Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-22, 09:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Study: Donald Trump may have more support than polls suggest

"but among college-educated Republicans, Trump did 9 points better in the online poll. Dropp believes that people with college educations could be "less likely to say they support him when they're talking to a live human" due to the social-desirability bias, or the tendency of people to want to keep unpopular opinions to themselves. "It's our sense that a lot of polls are under-reporting Trump's overall support,"" http://theweek.com/speedreads/595669/study-donald-trump-may-have-more-support-than-polls-suggest
2015-12-22, 15:07
Medlem
Menveds avatar
Riktigt dålig OU för Trump från Quinnipiac. Hoppas det är en outlier annars kan det bli onödigt spännande:

Trump 28
Cruz 24
Rubio 12
Carson 10
2015-12-22, 17:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Riktigt dålig OU för Trump från Quinnipiac. Hoppas det är en outlier annars kan det bli onödigt spännande:

Trump 28
Cruz 24
Rubio 12
Carson 10

Pollen från Quinnipiac innan denna, från 11/23 - 11/30 var:

Trump 27%

Rubio 17%

Cruz 16%

Carson 16%

Ny poll också från Emerson College Polling Society 12/17-12/20:

Donald Trump 36%

Ted Cruz 21%

Marco Rubio 13%

Ben Carson 7%

http://media.wix.com/ugd/3bebb2_b85d13974aeb4901bd68916b963cea3c.pdf
2015-12-22, 17:16
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Pollen från Quinnipiac innan denna, från 11/23 - 11/30 var:

Trump 27%

Rubio 17%

Cruz 16%

Carson 16%

Ny poll också från Emerson College Polling Society 12/17-12/20:

Donald Trump 36%

Ted Cruz 21%

Marco Rubio 13%

Ben Carson 7%

http://media.wix.com/ugd/3bebb2_b85d13974aeb4901bd68916b963cea3c.pdf
Ok, den bekräftar också att Cruz har ökat kraftigt men den visar Trumps boost efter San Bernardino vilket Quinnipiac-pollen inte visade. Det verkar alltså som att den senare är en outlier eftersom alla andra mätningar nu visar att Trump pendlar mellan 35-40.

Jag har läst på en del om Cruz på senare tid och fått en alltmer negativ bild. Tycks inte finnas någon genuin åsikt hos den mannen. Nu bryr jag mig egentligen inte om ifall politiker hycklar så länge de gör rätt saker, men en Cruz som är helt i händerna på the doner class kommer förr eller senare bli en kopia på Bush och Rubio.

För övrigt så vill jag tipsa om den här fantastiska artikeln av David Frum, neokonservativ motståndare till Trump. Han har fattat vad Trumps kandidatur handlar om bättre än någon annan:

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2016/01/the-great-republican-revolt/419118/
2015-12-23, 10:10
Medlem
Trump är fan dum i huvudet. Han kastar fruktansvärt mycket skit på alla andra och tycker att han är bäst i världen. Han är en rasist som gapar och skriker. Det är inte en sådan president som usa behöver.. Det räcker med Putin. Världsledarna måste vara lugna och stabila personer. Donald trump kommer bara förstöra usa ännu mer.
2015-12-23, 10:23
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Trump är precis det som USA och världen behöver för att inte ISlam ska ta över världen! Hoppas han gör rent hus i MENA.
2015-12-23, 12:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Trump är precis det som USA och världen behöver för att inte ISlam ska ta över världen! Hoppas han gör rent hus i MENA.

Det är verkligen på tiden vi får en riktig ledare som vet att bästa framgången är att driva ett land som ett företag och som inte tar skit.

Dumskallarnas tidsperiod börjar gå mot sitt slut i världen, verkligen dags man för upp kompetens på agendan igen och slutet för PK samhället som varit som en våt filt över våra samhällen, framförallt kommer det ändra agendan i Sverige och trycka tillbaks vänstern i garderoben där den ska stanna.
2015-12-23, 13:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Ok, den bekräftar också att Cruz har ökat kraftigt men den visar Trumps boost efter San Bernardino vilket Quinnipiac-pollen inte visade. Det verkar alltså som att den senare är en outlier eftersom alla andra mätningar nu visar att Trump pendlar mellan 35-40.

