2015-11-10, 11:24
  #1309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

HV 71-Kärpät
TPS Åbo-Lukko Rauma
Davos-Skellefteå AIK
Frölunda-Luleå

Personligen tror jag inte på Hv men vi får se. Annars klockren analys.
Citera
2015-11-10, 11:40
  #1310
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I afton och kväll är det dags för returmatcher i åttondelsfinalerna:

https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_Champions_Hockey_League

Får hoppas att flera av de svenska lagen revanscherar sig från det första mötet och tar sig vidare till kvartsfinal. Skellefteå AIK är redan i praktiken klara, och Frölunda ska knappast behöva snubbla på Litvinov (uddamålsförlust att hämta igen nu på hemmaplan). Bör vara goda möjligheter även för HV att vända 1-3 mot Espoo Blues, och förhoppningsvis för regerande mästarna de senaste två säsongerna, Luleå, att ta in uddamålsunderläget mot Tappara hemma. Djurgården förlorade 1-2 hemma mot Lukko Rauma, kan bli svårt att vända, men inte omöjligt. Tippar att vi får dessa kvartsfinaler:

HV 71-Kärpät
TPS Åbo-Lukko Rauma
Davos-Skellefteå AIK
Frölunda-Luleå
Har Luleå vunnit det 2 senaste CHL? Det enda jag vet är att ZSC Lions vann 2008/09 då CHL spelades innan förra säsongen då CHL startade igång igen.
Jag tror att alla lag förrutom HV tar sej vidare.
Citera
2015-11-10, 11:50
  #1311
Medlem
Hunden007s avatar
Tror Frölunda vänder egentligen bryr jag inte mig så hårt. hört det kommer mycket folk idag hela! 1000 biljetter har vi sålda än så länge!

http://www.expressen.se/gt/sport/tomt-pa-laktarna-i-chl---igen-ingen-bra-siffra/

i sextondelen hade vi 1700 cirka.
Citera
2015-11-10, 12:14
  #1312
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Har Luleå vunnit det 2 senaste CHL? Det enda jag vet är att ZSC Lions vann 2008/09 då CHL spelades innan förra säsongen då CHL startade igång igen.
Jag tror att alla lag förrutom HV tar sej vidare.

Luleå vann den turnering som kallades European Trophy, men det var tydligen 2012. Och så CHL förra säsongen. Regerande CHL-mästare är de i alla fall.
Citera
2015-11-10, 18:34
  #1313
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Luleå vann den turnering som kallades European Trophy, men det var tydligen 2012. Och så CHL förra säsongen. Regerande CHL-mästare är de i alla fall.

Det är väl lite fel, för luleluffarna skriker ju hela tiden att dom är bäst i EUROPA. Eller vad dom nu inbillar sig. Den här säsongen så skulle dom ju även sopa mattan med alla svenska lag. Det var ju egentligen helt onödigt att ens spela om det utan bara hämta medaljerna.
Citera
2015-11-10, 19:19
  #1314
Medlem
OlleVieros avatar
Tragiskt att se. Kollade ett par minuter bara för att se tomma läktare och sådär inspirerande spel. Jag har bättre saker att göra. Lägg ned pajasturneringen. Enda som skulle göra mig glad är om luffarna blir utslagna ikväll.
Citera
2015-11-10, 22:28
  #1315
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Tragiskt att se. Kollade ett par minuter bara för att se tomma läktare och sådär inspirerande spel. Jag har bättre saker att göra. Lägg ned pajasturneringen. Enda som skulle göra mig glad är om luffarna blir utslagna ikväll.
Vad hade du väntat dig när AIK redan var klara?

Davos nästa, är de bättre än Berlin?
Citera
2015-11-10, 23:10
  #1316
Medlem
ViagraFallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad hade du väntat dig när AIK redan var klara?

Davos nästa, är de bättre än Berlin?

Verkar inte helt lätt att veta. Ligger 4a i ligan som jag förstår det hela. Härenstam kommenterade Davos under kvällens Frölunda match i stil med 'Davos är ett riktigt bra hockeylag' Wallson säger att dom är tempostarkare än Berlin

Känns som vi har ett bra läge. Borde innebära Frölunda i en ev semi om vi tar oss vidare. Vore kanske en 'semi' höjdpunkt i en turnering som hittills inte bjudit på ens en liten ljusglimt. Kanske inte en jobspost likt förra upplagan men på nåt sätt ännu mer tragisk att genomlida.

såklart lite som den där klassiska bilolyckan (man bara kan inte låta bli att titta)

Men händer inget radikalt lär väl detta projektet få gå i graven rätt snart.

Publiken har i alla fall tydligt sagt sitt.
Citera
2015-11-11, 08:42
  #1317
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViagraFalls
Verkar inte helt lätt att veta. Ligger 4a i ligan som jag förstår det hela. Härenstam kommenterade Davos under kvällens Frölunda match i stil med 'Davos är ett riktigt bra hockeylag' Wallson säger att dom är tempostarkare än Berlin

Känns som vi har ett bra läge. Borde innebära Frölunda i en ev semi om vi tar oss vidare. Vore kanske en 'semi' höjdpunkt i en turnering som hittills inte bjudit på ens en liten ljusglimt. Kanske inte en jobspost likt förra upplagan men på nåt sätt ännu mer tragisk att genomlida.

såklart lite som den där klassiska bilolyckan (man bara kan inte låta bli att titta)

Men händer inget radikalt lär väl detta projektet få gå i graven rätt snart.

Publiken har i alla fall tydligt sagt sitt.

bara Svenskapubliken som skiter i CHL. Storhamar hade mer publik än vad Frölunda, HV71 och SAIK igår.
Citera
2015-11-11, 18:19
  #1318
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
bara Svenskapubliken som skiter i CHL. Storhamar hade mer publik än vad Frölunda, HV71 och SAIK igår.

Ja, det verkar som att det funkar bättre utanför Sverige. Frågan är vad det egentligen kostar att vara med. Det är ju inte gratis att flytta ett helt hockeylag genom Europa och att sedan tvingas göra det flera gånger, "måla" om all reklam på isen och sargerna för varje omgång osv. Verkar som att den där millen man kan vinna bara är lite plåster på såren?

Står CHL för exempelvis resorna?
Citera
2015-12-09, 10:43
  #1319
Bannlyst
Då är Frölunda det enda svenska laget kvar i CHL. Kna inte förstå varför vi skall dras med i Luleås luffar-hockey så stora delar av matchen.....
Citera
2015-12-09, 14:00
  #1320
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Då är Frölunda det enda svenska laget kvar i CHL. Kna inte förstå varför vi skall dras med i Luleås luffar-hockey så stora delar av matchen.....

Det gäller att ha handskar med stålhätta när man möter Davos, dom är extremt vårdslösa med klubborna, domarna hade kunnat döma ut 50 slashingutvisningar igår, vi får va nöjda som klarade oss undan utan några brutna fingrar.
Alla lag drar på sig skador i CHL särskilt när man möter trögare lag som inte hänger med och tar till fula knep. Så det kostar att va med i pajasturneringen, kan mycket väl kosta ett shl-guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in