Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Vilka attentat tänker du på?

9/11 tex
2015-12-08, 21:03
Medlem
Svithjods avatar
Känns som att ett gäng svenska gravt vänsterskadade individer i tråden ogillar Trump sett från ett svenskt perspektiv. Han är dum i huvudet och alla hatar honom" egentligen",rena rama Roland Poirier Martinsson spekulationer. Bara en massa eget tyckande ur ett fittliberalt perspektiv.
USA är betydligt mer högervridet än Sverige och de partier som ligger på moderaternas breddgrad är ickepartier sett till maktspelet, både demokrater och republikaner ligger höger om M.
2015-12-08, 21:04
Medlem
Muwltipliers avatar
Trump blir förmodligen USA:s nästa president, sanna mina ord.
2015-12-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vissa menar att judeförföljelserna var rasism. Det beror förstås på hur man tolkar begreppet.

Att vara jude är mer kopplat till en folkgrupp. Själva judiskheten ärvs på mödernet. Det går att konvertera till judendomen men det får man nog mest se som en anpassning till verkligheten. Det är inte själva idén med judendomen utan att vara jude är något som går i arv från Abraham.

Islam däremot är en missionerande religion. Den som tillber Allah och följer hans regler är muslim. Det är inget som ärvs utan vem som helst kan bli muslim och vem som helst kan hoppa av även om det är förenat med livsfara.

Jag tycker inte att kritik mot Islam har något med rasism att göra. Det borde vara lika legitimt att kritisera en muslim som en nazist till exempel. Religionen går ut på att de som är muslimer står över alla andra som kallas otrogna och muslimer som dödar otrogna betraktas som hjältar. Detta är ett helt oacceptabelt synsätt och kan inte skyddas av religionsfriheten.
2015-12-08, 21:08
Medlem
Raka puckar från DT. Det är väll framförallt korkade svenskar (ja jag menar er) som vill bli rövknullade av Muhammed & CO och tror det är någon sorts naturlag att man måste ha massinvandring av muslimer.
2015-12-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarolyckan
Han må vara en äcklig jävla amerikan och per definition en fiende till svenska folket men han säger en del kloka saker trots allt. Nu råkar ju också den genomsnittliga dumfeta amerikanen hata muslimer tack vare propagandan de blivit matade för att stödja deras oljekrig så han förlorar nog inte alls på det som han hade gjort i stora delar av västra Europa.

Synd bara att puckot inte tar klimatförändringar på allvar, hade annars varit rätt kul att se PK-tårarna om han vann.

Ta klimathotet på allvar; samtidigt rapporterar NASA att för tredje året på rad når Antarktis och nu i år Arktis isar ett nytt rekord, isen ökar mer än den försvinner.
Så vilket klimathot talar vi om?
http://phys.org/news/2015-10-mass-gains-antarctic-ice-sheet.html
2015-12-08, 21:10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jodå. Hillary Clinton tror jag kommer att vinna det riktiga valet. Clinton leder över Trump vad jag kan se.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Republikanernas val är av mindre intresse i jämförelse.

Clinton är en galen feministkärring.
Det fan lika illa för världen.
2015-12-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja det vore verkligen en katastrof om vi fick en president som trodde det var eftermiddag när WTC attackerades.

För övrigt: http://www.breitbart.com/big-journalism/2015/12/01/7-pieces-of-documentation-that-vindicate-trumps-claim-of-911-muslim-celebrations/

Till och med dåvarande borgmästare Giuliano har bekräftat under intervju i TV att det har hänt, så du har inte rätt information.
2015-12-08, 21:13
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Trump blir förmodligen USA:s nästa president, sanna mina ord.

Tyvärr inte då smutskastningen är och kommer att vara massiv tills han förintas. Det vore mer än ett under om han vinner.

Varje val i västvärlden börjar anta den här formen där potentiella vinstkandidater som talar negativt om centralbankernas makt, EU, NATO och som vurmar nationella intressen baktalas konstant.
2015-12-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Tyvärr inte då smutskastningen är och kommer att vara massiv tills han förintas. Det vore mer än ett under om han vinner.

Varje val i västvärlden börjar anta den här formen där potentiella vinstkandidater som talar negativt om centralbankernas makt, EU, NATO och som vurmar nationella intressen baktalas konstant.

USAs stat brukar öppna direkt eld mot de som ens nafsar i statens förhållande till Federal Reserve.

Trump lever inom den världen - där biljoner dollar byterhänder - han har kanske reserv makt. Dokument -bevis.
2015-12-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
9/11 tex

Självklart, men jag hade i vår diskussion tankar på hur dagens Europa ser ut och främst då Sverige som såg helt annorlunda ut 9/11 2001.
Men kanske Trump har detta årtal i åtanke när han kommer med dessa uttalanden, och många verkar stå bakom honom.
Men att han vill landets bästa på hans sätt är helt klart.
2015-12-08, 21:25
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack

Du kan inte skapa dig din egna uppfattning om Trump genom att se filmen som bevisar om Trump sagt det eller ej?

Det är människor som du, som är extremt farliga. Oavsett vilket så hade du följt Koranen till punkt och pricka eller stridit för Führern till döden.

Det är nog du som är opåläst, jag läser nämligen Lena Melin politiska texter varje dag. Hon är politisk expert och jobbar på Sveriges största dagstidning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in