2015-11-29, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag som skiter i ligarankingar och annat fjolltrams och vägrar mäta min kuk med andra ligor.
Jag läser i CL-tråden att en lågt begåvad anhängare av någon annan liga hackar på Brille och er andra som gillar det som rör sig runt Italien och Calcion stå på er allihopa.
Om ni tycker att jag är ett svin som hackar på er ibland skit i det ni har min respekt bara ni inte slutar skriva.

/Död åt muslimerna.

Håller med här helt och hållet, njuter alltid av dina (Brille86) och Stivalis inlägg i tråden. Låt inte ett mongo som inte lärt sig inleda med stor bokstav få er att sluta skriva här på flashback. Calcion må har gått ner sig men tråden håller ännu toppklass.
Citera
2015-11-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag som skiter i ligarankingar och annat fjolltrams och vägrar mäta min kuk med andra ligor.
Jag läser i CL-tråden att en lågt begåvad anhängare av någon annan liga hackar på Brille och er andra som gillar det som rör sig runt Italien och Calcion stå på er allihopa.
Om ni tycker att jag är ett svin som hackar på er ibland skit i det ni har min respekt bara ni inte slutar skriva.

/Död åt muslimerna.
man kan inte kalla de för fjoll trams då hamnar du på samma nivå som vårt svff som inte anser vinna är det viktiga o låter barn spela utan att räkna mål rankingen är viktig o visar att serie a är typ slut bara Juve som är något resten av lagen får kuk från det mesta

roma tex skulle inte bli top 10 i ligor som Premier League eller La Liga

serie a har inte heller några namn att tala om förutom Paul Pogba men han sticker till PSG eller shitty snart hehe

sen har du arenor o sånt där serie a är långt efter plus dom spelar en väldigt tråkig defensivt fotboll
Citera
2015-11-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Italiens hetaste anfallare spelar i Southampton och Italiens hetaste tränare tränar Leicester. Säger en hel del om dagens calcio.
de är de jag säger. Italiens bästa hoppas få chansen i engelksa mitten lag
Citera
2015-11-29, 21:57
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
man kan inte kalla de för fjoll trams då hamnar du på samma nivå som vårt svff som inte anser vinna är det viktiga o låter barn spela utan att räkna mål rankingen är viktig o visar att serie a är typ slut bara Juve som är något resten av lagen får kuk från det mesta

Klart att det är fjolltrams. Fotboll spelas ju på en gräsplan, 11 mot 11, mellan fyra linjer, med två målburar. Det är det som är fotboll. Att "heja på en liga", vad fan är det? Ligor möts ju aldrig någonsin i faktiska matcher. Det blir ju till att fäktas med statistik istället. Det är alltså att vifta med siffror som är själva kampen då, själva innehållet i "supporterskapet". Klart man kan ha koll på läget som vissa här har, men att ta det till att försöka göra rankingen till en tabell av samma dignitet som en ligatabell är ju rent åt helvete galet.

Då kan man ju engagera sig i vad som helst som innefattar statistik, om nu statistiken är rolig att använda som någon sorts fight. Man kan ta ICAs försäljningslista. Polaren håller på gurkorna & själv håller man på tomaterna. Så har man en kul statistik-fight att ägna sig åt. Ett intressant liv.

Sedan ljuger du ju när du påstår att italienska lag "får kuk" för det mesta. För jag antar att du med det värdelösa uttrycker menar "får kuk" som något negativt då. Att bli våldtagen bakifrån är väl vad som åsyftas, alltså att man förlorar. Det gör inte italienska lag oftast, de klarar sig tvärtom rätt bra i europeiskt cupspel.
Citera
2015-11-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Klart att det är fjolltrams. Fotboll spelas ju på en gräsplan, 11 mot 11, mellan fyra linjer, med två målburar. Det är det som är fotboll. Att "heja på en liga", vad fan är det? Ligor möts ju aldrig någonsin i faktiska matcher. Det blir ju till att fäktas med statistik istället. Det är alltså att vifta med siffror som är själva kampen då, själva innehållet i "supporterskapet". Klart man kan ha koll på läget som vissa här har, men att ta det till att försöka göra rankingen till en tabell av samma dignitet som en ligatabell är ju rent åt helvete galet.

Då kan man ju engagera sig i vad som helst som innefattar statistik, om nu statistiken är rolig att använda som någon sorts fight. Man kan ta ICAs försäljningslista. Polaren håller på gurkorna & själv håller man på tomaterna. Så har man en kul statistik-fight att ägna sig åt. Ett intressant liv.

Sedan ljuger du ju när du påstår att italienska lag "får kuk" för det mesta. För jag antar att du med det värdelösa uttrycker menar "får kuk" som något negativt då. Att bli våldtagen bakifrån är väl vad som åsyftas, alltså att man förlorar. Det gör inte italienska lag oftast, de klarar sig tvärtom rätt bra i europeiskt cupspel.
statistik visar vad som är bättre. Någon kan påstå att fotbollen i allsvenskan e bättre än i serie a vilket e helt fel då vi har statistik på att serie a e över lägsen allsvenskan. statistik är mer relevant här än dom gurkor tomater o vin flaskor du o brille här hela tiden snackr om

de e ett faktum att italiens hetaste anfallare o tränare spelar / tränar engelska mitten lag hehe

O roma fick kuk i röven senast förra veckan
Citera
2015-11-29, 23:03
Medlem
inga barn drömmer om att vinna serie a eller eredivisie. Alla drömmer om Premier League eller La Liga
Citera
2015-11-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
inga barn drömmer om att vinna serie a eller eredivisie. Alla drömmer om Premier League eller La Liga
Om du nu värderar rankingen så högt kan du ju fundera på vad den säger om italienska kontra engelska lag förra säsongen, som ju är mest aktuell; eller på varför det enda engelska laget som är klart för CL-slutspel har torskat båda sina matcher mot Juve; eller varför Roma trots storförlusten mot Barca har bättre chans att gå vidare än Man U och Arsenal; och framförallt kan du väl fundera på hur mycket TV-pengar som kommer att krävas för att de engelska lagen ska kunna ändra på den uppenbara trenden.

