Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-21, 14:56
Bannlyst
Tror ni han kan vinna iowa?
2016-01-21, 15:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från Florida, Florida Atlantic University Business and Economics Polling Initiative found:

Donald Trump 47%

Ted Cruz 16%

Marco Rubio 11%

Jeb Bush 9.5%

"In a general election matchup, Trump has 47 percent of the vote, leading Democratic front-runner Hillary Clinton who takes 44 percent."

http://thehill.com/blogs/ballot-box/polls/266471-trump-nears-50-percent-in-florida-poll
2016-01-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Sarah Palin gav sitt "endorsement" till Rand Paul också, när han ställde upp i valet av senator i Kentucky.

Hon skall vara väldigt omtyckt i Iowa och ha ett stort nätverk där.

Hon var med Donald Trump i Tulsa igår när dom talade inför 15.000 personer:

Boisterous crowd welcomes Donald Trump, Sarah Palin to Tulsa
https://www.youtube.com/watch?v=8859FA3yRVk

Sara Palin är intelligent och vet hur hon ska driva en sak, eller omvandla det som borde vara en skandal till fördelar i debatten. Vi har inte lika öppna och mänskliga politiker i Europa! Jag är mycket road, och skulle vilja se henne tampas med Putin. Sara Palin är duktig med bössan, så hon och Putin kan jaga ihop närt de diskuterar Europa.

Hon blev fördröjd till ett rally av att hennes son hade häktats för misshandel. Det förvandlade hon till en seriös debatt om hur illa krigsvetaraner far!
2016-01-21, 15:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorMcgregor
Han har goda möjligheter, och som sagt förbättrat sina chanser. Oddsmarknaden säger dock att Cruz fortfarande är knapp knapp favorit att vinna i Iowa, men det är i princip 50/50.

Nu är ju inte Iowa ett winner takes all-caucus, utan de båda kommer att få med sig ett antal elektorröster därifrån.
2016-01-21, 17:42
Medlem
MrYouSucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Men helvetes djävlar. Folk som på ALLVAR tror att ett arv på några miljoner automatiskt blir en förmögenhet på 60 miljarder plus 20-30 år senare är ju helt efterblivna. De flesta som vinner miljoner på lotterier och liknande bränner alltihop på dyra bilar, fester, resor och liknande inom bara några år.

Förmodligen hade inte du byggt ett fastighetsimperium, blivit mångmiljardär och känd över hela världen om du fick ärva några miljoner av din pappa. Eller har jag fel? Lite ödmjukhet vore inte onödigt från självupptagna idioter som dig och alla andra som tror de skulle kunnat återskapa det Trump gjort utan problem, bara de fick några miljoner dollar, höhöhö!

Lugna ner dig! Jag har stor respekt för Trump som en genialisk affärsman. Det som gör att han skulle bli en mindre bra president är konsekvenserna av hans politik och påståenden. Det skulle helt enkelt inte fungera utrikespolitiskt.
2016-01-21, 17:46
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det säger mer om dig än om Trump att du tror att hans lösning på allt är "Build a giant wall". Men visst, det är ju svårt att ta reda på information i egen hand, fortsätta lyssna på vad msm säger, dom brukar ju verkligen ha rätt... skratta åt Donald bäst du vill men inom en inte alltför avlägsen framtid så är det honom vi kommer se i vita huset.
Nej. Tror inte det är hans enda lösning. Satir är ngt grovt överdrivet och förolämpande, som Jan Björklund sa. En politiker med lite humor faktiskt.

Komedin blir bara så mycket bättre när Sarah Palin visade sig vara hans trumfkort.
En kvinna med vidriga åsikter som inte befinner sig på ett högstående, intellektuellt plan precis.
En förtryckare och motståndare till allt som har med mänskliga rättigheter att göra.

Egentligen hade jag inte behövt veta ngt alls om Trumps politik.
Det räcker att han har token Sarah Palins stöd, för att förstå.
Det räcker gott.
Senast redigerad av SvartChili 2016-01-21 kl. 17:48. Anledning: glömt ord
2016-01-21, 17:51
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du skrev var svar på tal, och jag håller med. Det blir ju tokigt när folk i Sverige skrattar åt Donald Trump, välutbildad och duktig affärsman, när de har Löfvén och hans rövarband som styr det egna landet!

Trump är en del av varje amerikans liv. Han har lever sitt liv öppet, utan hemligheter, och framstår som mänsklig. Jag gillar honom skarpt. Det han framför är bistra sanningar om islamismen utan den rasism vi har i Europa. USA har ingen nytta av kriminella från latinamerika som väller in i landet. En mur är bättre än denna människojakt som pågår nu vid gränserna.

