Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Ja alltså jag menar inte att han planerat det här överfallet i detalj men mer än vad han erkänner i förhör. Antagligen har han gått och fantiserat många gånger tidigare om att överfalla tjejer i diverse situationer men det är där i ögglan som det exploderar till slut. Men jag är rätt säker på att tanken han har när han ger sig ut i spåret till och börja med är att försöka hitta ett lämpligt offer. Sen har du rätt att det inte går att bevisa utan hans erkännande, jag skriver bara hur jag ser på materialet.
Det blir så uppenbart när man läser förhören med KA, att han slingrar sig och ljuger om sitt uppsåt. Självklart hade han inte kunnat ge sig på en man, självklart var tanken med att slå ner och strypa Ida att hon sedan skulle utsättas för sexuella handlingar. Planerat var det säkert inte i detalj men nog fan var det inte så "oskyldigt" som han försöker påskina.
De pressar honom inte tillräckligt vad gäller pinnarna i svalget tycker jag. Hans förklaring till detta, att hon inte skulle kunna gå iväg, är stendum. Sexualsadism och power play är vad det handlar om.
Och hur kan han neka till våldtäkt med förklaringen att "hon var redan död"? Samma "förklaring" gav väl killen som mördade Malin i Sparsör, han trodde hon var död när han våldtog henne. Sedan när blev nekrofili rumsrent?