Citat:
statistik visar vad som är bättre. Någon kan påstå att fotbollen i allsvenskan e bättre än i serie a vilket e helt fel då vi har statistik på att serie a e över lägsen allsvenskan. statistik är mer relevant här än dom gurkor tomater o vin flaskor du o brille här hela tiden snackr om
de e ett faktum att italiens hetaste anfallare o tränare spelar / tränar engelska mitten lag hehe
O roma fick kuk i röven senast förra veckan
de e ett faktum att italiens hetaste anfallare o tränare spelar / tränar engelska mitten lag hehe
O roma fick kuk i röven senast förra veckan
Den typ som du representerar är tyvärr ett jävla problem & jag ska förklara vad som är problemet.
Här finns en tråd som heter "Att hålla på ett utländskt lag". Vissa supportrar till allsvenska lag har där kritiserat & förlöjligat folk som håller på lag i utlandet eller bara följer något annat lands liga i första hand. Kritiken låg då i att man tydligen är en mupp med identitetskris som tror man är från Lancashire, Katalonien eller Lombardiet. Alternativt att man är en plastig gloryhunter som bara hoppar på det som för stunden är i ropet.
Jag argumenterade med näbbar & klor i den tråden. Lade ner energi då jag absolut menar att engagemang för utländsk fotboll snarare är att utöka & fördjupa sitt intresse för sporten. Att folk som följer utländska ligor har stort intresse & kunskap. Att de inte är pajaser som passar in på någon nedsättande, tramsig nidbild om "plastiga gloryhunters".
Det är här du kommer in i bilden & slår sönder min argumentation. För vad gör man när ens debattmotståndare har rätt? När dom påstår att vi är muppar som sitter framför datorn & tjafsar om vilken liga som haft flest lag i CL-semi de senaste fem åren eller vilka som köper de största & dyraste stjärnorna. Detta medan dessa självutnämnda första klassens ultragenuina hardcore supportrar står & huttrar vid någon grusplan i februari för att se någon träningsmatch på bortaplan 15 mil bort mot något blåbärsgäng vars namn slutar på -löv, -vik, -ryd eller -hult.
I det läget är jag ju körd i diskussionen. För är det den bilden som råder över hur olika supportertyper är så har dom ju rätt. Då är det ju plastiga muppar som kollar på utländska ligor.
Själva sinnebilden över idioter som egentligen mest är "in it for the pajkastning" upplevde jag under CL-finalen mellan Chelsea & Manchester U som jag såg på en krog. Två yngre killar som stod nära mig började redan tidigt tjafsa om vilken liga som var bäst. Det här bara fortsatte & fortsatte. Matchen gick till straffar. Hela puben var uppslukad av dramatiken på TVn. Inte dom här killarna dock. Dom fortsatte tjabba. Att det pågick straffläggning om den största klubbtitel som går att vinna var inget som dom brydde sig om. Dom bara fortsatte sitt tjafs. Sedan är det såklart möjligt att bara den ene av dom var en idiot, att den andre hellre skulle kollat matchen men blev distraherad, men det är en annan sak.