Varför skulle det vara fel att ta hand om det egna landets ekonomi och prioritera de egna medborgarna? Eller att tro på individen? Jag tycker våra tidningar ger en onyanserad bild av Trump. Svensk media var lika föraktfulla mot Ronald Reagan när han var president.
Ha, ha, ha.
Föråt.
Svar på tal? Vill han prioritera sina egna medborgare? Det är väl en viss typ av mebborgare han vill prioritera. Eller är han en man som står på de svagas sida?
En Robin Hood? (In reverse)
2016-01-21, 18:03
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Inte för att det här tillför något. Både Jay Leno och David Letterman ångrade att dom drog sig tillbaka när dom fick höra att Trump tänker kandidera till att bli republikanernas representant och presidentkandidat. Säga vad man vill om Trump. Han är guld värd för talkshows värdar. Jag vill att Trump ska vinna.
Min poäng.
Han är ett under för satiren och parodin. Rasistisk och självgod. Retoriskt underbegåvad, trots sitt affärssinne.
Det är en gåta för mig att någon utanför USA kan uttrycka sitt gillande.
Citat:
Vad drog Jay Leno och David Letterman sig tillbaka från?
Sina talkshower. De hade gjort guld om/när Trump blir president.
2016-01-21, 18:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
ConnorMcgregor skrev

Det har kommit två nya pollar idag:

Loras College 1/13-1/18, 1,000 Likely Voters:

Donald Trump 26%

Ted Cruz 25%

Marco Rubio 13%

http://loras.edu/About-Loras/News-Events/News/2016/Trump-and-Cruz-Deadlocked,-with-Rubio-a-Distant-Th.aspx

Pollen innan från Loras College, 12/7 - 12/10/15:

Ted Cruz 30%

Donald Trump 23%

Marco Rubio 11%

Där är i alla fall trenden Donald Trump upp, Ted Cruz ner.

Monmouth College/KBUR/Douglas Fulmer & Associates 1/18-1/19:

Ted Cruz 27%

Donald Trump 25%

Marco Rubio 9%

http://big.assets.huffingtonpost.com/IowaGOPCaucusPollJan2016.pdf

Kommit en ny för demokraterna i Iowa också:

Hillary Clinton 48%

Bernie Sanders 39%

http://big.assets.huffingtonpost.com/IowaDemCaucusPollJan2016.pdf
2016-01-21, 18:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrYouSuck
Lugna ner dig! Jag har stor respekt för Trump som en genialisk affärsman. Det som gör att han skulle bli en mindre bra president är konsekvenserna av hans politik och påståenden. Det skulle helt enkelt inte fungera utrikespolitiskt.

Och du tycker att amerikansk utrikespolitik imponerat hittills? Vad exakt skulle fungera sämre med Trump? Sen kanske många amerikaner vill ha en president som prioriterar inrikespolitiken, dvs amerikaner.
2016-01-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sara Palin är intelligent och vet hur hon ska driva en sak, eller omvandla det som borde vara en skandal till fördelar i debatten. Vi har inte lika öppna och mänskliga politiker i Europa! Jag är mycket road, och skulle vilja se henne tampas med Putin. Sara Palin är duktig med bössan, så hon och Putin kan jaga ihop närt de diskuterar Europa.

Hon blev fördröjd till ett rally av att hennes son hade häktats för misshandel. Det förvandlade hon till en seriös debatt om hur illa krigsvetaraner far!

Är man tillräckligt korkad kan man se fördelar i allt. Allt är svart och vitt och allt som är fel i samhället är någon annans fel. Hon skyller allting på motståndarlaget.

Problemet med Palin är inte det hon verkligen kan utan allt de hon inte kan. Trump må vara en stolle men man kan hoppas på att han pluggar på allt det han inget vet något om när han väl blir president. Palin har ingen sådan förmåga. Det hon inte kan eller klarar av att förstå kommer hon aldrig att ändra på.
2016-01-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Nej. Tror inte det är hans enda lösning. Satir är ngt grovt överdrivet och förolämpande, som Jan Björklund sa. En politiker med lite humor faktiskt.

Komedin blir bara så mycket bättre när Sarah Palin visade sig vara hans trumfkort.
En kvinna med vidriga åsikter som inte befinner sig på ett högstående, intellektuellt plan precis.
En förtryckare och motståndare till allt som har med mänskliga rättigheter att göra.

Egentligen hade jag inte behövt veta ngt alls om Trumps politik.
Det räcker att han har token Sarah Palins stöd, för att förstå.
Det räcker gott.

Klassisk guilt by association. Kika gärna in i tråden igen när du har några riktiga argument att komma med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in