medlem
Känns som de andra kortutgivarna kommer ändra också förr eller senare oavsett vad de säger just nu, vi tänker avvakta ett tag först, betalar typ alla hushållsutgifter med OKQ8 kortet så det blir rätt stor skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av daviie

Är ju bara att sluta använda kortet och vänta tills du får bonusen du redan samlat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in