2017-03-08, 20:08
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troejdeteller
Tack för info bra att veta!

Kan tillägga att vissa reagerar dåligt på naloxonet på så vis att de blir illamående av det.
Citera
2017-03-09, 16:48
Medlem
strezs avatar
Har en massa citodon, hur går denna att blanda med suboxone med naloxon i...? Hoppas det går bra.
Tacksam för snabba svar!
Citera
2017-03-09, 18:38
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Intagit 1-2mg subutex varje dag i fyra månader ca, tror ni att avtändningen kommer bli rejält jobbig om jag slutar cold turkey?

Citat:
Ursprungligen postat av Boba F

Subutex finns inte inom svensk vård längre. Det är några år sen som dom försvann. Minns inte vad tillverkaren hette, men det borde man kunna googla fram.

Finns subutex på gatan men inte inom vården?, eller säger man subutex rent slentrianmässigt om sub i största allmänhet?

Mkt av subben på gatan kommer ju från vården.
Citera
2017-03-09, 19:02
Medlem
Yrkesks avatar
Hur länge bör man vänta efter att ha hållt igång 3 dagar med sub? Drog en hel 8a idag och blev bara lite friskare
Citera
2017-03-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Finns subutex på gatan men inte inom vården?, eller säger man subutex rent slentrianmässigt om sub i största allmänhet?

Mkt av subben på gatan kommer ju från vården.
Varumärket Subutex finns inte innom den Svenska vården längre.
Rent tekniskt borde man väll kunna få det på licens från något land där det används men det är krångligt och fullständigt onödigt.

Vi har rena Buprenorfin tabletter, precis samma som gamla Subutex bara andra namn/märken som tex. Buprenorfin Bluefish, Buprenorfin Sandoz, Actavis, Teva, orifarm.

Jag vet inte hur vanligt det är att Laro program runt om i Sverige ger sina Bup patienter dessa rena buprenorfin tabletter som förstahandsval. Det är det iallafall inte i det landsting jag tillhör. Då vi har Suboxone som alternativ och dom går ut med missinformationen att naloxonet skulle göra dom obrukbara IV, vilket är ren BS. Men det hör inte hit.

När folk säger att dom är med i Subprogrammet kan det i dagens läge betyda att dom har antingen Suboxone eller rent Buprenorfin läkemedel. Vilket som.
Senast redigerad av Lee Sterling 2017-03-09 kl. 23:02.
Citera
2017-03-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Rent tekniskt borde man väll kunna få det på licens från något land där det används men det är krångligt och fullständigt onödigt.

Vi har rena Buprenorfin tabletter, precis samma som gamla Subutex bara andra namn/märken som tex. Buprenorfin Bluefish, Buprenorfin Sandoz, Actavis, Teva, orifarm.

Jag vet inte hur vanligt det är att Laro program runt om i Sverige ger sina Bup patienter dessa rena buprenorfin tabletter som förstahandsval. Det är det iallafall inte i det landsting jag tillhör. Då vi har Suboxone som alternativ och dom går ut med missinformationen att naloxonet skulle göra dom obrukbara IV, vilket är ren BS. Men det hör inte hit.

När folk säger att dom är med i Subprogrammet kan det i dagens läge betyda att dom har antingen Suboxone eller rent Buprenorfin läkemedel. Vilket som.
Hos oss så verkar inte suboxone vara förstahandsalternativet trots att jag har hört att det ska vara så. Flera med mig får rena buprenorfin. Personligen så hade det kvittat för mig, om de skulle föreslå att jag skulle prova nya suboxone-filmen så hade det varit ok med mig.
Med filmen menar jag den nya varianten, du hajar säkert.

B
Citera
2017-03-10, 14:19
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling

Citat:
Hos oss så verkar inte suboxone vara förstahandsalternativet trots att jag har hört att det ska vara så. Flera med mig får rena buprenorfin. Personligen så hade det kvittat för mig, om de skulle föreslå att jag skulle prova nya suboxone-filmen så hade det varit ok med mig.

B

Ok, tack för era båda utfyllande svar.

Så för de som står och vill köpa sub (valfri plats på jorden) så kvittar det alltså om -tex alt -oxone?

En 8:a sub kan alltså även den vara antingen eller?

Ursäkta min jobbighetsnivå men vill bara förstå.
Citera
2017-03-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Ok, tack för era båda utfyllande svar.

Så för de som står och vill köpa sub (valfri plats på jorden) så kvittar det alltså om -tex alt -oxone?

En 8:a sub kan alltså även den vara antingen eller?

Ursäkta min jobbighetsnivå men vill bara förstå.
Rent generellt så är ju "Subutex" ngt dyrare på gatan vilket borde tyda på att det är mer eftertraktat.
När folk vill köpa sub så är det nog i flesta fall buprenorfin 8 mg som avses.
Suboxone är ett andrahandsval för många pga Naloxonet.
Men, för mig som tar det sublingualt så kvittar det vilket. Nu påstår ju nån att även suboxone går att skjuta så det stämmer säkert.

B
Citera
2017-03-10, 21:07
Medlem
justonefix124s avatar
Erfarenheter av film? Går de att lösa upp för röven att ta mot? Om man i värsta fall måste ta de sublingualt, vilka doshöjningar jämfört med de andra intagsätten snackar vi?
Citera
2017-03-11, 13:30
Medlem
Har alltid köpt suboxone då jag haft en stor tillgång till det, och kan säga nu när jag börjat handla Subutex och generiska Buprenorfin tabletter att naloxonet i -oxonen är orsaken att jag spytt som en gris ibland... Har i princip ingen känsla av illamående nåmer! Plus man slipper vänta lika länge på ruset och bäst av allt, ingen mer äckel-citrus smak!
Citera
2017-03-11, 13:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Har alltid köpt suboxone då jag haft en stor tillgång till det, och kan säga nu när jag börjat handla Subutex och generiska Buprenorfin tabletter att naloxonet i -oxonen är orsaken att jag spytt som en gris ibland... Har i princip ingen känsla av illamående nåmer! Plus man slipper vänta lika länge på ruset och bäst av allt, ingen mer äckel-citrus smak!

Precis jag föredrar också subutex framför suboxone. Tar jag för mycket suboxone så blir jag illamående, men tar jag samma mängd subutex.
Citera
2017-03-11, 14:15
Medlem
Citat:

B
Jo har hört att det fungerar så i andra landsting. Skulle gissa det är en kostnadsfråga lika mycket som ur en missbruksoro. Subutex missbruk var en epidemi här i min stad från början Subutex behandlingen började erbjudas här till, ja än idag men inte lika grovt. Alla och hans moster skjöt subutex.

Jag har gått igenom rätt mkt för att få byta till rent Buprenorfin. Jag behövde en ANEDNINGEN till att byta. Jag tror inte dom låter alla som känner för det byta till dessa här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in