Dessutom kan vi väl konstatera att om koefficienten är att lita på så är La Liga helt överlägsen, medan Serie A, BPL och Bundesliga är ganska likvärdiga, medan det är ytterligare ett hopp ner till övriga ligor.

Jag förstår dem i denna tråd som säger att man håller på ett lag och inte på en liga, men jag har genom åren fått höra så mycket skit om italiensk fotboll av diverse anglofiler att jag tycker att det vore oerhört skönt om Serie A kunde ta en CL-plats på BPLs bekostnad, mest för att få tyst på alla trötta kommentarer om att Serie A inte är en liga att räkna med efter calciopoli. Jag kan tillägga att jag inte hyser alls samma agg mot varken Budesliga eller La Liga, eller mot de BPL-följare som tål att höra att alla inte tycker mest om engelsk fotboll utan att de för den sakens skull känner att de måste påpeka att BPL minsann är världens bästa liga, eller åtminstone mycket bättre än Serie A.
Citera
2015-11-30, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Ursäkta om jag svärtar ner tråden men kan någon vänlig skäl översätta vad derauto menar.

Stivali@ klockrent.
Citera
2015-11-30, 12:41
Medlem
DinosaurPhils avatar
Jag är Liverpool-supporter av hela mitt hjärta och personligen tycker jag Engelska Premier League är den mest intressanta ligan.

Men med det sagt så saknas det själ i England. På ett sådant sätt som finns i den italienska fotbollen där den är religionen, politiken och samhället i ett och samma band. Det finns liksom ingen annanstans.

I Italien är det fortfarande majoriteten av publiken den lokala befolkningen eller fans från närliggande områden.

Zoomar dom in publiken i en stormatch i England finns det knappt ett engelskt ansikte. Utan det är araber och asiater som köper biljetter för flera tusen medans de som är uppväxta med laget lokalt knappt har råd att "titta på stadion" utanför.

Vilken statistik visar kärleken för sitt lag?

Jag kan inte bry mig mindre om vilken liga eller lag som är bäst.

Det finns väldigt få saker som når över en Totti straff i 88 minuten i ett Rom derby.

Eller ett 3-4 resultat mellan Cagliari och Sampdoria i en galen match där båda lagen spelar en 3-4-3 uppställning.

Fotboll är vackert, oavsett vilket "språk" det talas i. Uppskattar man inte skönheten i det då har man ingen rätt att ha med fotboll att göra.
Citera
2015-11-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
...
Eller ett 3-4 resultat mellan Cagliari och Sampdoria i en galen match där båda lagen spelar en 3-4-3 uppställning.
...

Jag håller med dig i ditt resonemang. Och det åskådliggörs fint i just den matchen.

Cagliari mot Sampdoria 25:e maj 1997. 3-4.

Klippet (2:32) inleds med att Sampdorias tränare Eriksson kommenterar då Cagliari missar ett givet läge för att istället göra självmål på kontringen som följde.

https://www.youtube.com/watch?v=fkDjc3U-JuQ

'Serie A STAGIONE 1996-'97 (16 Giornata/ ritorno) RETI: Mancini(S) 12° pt. , O'Neill(C) 13° pt. , Minotti-autogol(S) 47° pt. , Cozza(C) 22° st. ,Montella(S) 28° st. , Pancaro-rig.(C) 33° st. , Jacopino(S) 44° st.

En säsong då Erikssons Sampdoria kvalificerade sig för UEFA-cupen, medan Mazzones Cagliari åkte ur Serie A.

PS
Förutom att klippet är spektakulärt och galet, tycker jag att det är fint i all sin sorglighet. Matteo Villa som kämpar med att hålla tillbaka tårarna samtidigt som man får se fantastiska mål i en match där allt stod på spel. Calcio...
Senast redigerad av Brille68 2015-11-30 kl. 15:39. Anledning: la till PS... :)
Citera
2015-11-30, 15:31
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
VfL Osnabrück har förresten samma färger som Viola vilket väl är rätt sällsynt?

Mycket ovanligt! Den klubben visste jag inte om. De jag kan nämna på rak arm är Molde (inte nu längre, men man hade lila förr i tiden) och Enebybergs IF. De sistnämnda spelar i Div3 Östra Svealand och lirar i samma division som Juventus IF, vilka jävla hatmatcher detta måste vara.

Nästa säsong, förutsatt att båda är kvar i samma division, ska jag åka till huvudstaden och stå i klacken med Rossi-tröjan under denna match.

Det finns säkert fler...

Brille & Stivali, era inlägg är fantastiska.
Citera
2015-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Idiot. Lär dig stava.
bra argumment
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto