Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Exakt vilken opposition menar du nu?
Det kan naturligtvis inte skada med lite Brimstone-missiler, som tydligen ska vara unikt potenta när det gäller intelligent autonom målstyrning, men generellt finns det mer än tillräckligt av bombflyg över Syrien redan, däremot en skriande brist på kompetenta marktrupper. Jag tror att det snart kommer sådana från ryskt eller annat håll, vi får se.
Svärmor. Nej, jag kallar de inte rebeller utan opposition för att alla parter faktiskt någon gång i framtiden måste komma överens, oavsett utgång.
Cameron säger att det finns 70 000...freedom fighters i Syrien, men hur kompetenta de är låter jag vara osagt. Det finns redan ryska och iranska trupper i Syrien som jag fattat det, och Hizbollah finns också med på ett hörn. Skillnaden är att NATO inte riskerar soldaters liv om de inte skickar in marktrupper. Det är dyrt att kriga på det här sättet men det är en bättre lösning än att vi, som araber säger, "ockuperar" Syrien och sen är kvar där i decennier. Ryssland vill tydligen ha kvar sin bas där, därför deltar de i striderna.