2015-12-08, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Jag tror då han ljuger på vissa punkter.
1. Motivet var sexuellt.
På frågan om han hade dödat om det var en kille som sprang förbi svarar han :- kanske. Bullshit säger jag.
2. Klär av henne för leta mobilen. Ljug.
3. Han var inne både analt och vaginalt. Oskuld som han var, hittade han kanske inte rätt, eller så var det medveten anal penetrering.

Har bara läst de första 400 + sidorna.
Helt enig med dig.

Vad skulle motivet annars vara, för om hennes utseende påminde honom om någon som kanske har mobbat honom för x-antal år sedan utlöste djävulen i honom eller om han bara var ute i största allmänhet för att ta livet av någon så förutsätter jag att han under sinnesundersökningarn skulle visa sig vara så pass sjuk att det enda som kan komma på fråga är vård nu var han ju tillräckligt frisk för fängelse tydligen.
Citera
2015-12-08, 03:52
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Andersson har efter att ha berövat Ida hennes liv, obehörigen flyttat, skadat och
skymfligen behandlat hennes kropp enligt följande. Andersson har dragit,
släpat hennes kropp ett femtontal meter från motionsspåret genom vegetationen
till ett närliggande stenröse, där han sedan sexuellt förgripit sig på henne,
genom att först klä av henne, smeka och kyssa henne över brösten samt även
utföra, dels ett vaginalt, dels ett analt, samlag med hennes döda kropp.
Andersson har i slutskedet ytterligare skadat och skymfligen behandlat Idas
kropp genom att bryta av tre trädpinnar och pressa in dessa i hennes svalg,
varefter han kvarlämnat den nakna kroppen efter att delvis ha täckt över denna
med trädgrenar/pinnar och mossa

Är det här riktigt eller? Man tror nästan att någon suttit och ändrat om texten, det låter helt sjukt.

Det där låter helt stört. Får kalla kårar, som ur en Beck film.
Citera
2015-12-08, 03:54
Medlem
TorrFlamingos avatar
Märks att han har aspergers, han ljuger hemskt dåligt. Anledningen till att han klädde av Ida, var enligt honom att hennes mobil började pipa och för att leta reda på den så drog han av hennes byxor och med dem så följde trosorna Då "fick man lust" som han säger och började våldta henne.

Misstänker starkt att hans uppsåt var att våldta henne, trots att han ihärdigt vidhåller att han inte hade några sådana tankar förrän hon låg där naken.

Med hans förklaring framstår han bara som än mer pinsam. Att bara vilja döda någon och sedan komma på att "oj, jag kan ju våldta henne nu också" när hon är död, låter extremt primitivt. Det finns ändå något vackert och tilltalande med att planerat och metodiskt mörda och våldta någon. Något som detta mongo till gärningsman helt saknade känsla för.
Senast redigerad av TorrFlamingo 2015-12-08 kl. 04:46.
Citera
2015-12-08, 04:20
Medlem
Ngts avatar
Han framstårför mig som helst känslokall och empatilös under förhören. Ruggiga beskrivningar av händelseförloppet och hans ageranden...

Måste väl ändå vara stor chans att denna psykopat sitter inne resten av livet? Om inte inom rätsspsyk så fängelse, för detta beteende måste sitta djupt rotat i han. Nog för att han har stängt in sig själv och avskrämat sig från världen med en massa sjuka tankar och porrfilmer, så tror jag inte detta är något de kan plockar ur han. Han kommer alltid bära med sig detta, nu vet han hur hans byte smakar. Jävla avskum.

Men tyvärr kommer han väl ut om 10-20 år och ingen kommer plocka honom. Är väl bara en gång i Sverige någon verkligen har haft sin revansch (gymnastikläraren eller vad det var i Sthlm).
Citera
2015-12-08, 05:07
Medlem
Bronkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Men tyvärr kommer han väl ut om 10-20 år och ingen kommer plocka honom. Är väl bara en gång i Sverige någon verkligen har haft sin revansch (gymnastikläraren eller vad det var i Sthlm).

Du menar att det enda rätta för rättssamhället eller för rena privata "rättsskipare" att göra är att agera lika kallblodigt som mördaren själv? All rättspatos i det här landet är bortblåst. Alla springer runt och ropar efter drakoniska straff i tid och otid som om vi levde i ett salafistiskt kalifat.
Citera
2015-12-08, 05:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Han framstårför mig som helst känslokall och empatilös under förhören. Ruggiga beskrivningar av händelseförloppet och hans ageranden...

