2015-12-04, 18:50
Medlem
Tack för svaret! =)

Nu efter en påfyllning på ytterligare 0.25mg (totalt 0.5mg) och några 3.5or så förstår jag varför folk gillar sub.

Fyfan vilken trevlig substans!!!! Varm i kroppen, glad och ångestfri!

Känns som att jag för första gången stött på en drog som levererar på det sättet jag önskat mig, nu gäller det bara att hålla mig i skinnet Har i myset gjort ett schema när för tillfällen jag ska bruka.
Tjejen jobbar 2-10 en dag varannan vecka så då kan jag med gott samvete köra, håller jag mig dessutom på 0.5mg per tillfälle så räcker ju mina 16mg ett bra tag.

Tack flashback, utan detta forum så hade jag fortsatt se droger som ett big no no och inte bildat min egen uppfattning om dem.

Kram på er
Citera
2015-12-04, 21:03
Medlem
Blev lite tårta på tårta me ölen och resulterade i en skön spya! Då vet jag iaf det till nästa gång.

Kram
Citera
2015-12-05, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Kan man njuta på suboxone? Eller spyr men bara?

Det funkar för mig med suboxone iaf behöver däremot en större dos av det än när jag tar buprenorfin och då blir ju risken för illamående större.. Men det är ju inte direkt skrivet i sten att man spyr av suboxone (vilket jag var helt inställd på förut ) är man ovan med dom och bara tar det lite lugnt så kan man absolut må bra på dom Men föredrar såklart ändå buprenorfin eller franska före suboxone alla dagar i veckan, men dom funkar vid kris
Citera
2015-12-05, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legalize420
Blev lite tårta på tårta me ölen och resulterade i en skön spya! Då vet jag iaf det till nästa gång.

Kram

Tycker oftast det bara är skönt att kräkas på sub, det stör inte alls om inte illamåendet kommer när ruset börjar lägga sig, då blir det lite jobbigare att invänta det värsta illamåendet som inte går ignorera 😂 längesen det hände nu, så saknar att få känna av illamåendet och försöka hålla emot så länge det går, sen få gå på toan och kräkas
Citera
2015-12-05, 09:45
Medlem
Satanazists avatar
Tjenare!

Käkade 40mg oxy igår runt tvåtiden. Kan man köra på med 1mg sub nu utan problem eller?
Citera
2015-12-06, 10:47
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Det funkar för mig med suboxone iaf behöver däremot en större dos av det än när jag tar buprenorfin och då blir ju risken för illamående större.. Men det är ju inte direkt skrivet i sten att man spyr av suboxone (vilket jag var helt inställd på förut ) är man ovan med dom och bara tar det lite lugnt så kan man absolut må bra på dom Men föredrar såklart ändå buprenorfin eller franska före suboxone alla dagar i veckan, men dom funkar vid kris

Tack för svaret! Ska testa då
Citera
2015-12-06, 19:42
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanazist
Tjenare!

Käkade 40mg oxy igår runt tvåtiden. Kan man köra på med 1mg sub nu utan problem eller?

Japp ingen fara. Så länge du inte äter såpass mycket opiater i övrigt så du blir sjuk utan är det aldrig nån fara med sub..

Andra hållet ska du däremot passa dig för, hade du tagit sub igår hade oxyn inte funkat idag. Det hade varit rent slöseri vilket verkligen är en synd..

Gör man en sån grov miss har man förbrukat sin rätt att leva typ.. Åtminstone borde rätten att knarka anses förverkad, grovt tjänstefel kan man säga
Citera
2015-12-06, 19:54
Medlem
Go'kväll gottfolk!

Har börjat pula lite med texen nu, 1 år senare efter 8 års missbruk. Illamåendet är verkligen extremt påtagligt varje gång, även på 0.5-1mg. Har nu märkt vid flertal tillfällen att ett par 7.5or eller några glas vin i princip tar bort problemet. Någon annan med samma erfarenhet? lev väl
Citera
2015-12-07, 15:11
Medlem
roppermans avatar
Tog sub för första gången idag. Var lite svårt att uppskatta dosen då tabletten var krossad men ungefär 0.5-1mg och har även tagit 600mg gabapentin.

Tog det för 2 timmar sedan och börjar nu känna mig väldigt skakig och pulsen ligger på 85 slag/min.
Är detta normalt? Har aldrig upplevt det på någon annan opi.
Citera
2015-12-07, 15:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Tog sub för första gången idag. Var lite svårt att uppskatta dosen då tabletten var krossad men ungefär 0.5-1mg och har även tagit 600mg gabapentin.

Tog det för 2 timmar sedan och börjar nu känna mig väldigt skakig och pulsen ligger på 85 slag/min.
Är detta normalt? Har aldrig upplevt det på någon annan opi.

Nej helt normalt är det inte. Jag vet inte om det är kombinationen som ger dessa symtom.

Ta det lugnt den närmaste tiden. Tror dock inte att det är något farligt.
Citera
2015-12-07, 15:50
Medlem
roppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej helt normalt är det inte. Jag vet inte om det är kombinationen som ger dessa symtom.

Ta det lugnt den närmaste tiden. Tror dock inte att det är något farligt.

Ok, ja känner mig rätt påverkad i övrigt men vanligtvis brukar pulsen kännas lägre ju mer påverkad jag är. Har också rejäl fingertremor.
Testar ta 40mg Inderal och se om det hjälper!
Citera
2015-12-07, 16:02
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Ok, ja känner mig rätt påverkad i övrigt men vanligtvis brukar pulsen kännas lägre ju mer påverkad jag är. Har också rejäl fingertremor.
Testar ta 40mg Inderal och se om det hjälper!

Ja så tänkte jag med. Inderal kan säkert hjälpa mot pulsen.

Se upp för andningsdepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in