2015-12-07, 16:12
Medlem
roppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja så tänkte jag med. Inderal kan säkert hjälpa mot pulsen.

Se upp för andningsdepp.

Tack för varningen. Inderal hjälpte bra.
Kollade mig själv i spegeln och såg mina knappnålspupiller och nojjade upp mig över att någon skulle att jag är påverkad. Antagligen därför pulsen gick upp
Citera
2015-12-07, 16:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Tack för varningen. Inderal hjälpte bra.
Kollade mig själv i spegeln och såg mina knappnålspupiller och nojjade upp mig över att någon skulle att jag är påverkad. Antagligen därför pulsen gick upp

Ja nojja kan hända vem som helst. Kul att Inderalen fungerade.
Citera
2015-12-08, 03:26
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Japp ingen fara. Så länge du inte äter såpass mycket opiater i övrigt så du blir sjuk utan är det aldrig nån fara med sub..

Andra hållet ska du däremot passa dig för, hade du tagit sub igår hade oxyn inte funkat idag. Det hade varit rent slöseri vilket verkligen är en synd..

Gör man en sån grov miss har man förbrukat sin rätt att leva typ.. Åtminstone borde rätten att knarka anses förverkad, grovt tjänstefel kan man säga

Oxycontin "blockeras" inte av bupreborfin vad jag vet. Dolcontin vet jag att det fungerar även om man tagit sub. Tramadol med om jag inte minns fel.
Samt rc-fentanyler.
Citera
2015-12-08, 07:50
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Oxycontin "blockeras" inte av bupreborfin vad jag vet. Dolcontin vet jag att det fungerar även om man tagit sub. Tramadol med om jag inte minns fel.
Samt rc-fentanyler.
Jag är nog tvungen att vänta 2-3 dagar före jag tar oxy ifall jag har brukat sub för att få max effekt. Sub blockar nog de flesta andra opioider.
Citera
2015-12-08, 16:41
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Samt rc-fentanyler.

Tram är det enda den inte blockar... Bup fäster hårdare på receptorerna eller nåt.. Visst funkar oxy tillsammans med typ alla opiater.. Men de räcker ju inte med den vanliga dosen i mitt fall krävs åtminstone att jag dubblar min vanliga dos
Citera
2015-12-09, 14:47
Medlem
argusdemons avatar
Tog 2-3 mg sub igår som jag gjort ca 5-7 dagar u sträck nu.
Äre lugnt att ta 2mg iktorivil och 5 mg stesso ikväll om jag hoppar över sub idag?
Citera
2015-12-09, 16:51
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Äre lugnt att ta 2mg iktorivil och 5 mg stesso ikväll om jag hoppar över sub idag?

Svårt att svara på då vi inte vet din bensotolerans eller vikt/längd. Men börja med 1 mg ikto och avvakta minst tre timmar till innan/om du vill fylla på.

Mvh
Citera
2015-12-09, 16:54
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Svårt att svara på då vi inte vet din bensotolerans eller vikt/längd. Men börja med 1 mg ikto och avvakta minst tre timmar till innan/om du vill fylla på.

Mvh

Åhfan så pass lite.. Jag väger 70kg och har lite tolerans på stesso iaf.. Men visst är jag fortfarande subbad idag det känner jag
Citera
2015-12-09, 17:57
Medlem
Hej! Jag går på sub programmet och har precis bytt från suboxone till buprenorfin av märket teva. Har inte hunnit utvärdera vad jag tycker ännu men är det så stor skillnad på märkena? Har hört att buprenorfin orifarm är den som flest föredrar. Men vad skulle ni valt suboxone eller buprenorfin av märket teva? Ursäkta slarvigt skrivande, skriver på mobilen
Citera
2015-12-09, 19:26
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOpiat
Hej! Jag går på sub programmet och har precis bytt från suboxone till buprenorfin av märket teva. Har inte hunnit utvärdera vad jag tycker ännu men är det så stor skillnad på märkena? Har hört att buprenorfin orifarm är den som flest föredrar. Men vad skulle ni valt suboxone eller buprenorfin av märket teva? Ursäkta slarvigt skrivande, skriver på mobilen

Nu går jag inte i programmet men har väl gått igenom en sub eller två.. Personligen hade jag bytt direkt till vad som förutom oxone, den där apelsinsmaken asså...
Citera
2015-12-09, 20:32
Medlem
argusdemons avatar
Citat:

Ingen som har svar? Kan jag även dricka 10cl whiskey??
Citera
2015-12-09, 20:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in