Måste väl ändå vara stor chans att denna psykopat sitter inne resten av livet? Om inte inom rätsspsyk så fängelse, för detta beteende måste sitta djupt rotat i han. Nog för att han har stängt in sig själv och avskrämat sig från världen med en massa sjuka tankar och porrfilmer, så tror jag inte detta är något de kan plockar ur han. Han kommer alltid bära med sig detta, nu vet han hur hans byte smakar. Jävla avskum.

Det känns minst sagt märkligt med ens en diskussion om han kommer ut lite före eller lite efter han fyllt 30. Vilket verkar bli fallet om nu det blir ens max straff. Livstid trots hans ålder borde vara givet och då också just livstid.

Svenska rättssystemet har blivit bättre på denna punkt och vi har ju idag en hel del dömda som faktiskt förmodligen kommer få sitta inne i princip hela livet. Där det ytterligare borde skärpas är just att man inte ska ge sådana straffrabatter till yngre som nu i detta fall 19 år och än mer extremt personer som är runt 15 som knappt behöver sitta inne alls oberoende brott.
Citera
2015-12-08, 05:37
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronken
Du menar att det enda rätta för rättssamhället eller för rena privata "rättsskipare" att göra är att agera lika kallblodigt som mördaren själv? All rättspatos i det här landet är bortblåst. Alla springer runt och ropar efter drakoniska straff i tid och otid som om vi levde i ett salafistiskt kalifat.
Nej det är inte det enda rätta. Däremot ska inte en sådan här person vara ute i det fria livet.
Citera
2015-12-08, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronken
Du menar att det enda rätta för rättssamhället eller för rena privata "rättsskipare" att göra är att agera lika kallblodigt som mördaren själv? All rättspatos i det här landet är bortblåst. Alla springer runt och ropar efter drakoniska straff i tid och otid som om vi
levde i ett salafistiskt kalifat.

Vad vi inte borde är att släppa ut honom i samhället igen efter 10 år
Den här mannen är störd.
Och han har inte blivit som han blivit pga mobbing som alla försöker få det till.
Han är medfött STÖRD. Med en drift att mörda och våldta kvinnor.

Om samhället släpper ut denna man att fritt röra sig bland kvinnor igen...vad sker då tror du?
Citera
2015-12-08, 05:52
Medlem
HC47s avatar
Läser förhöret med GM. Vilken obehaglig typ. Verkar helt oberörd och verkar inte heller ha några problem med att återberätta allt..

Fan vad många vidriga mördare som har Aspergers, f ö.
Citera
2015-12-08, 06:01
Medlem
Bronkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Vad vi inte borde är att släppa ut honom i samhället igen efter 10 år
Den här mannen är störd.
Och han har inte blivit som han blivit pga mobbing som alla försöker få det till.
Han är medfött STÖRD. Med en drift att mörda och våldta kvinnor.

Om samhället släpper ut denna man att fritt röra sig bland kvinnor igen...vad sker då tror du?

Huruvida han är störd eller inte låter jag experterna svara på, detsamma påståendet om att hans funktionsnedsättning skulle vara medfödd. Vad har du för belägg för det annat än dina galna föreställningar? Det kan givet inte uteslutas att han skulle lida av en psykisk störning till den graden att han har ett vårdbehov, oaktat så tycker jag inte att denna gök ska släppas ut. Men om man anser att han är sjuk får man också vara beredd på att försöka motivera att han ska hållas inlåst även efter det att han eventuellt blir frisk. I dagsläget är det en omöjlighet.
Citera
2015-12-08, 06:04
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Om något så är han sociopat, i och med att han verkar få rejäla infall av ilska, vilket också verkar vara orsaken till mordet på Ida. Visst, psykopater kan också vara impulsiva, men han verkar ju inte direkt vara någon charmör. Han verkar dessutom lida av någon form av emotionell instabilitet i förhållande till sin livssituation. Han verkar inte haft någon tanke på att gå ut och mörda någon, utan får istället infallet när hon springer förbi. Han agerar impulsivt. Det gör inte en psykopat. Sen ska man såklart vara försiktig med att försöka diagnosticera människor. Men jag får inte intrycket av en psykopat när jag läser förhören.

F ö så hoppas jag att han aldrig mer får leva i frihet. Ett så otroligt vidrigt brott.
Senast redigerad av HC47 2015-12-08 kl. 06:07.
Citera
2015-12-08, 06:50
Medlem
Danieloss avatar
Varför vill så många människor här se bilden på mördade Ida? Vad får ni ut av det egentligen? Det finns ju redan en beskrivning av hur hon hittades i FUP. Det är ju fruktansvärt för hennes anhöriga att dessa bilder sprids på nätet. Äckligt och sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in