Marco Rubio verkar att gå kraftigt nedåt. Donald Trump och Ted Cruz drar ifrån. Cruz plockar säkert mycket röster från Ben Carson.

Citat:
Jag har läst på en del om Cruz på senare tid och fått en alltmer negativ bild. Tycks inte finnas någon genuin åsikt hos den mannen. Nu bryr jag mig egentligen inte om ifall politiker hycklar så länge de gör rätt saker, men en Cruz som är helt i händerna på the doner class kommer förr eller senare bli en kopia på Bush och Rubio.

Från kommentarerna: This man knows he is running for president right?

Pastor Gaylon Wiley 'lays hands' on Ted Cruz at a campaign event in Nashville
https://www.youtube.com/watch?v=GlI2rjPIRI0
2015-12-23, 13:22
Medlem
Ny CNN/ORC poll: Donald Trump 39%

Ted Cruz 18%

Ben Carson 10%

Marco Rubio 10%

Som jag sa förra veckan eftersom CNN och fox news frågar folk som inte röstat tidigare så krossar Trump allt motstånd. Men när man bara frågar folk som röstat tidigare så blir det mer jämnt mellan Trump och Cruz.

Så röstar folk som inte tidigare röstat och då menar jag mainstream folket då kommer Trump att vinna det här by far. Men om bara de som röstat tidigare går ut så kommer det bli jämnt mellan Trump och Cruz eftersom, Cruz kommer få de icke mainstream rösterna som evangelic och tea party.

Så det är bara att vänta och se 1 februari.
2015-12-23, 14:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Som jag sa förra veckan eftersom CNN och fox news frågar folk som inte röstat tidigare så krossar Trump allt motstånd. Men när man bara frågar folk som röstat tidigare så blir det mer jämnt mellan Trump och Cruz.

Så röstar folk som inte tidigare röstat och då menar jag mainstream folket då kommer Trump att vinna det här by far. Men om bara de som röstat tidigare går ut så kommer det bli jämnt mellan Trump och Cruz eftersom, Cruz kommer få de icke mainstream rösterna som evangelic och tea party.

Det står lite i CNN:s poll vilka dom tillfrågat:

BASED ON 292 REGISTERED VOTERS WHO DESCRIBE THEMSELVES AS REPUBLICANS AND
146 WHO DESCRIBED THEMSELVES AS INDEPENDENTS WHO LEAN REPUBLICAN, FOR A
TOTAL OF 438 REGISTERED REPUBLICANS-- SAMPLING ERROR: +/- 4.5% PTS.

Lite också om varifrån stödet kommer:

Tea pty support. White Evang.

Cruz 33% 18%

Trump 40% 45%

Sidan 20:
http://i2.cdn.turner.com/cnn/2015/images/12/22/cnnpoll.pdf
2015-12-23, 16:04
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny CNN/ORC poll: Donald Trump 39%

Ted Cruz 18%

Ben Carson 10%

Marco Rubio 10%

Om man räknar ihop stödet för alla dem som RNC inte vill se nominerade, Trump, Cruz, Carson och Paul (?) så summerar det till 71 procent. Samtidigt kollapsar etablissemangets kandidat Rubio i mätningarna.

Man kan göra en parallell till Sverige och Europa. SD kom in i riksdagen 2006 och har nu mellan 20-30 procent i mätningarna. Den här opinionen i amerikansk politik fanns redan före finanskraschen 2008 men tog fart efter det. Nu har den växt till ungefär samma stöd i USA nationellt som i Sverige och helt tagit över det Republikanska partiet. Den är naturligtvis inte identisk med SD, men det är mer som förenar än som skiljer.
2015-12-23, 18:10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump hos George Stephanopoulos

George lägger inte fram några bevis om att Putin har ihjäl journalister.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-23 kl. 18:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in