Citat:
Ursprungligen postat av
delikatess1
Ja men visst. Det är någonstans lite skrattretande när utredarna frågar om han hade kunnat anfalla vem som helst då, och han tar chansen att säga "jo precis, vem som helst hade kunnat bli offer för min ilska!" Yeah riiight..
Lite fakta o ingen spekulation: På midsommardagens förmiddag mötte jag KA vid gymmet där han höll på att dra ett svart överdrag över sina grå/svarta shorts (ca 120-150 m rakt ner från brottsplatsen).
Han såg mig på långt håll och avbröt sig då med ett rytande och kom så småningom emot mig på sin cykel (hela skedet tog kanske 45 sek). Han såg oerhört aggressiv ut och jag trodde väl jag skulle bli angripen o förberedde mig på det. Det enda som hände var att när vi möttes sade han "Grrrrrrrrrrrrrr", han uppträdde ungefär på samma sätt som när småbarn är riktigt rasande. Har ofta undrat vad han hade i kikaren när jag avbröt honom.
Spekulation: Om man ser på bilden som visar diket, dragspåret och anträffandeplatsen för kroppen så förstår man att han redan visste att bakom kullen finns en skreva, rätt lång och ca 70-80 cm djup. Faktum är, att det ser man inte från stigen utan det ser som på bilden ut som en liten kulle ända till dess man ställer sig uppe på krönet. Han hade nog rekat och visste vart han skulle dra kroppen då dragspåret går lättaste vägen rakt på. Att här förekommer en viss tanke/planering anser jag uppenbart.