2015-11-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var i våras Fifa var på tapeten som mest.

Det är en definitionsfråga. Misstänkta mutor i samband med att Ryssland och Qatar fått VM var uppe på tapeten hösten/vintern 2014 och ledde till en polisutredning. Det var främsta anledningen till att Sony och andra företag inte ville förlänga avtal med FIFA.

Det var dock först till våren 2015 som utredningen resulterade i gripanden.
2015-11-29, 18:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det är en definitionsfråga. Misstänkta mutor i samband med att Ryssland och Qatar fått VM var uppe på tapeten hösten/vintern 2014 och ledde till en polisutredning. Det var främsta anledningen till att Sony och andra företag inte ville förlänga avtal med FIFA.

Det var dock först till våren 2015 som utredningen resulterade i gripanden.

Vad jag vet har ingen blivit gripen för mutor i samband med att Ryssland och Qatar fick VM. Den amerikanska utredningen handlade inte om det.

Vågar nog påstå att det var lite mer rubriker i våras än vad det var förra hösten.
2015-11-29, 18:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Bra, speciellt att vi fixade Moon. Tino vete fan, verkar ha mycket fotboll i benen och vill så mycket. Kan kanske blomma ut under 2016 om han lär sig att ta det piano med bollen.

Minst en anfallare till måste ju in dock om vi på något mirakulöst sätt lyckas bli av med Jawo. Annars hade det varit spännande med Mrabti som släpande i en 4-4-1-1-uppställning och med Johnson på topp.
Pelle är ju benhård på att alltid spela med två anfallare så tror inte vi får se Kerim som släpande.
2015-11-29, 23:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, efter fjolårets omstrukturering har man redan under första kvartalet detta år gjort nästan lika stor vinst som förra helårets minusresultat. Man har dessutom tillgångar på mer än motsvarande 1 000 000 000 000 000 000 sek.

Kan man få se den officiella posten som kungör Sony's tillgångar?
2015-11-30, 01:33
Avslutad
När öppnar fönstret?
2015-11-30, 03:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Han spelade i HJK. Han har ju varit ute i media och sagt att "ringer AIK så lyssnar jag". Det är klart han vill hem till AIK. Dock vore det sanslöst idiotiskt att plocka in en Örat som på goda grunder är slut om vi nu tappar Carlgren.
Jaha, jag såg att han hade kontrakt tills årsskiftet och utgick i brist på annan info som att han kanske stannar.

AIK lär inte plocka in Örlund. Om det nu mot förmodan skulle ske är det två målvakter i truppen som är över 35 där den ena är oduglig och den andre vet man inte vart man har + en junis i form av Linnér. Inte hållbart nånstans och så naiva tror jag inte någon inom AIK är.
2015-11-30, 08:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
När öppnar fönstret?
Fönstret är öppet 1 jan - 31 mars.
2015-11-30, 13:07
Medlem
TimTebows avatar
Gefle lånar in "årets målgörare" Simon Skrabb från finska division ett klubben FF Jaro. Skrabb spelade senaste två säsongerna i Åtvidaberg. Lånekontraktet är på 2 år.

http://www.ffjaro.fi/sv/nyheter/simon-skrabb-till-gefle-if
2015-11-30, 13:39
Avslutad
ovanligt tyst med silly rykten till AIK nu när både Häcken och Gefle rustar med bra spelare så blir jag fan orolig..
Carlgren
Sundgren,Jos,Backman,Uronen
Etuhu,Boateng
Ishizaki.Smarason,Bahoui
Ondrasek
min drömelva just nu jag vill se i AIK men är ju bara en dröm
2015-11-30, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
ovanligt tyst med silly rykten till AIK nu när både Häcken och Gefle rustar med bra spelare så blir jag fan orolig..
Carlgren
Sundgren,Jos,Backman,Uronen
Etuhu,Boateng
Ishizaki.Smarason,Bahoui
Ondrasek
min drömelva just nu jag vill se i AIK men är ju bara en dröm

Det är väl ovanligt tyst när det gäller samtliga lag.

Skrabb till Gefle ser jag inte som något att hänga i granen. Hade han inte slumpat in det där målet på slutet hade knappt en jävel vetat vem Skrabb är.

Owoeri till Häcken är väl det största som hänt så här långt, och det säger en del om hur fattig silly season är just nu.
2015-11-30, 13:54
Avslutad
Baba Mensah Ghanansk mittback klar för Häcken. Det var nog den sista pusselbiten inför nästa år. Skönt att truppen är klar men lite synd att våran sillysäsong redan är slut.

http://bkhacken.se/baba-mensah-till-bk-hacken/
2015-11-30, 14:09
Medlem
Fredrik Olsson från J-Södra till HBK. J-Södra behöver värva anfallare... Jawo på lån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in