2015-10-06, 09:17
  #1297
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
http://m.luleahockey.se/articles/69992

Bra initiativ av Luleå! Flertalet har ju redan slutspelsskägg
Får hoppas att ingen av dom tar med sig egentillverkad "pyroteknik" till matchen..

Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Gud va oinspirerande det måste vara för Färjestad att behöva åka upp ända till Luleå för att spela en match som i princip är omöjlig att vända, i en turnering som spelarna inte brinner för och som förmodligen kommer att spelas inför halvtomma läktare en tisdag i oktober.

Jag skulle ändå kalla mig själv för en hängiven supporter och jag ser 99% av alla matcher laget spelar under säsongen men inte ens jag tror jag kommer kolla ikväll. Delvis p.g.a den minimala chansen att gå vidare men även för att turneringen känns så trist. Det gör mig absolut ingenting att vi förmodligen åker ur ikväll, nästan så jag hoppas på det faktiskt.

Håller helt och hållet med. CHL stör den inhemska ligan och blir inte alls besviken om det tar slut för Färjestads del ikväll.
Citera
2015-10-06, 09:52
  #1298
Medlem
Hunden007s avatar
Svenska lagen borde dra sig ur CHL till KHL kommer in.
Citera
2015-10-06, 22:29
  #1299
Medlem
.-.-.s avatar
Det börjar va illa nu i lule när alla är nöjda med en 1-3 torsk, dom är verkligen desperata efter minsta lilla framgång nu.
Nu har lule tagit över platsen som filmarlaget nr 1 också, efter Wallmarsk filmning som är SHLs mest uppenbara filmning genom alla tider.
Citera
2015-10-06, 22:41
  #1300
Medlem
Ritola gör säsongsdebut och ser riktigt bra ut tills han täcker skott i andra perioden och åker på långtidsskada igen.

CHL & Skellefteå - A love story
Citera
2015-10-06, 23:09
  #1301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det börjar va illa nu i lule när alla är nöjda med en 1-3 torsk, dom är verkligen desperata efter minsta lilla framgång nu.
Det hackar men det kommer.

När de väl rykte upp sig i tredje såg det ut lite mer som det borde göra.

Varje lyckosamt steg på vägen är välkommet efter en knackig start.
Citera
2015-10-07, 00:30
  #1302
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det börjar va illa nu i lule när alla är nöjda med en 1-3 torsk, dom är verkligen desperata efter minsta lilla framgång nu.
Nu har lule tagit över platsen som filmarlaget nr 1 också, efter Wallmarsk filmning som är SHLs mest uppenbara filmning genom alla tider.

Eh, ja. Säger en skaikare som satt och försvarade Lee Goren för någon säsong sedan.
Citera
2015-10-07, 07:46
  #1303
Medlem
havreees avatar
Perfekt match för Färjestad igår. Man spelade bra och visade att man lyckas slå Luleå på bortaplan helt välförtjänt. Rätt spelare i form av Ryno och Micke fick göra poäng och skaffa sig lite självförtroende och dessutom fick Haugen en riktigt bra match i målet vilket han behövde.

Och allt detta fick vi utan att behöva gå vidare och spela några fler CHL-matcher, snacka om win-win!
Citera
2015-10-18, 14:12
  #1304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Svenska lagen borde dra sig ur CHL till KHL kommer in.

Hur menar du? Gillar Europacupspel (men inte svenskt deltagande i Europaliga/KHL). Har alltid sett CHL som ett alternativ till KHL för Sverige att följa.
Citera
2015-10-18, 14:27
  #1305
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Hur menar du? Gillar Europacupspel (men inte svenskt deltagande i Europaliga/KHL). Har alltid sett CHL som ett alternativ till KHL för Sverige att följa.

att Sverige borde bojkotta till KHL är med i CHL.
Citera
2015-10-21, 21:35
  #1306
Medlem
Georgy Kobylyansky (KHL:s vicepresident) har f.ö. föreslagit en match mellan Gagarin Cup-vinnaren och CHL-vinnaren. Synpunkter på det?
Citera
2015-10-22, 13:24
  #1307
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exarz
Georgy Kobylyansky (KHL:s vicepresident) har f.ö. föreslagit en match mellan Gagarin Cup-vinnaren och CHL-vinnaren. Synpunkter på det?
Matcher som inte gäller något har sällan varit av intresse.
Citera
2015-11-10, 11:08
  #1308
Medlem
Ezzelinos avatar
I afton och kväll är det dags för returmatcher i åttondelsfinalerna:

https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_Champions_Hockey_League

Får hoppas att flera av de svenska lagen revanscherar sig från det första mötet och tar sig vidare till kvartsfinal. Skellefteå AIK är redan i praktiken klara, och Frölunda ska knappast behöva snubbla på Litvinov (uddamålsförlust att hämta igen nu på hemmaplan). Bör vara goda möjligheter även för HV att vända 1-3 mot Espoo Blues, och förhoppningsvis för regerande mästarna de senaste två säsongerna, Luleå, att ta in uddamålsunderläget mot Tappara hemma. Djurgården förlorade 1-2 hemma mot Lukko Rauma, kan bli svårt att vända, men inte omöjligt. Tippar att vi får dessa kvartsfinaler:

HV 71-Kärpät
TPS Åbo-Lukko Rauma
Davos-Skellefteå AIK
Frölunda-Luleå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in